Budućnost je u programiranju

Ne iznenađuje što se u zemljama ovog regiona pojavljuje sve više franšiza koje imaju veze sa informacionim tehnolgijama. Sasvim je izvesno da će u skoroj budućnosti većina zanimanja biti u neposrednoj vezi sa računarima. Osim toga, kodiranje postaje osnovna veština 21. veka, koju, praktično, svako dete treba da zna. I dok su deca još uvek i uglavnom korisnici tehnologija, mnogi su shvatili da je potrebno da postanu i aktivni kreatori.
Anita Barši, dugogodišnja nastavnica matematike iz Sente, u potpunosti je razumela potrebe novog doba. Od drugarice koja živi u Budumpešti saznala je za Logiscool, školu koja je veoma uspešna i koju deca vole da pohađaju, jer se u njoj programiranje uči na zabavan način. Upravo takav pristup učinio se zanimljivim ovoj preduzetnici iz malog vojvođanskog grada te je kupila franšizu i otvorila školu programiranja Logiscool sredinom februara 2018. u Senti.
Zanimljivo je da je njena škola, kako kaže Anita, bila „jubilarna“ – pedeseta.
– Za početak sam odlučila da uzmem pojedinačnu franšizu, ali su pregovori oko master franšize, za čitavu teritoriju Srbije, u toku. Senta jeste mali grad, ali lepo smo počeli poslovanje. Svaki kurs traje 17 nedelja, kao i polugodište u školi, a mi smo završili tri. Kampove za decu i tinejdžere, koji će im dobro doći kao korisna i zabavna aktivnost tokom leta, organizujemo od 1. jula – kaže Anita Barši i dodaje da će programiranje postati jednako bitno kao poznavanje stranog jezika.
Ona objašnjava da škola daje mogućnost da deca nauče programiranje, ali s jednom bitnom razlikom – na zabavan način. – Deca imaju dva časa nedeljno i svaki put prave jednu igricu i lagano uče programske elemente. Na taj način, razvijaju algoritamsko razmišljenje, kreativnost i kako da reše problem. Deca rado dolaze, dolaze redovno, rade u malim grupama i uvek imamo nove đake. Kursevi su namenjeni deci uzrasta od 7 do18 godina, a grupe su od šest do 10 učenika. Predavači su uglavnom mladi studenti ili stariji srednjoškolci koji prolaze našu stručnu i pedagošku obuku – kaže Anita Barši.
Od davaoca franšize iz Mađarske, kako kaže, ima veliku podršku, a naročito je značajna obrazovna platforma (Scoolcode) i programski jezik. Pored toga, dobija jasna upustva u vezi sa marketingom i načinom na koji treba da gradi imidž škole, a svakodnevno poslovanje joj olakšavaju i smernice iz operativnog priručnika. – Saradnja je veoma dobra – ističe ona.
Logiscool je prve škole programiranja otvorio 2014. godine u Mađarskoj. Franšizna mreža brzo i konstantno raste i sada posluje u 12 zemalja sa više od 70 škola.
POGLEDAJTE ČLANKE

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
NAJČITANIJE

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Sve veći broj pošta u svetu svoju mrežu širi i franšizno, naročito u manjim mestima u kojima je kroz direktno prisustvo teško poslovati profitabilno.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...