Budućnost je u programiranju
Ne iznenađuje što se u zemljama ovog regiona pojavljuje sve više franšiza koje imaju veze sa informacionim tehnolgijama. Sasvim je izvesno da će u skoroj budućnosti većina zanimanja biti u neposrednoj vezi sa računarima. Osim toga, kodiranje postaje osnovna veština 21. veka, koju, praktično, svako dete treba da zna. I dok su deca još uvek i uglavnom korisnici tehnologija, mnogi su shvatili da je potrebno da postanu i aktivni kreatori.
Anita Barši, dugogodišnja nastavnica matematike iz Sente, u potpunosti je razumela potrebe novog doba. Od drugarice koja živi u Budumpešti saznala je za Logiscool, školu koja je veoma uspešna i koju deca vole da pohađaju, jer se u njoj programiranje uči na zabavan način. Upravo takav pristup učinio se zanimljivim ovoj preduzetnici iz malog vojvođanskog grada te je kupila franšizu i otvorila školu programiranja Logiscool sredinom februara 2018. u Senti.
Zanimljivo je da je njena škola, kako kaže Anita, bila „jubilarna“ – pedeseta.
– Za početak sam odlučila da uzmem pojedinačnu franšizu, ali su pregovori oko master franšize, za čitavu teritoriju Srbije, u toku. Senta jeste mali grad, ali lepo smo počeli poslovanje. Svaki kurs traje 17 nedelja, kao i polugodište u školi, a mi smo završili tri. Kampove za decu i tinejdžere, koji će im dobro doći kao korisna i zabavna aktivnost tokom leta, organizujemo od 1. jula – kaže Anita Barši i dodaje da će programiranje postati jednako bitno kao poznavanje stranog jezika.
Ona objašnjava da škola daje mogućnost da deca nauče programiranje, ali s jednom bitnom razlikom – na zabavan način. – Deca imaju dva časa nedeljno i svaki put prave jednu igricu i lagano uče programske elemente. Na taj način, razvijaju algoritamsko razmišljenje, kreativnost i kako da reše problem. Deca rado dolaze, dolaze redovno, rade u malim grupama i uvek imamo nove đake. Kursevi su namenjeni deci uzrasta od 7 do18 godina, a grupe su od šest do 10 učenika. Predavači su uglavnom mladi studenti ili stariji srednjoškolci koji prolaze našu stručnu i pedagošku obuku – kaže Anita Barši.
Od davaoca franšize iz Mađarske, kako kaže, ima veliku podršku, a naročito je značajna obrazovna platforma (Scoolcode) i programski jezik. Pored toga, dobija jasna upustva u vezi sa marketingom i načinom na koji treba da gradi imidž škole, a svakodnevno poslovanje joj olakšavaju i smernice iz operativnog priručnika. – Saradnja je veoma dobra – ističe ona.
Logiscool je prve škole programiranja otvorio 2014. godine u Mađarskoj. Franšizna mreža brzo i konstantno raste i sada posluje u 12 zemalja sa više od 70 škola.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...