Ni Latinska Amerika nije daleko
Peru nije slučajno izabran. Marilia Duda je, naime, poreklom iz Perua, odrasla je u Kusku, jednom od najposećenijih južnoameričkih gradova, koji u godinu dana ugosti više od milion i po turista iz celog sveta. I ne samo to. Kao školovani menadžer u turizmu, Marilia je vodila i sopstvenu turističku agenciju, okušala se u svim područjima turizma pre nego što se preselila u Dubrovnik, gde danas živi sa suprugom.
Leo Duda, s druge strane, odrastao je u Dubrovniku i odmalena je poznavao Nikolu Grubelića, jednog od vlasnika kompanije Direct Booker. Kada je sa suprugom počeo da razmišlja o pokretanju privatnog biznisa, sve kockice su već bile srećno „posložene“ – umesto da sami grade posao iz temelja, u oktobru 2018. odlučili su da investiraju i kupe franšizu Direct Booker-a.
Na prvi pogled, jedina neobična okolnost je to što Leo i Marilia žive u Dubrovniku, a franšizu su kupili za oblast grada Kuska u Peruu, gde će, po pravilima Direct Booker sistema, nuditi usluge posredovanja, upravljanja i iznajmljivanja privatnog smeštaja. Međutim, kako objašnjava ovaj bračni par, s razvojem novih tehnologija, vođenje posla i iznajmljivanje privatnog smeštaja preko onlajn platformi danas je uobičajena pojava koja na najlakši način spaja i najudaljenije tačke na planeti. Da bi pak svaki aspekt posla bio pokriven, zaduženja su podeljena – Leo je direktor firme, Marilia vodi administraciju, a u pripremi franšize je pomagala oko prevođenja na španski jezik i svega ostaloga što se ticalo otvaranja turističke agencije u Peruu. Za prodaju i prezentovanje Direct Booker usluga iznajmljivačima u Peruu, Marilia je angažovala svog brata.
– Moj šurak Aleksandar Očoa, koji je takođe završio turistički menadžment, preuzeo je posao u Peruu i biće zadužen za vođenje franšize u skladu s visokim standardima Direct Booker-a – ističe i Leo Duda kako su uspeli da biznis „podele“ između Dubrovnika i Kuska. – Srećni smo što i on ima priliku da sve što je naučio na studijama sada primeni u praksi – dodaje on.
– Ulaganje u Direct Booker franšizu nam je jedna od najuzbudljivijih avantura u životu koja zahteva puno rada i odgovornosti. No, kako sam poznavao vlasnika od detinjstva, rado smo se upustili u ovaj poduhvat, čime je Direct Booker, već uspešna kompanija na teritoriji Hrvatske i Evrope, svoje delovanje proširio i na Južnu Ameriku. Jer samo je nebo granica – kaže Leo Duda.
Pre samog pristupanja Direct Booker-u, bili su, kako kaže, detaljno upoznati s poslovanjem i operativnim delovanjem ovakve franšize. Prošli su i proces edukacije kako bi u potpunosti savladali sve sadržaje i razumeli sve aktivnosti koje se od njih očekuju. – Na taj način biti dio Direct Booker-a obećava i uspešan zajednički rad na međunarodnom nivou – siguran je Leo.
Danijela Kraljević, franšizni menadžer u kompaniji Direct Booker, kaže da je i za njih, kao davaoce franšize, ovako daleko tržište pravi izazov. – Kako je sve u početku i pričamo o sasvim novoj i drugačijoj lokaciji, u svemu idemo polako – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.