Dobri izgledi za partnere
U filijalama „Fines Operator Bankowy“ klijentima su dostupni brojni finansijski proizvodi i usluge, poput kredita, osiguranja, plaćanja računa. I dok je primetno da na tržištu Poljske banke poslednjih godina češće gase svoje poslovnice, Pjotr Pšedlacki, predsednik odbora Finesa, kaže da oni svoju mrežu konstantno šire, i to ne samo u većim gradovima, već i u onima sa svega 15.000 stanovnika. – Odgovaramo potrebama tržišta i potrošača, a posledica toga jeste proširenje portfelja i otvaranje novih franšiznih poslovnica. U našim poslovnicama potrošači mogu da istovremeno dobiju kreditnu ponudu, osiguravajućuju polisu, ali i da plate račune. To značajno štedi vreme korisnika kada želi da zadovolji određene potrebe koje se tiču finansija. Osim toga, klijenti i dalje vole da posete poslovnicu u kojoj mogu da se direktno posavetuju sa finansijskim posrednikom – kaže Pjotr Pšedlacki.
Tokom 2018. na snagu su stupila dva važna pravna akta – Odredbe o zaštiti ličnih podataka (GDPR) i Zakon o distribuciji osiguranja. Kako ste se vi pristupili tim promenama?
Da, ovi propisi su nas primorali da rešimo neka dodatna formalna pitanja, međutim, Fines se oduvek trudio da održi visok nivo standarda u pružanju usluga kupcima. Stoga nam novi propisi nisu doneli i neke velike probleme. Ti akti su samo uredili određene procedure. Treba biti svestan da se na finansijskom tržištu raspolaže veoma osetljivim podacima i razumljivo je da oni zahtevaju i visok stepen zaštite. GDPR nam, zapravo, pomaže da se pridržavamo toga.
Prethodnih godina su se promenili trendovi i potrebe kupaca. Mnogo toga su u mogućnosti da obave i sami. Podaci pokazuju i da su u protekle tri godine banke u Poljskoj zatvorile 1.500 poslovnica. Kako se vi nosite s tim promenama na bankarskom tržištu?
Ta kretanja su, zapravo, šansa za naše primaoce franšize i dalji rast, jer naše poslovanje u finansijskom posredovanju ima jednu značajnu razliku. U našim poslovnicama potrošači mogu da istovremeno dobiju kreditnu ponudu, osiguravajućuju polisu, ali i da plate račune. To značajno štedi vreme korisnika kada želi da zadovolji određene potrebe koje se tiču finansija. Osim toga, klijenti i dalje vole da posete poslovnicu u kojoj mogu da se direktno posavetuju sa finansijskim posrednikom. Zato mi odgovaramo potrebama tržišta i potrošača, a posledica toga jeste proširenje portfelja i otvaranje novih franšiznih poslovnica.
Koliko partnerskih prodajnih mesta trenutno posluje u mreži „Fines Operator Bankowy“?
Trenutni imamo više od 330 franšiznih jedinica i oko 5.000 partnerskih filijala. Poslovnice se nalaze širom Poljske, i to ne samo u velikim gradovima, već i u manjim mestima do 50 000. stanovnika, pa čak i u onima sa 15.000 stanovnika.
Veliki broj primalaca naše franšize su, zapravo, ljudi koji su otvarali bankarske poslovnice, ali su želeli da prošire svoju ponudu i drugim proizvodima za klijente. Sve to pomaže klijentima da na jednom mestu reše sve svoje finansijske potrebe.
Treba li potencijalni primalac franšize da poznaje finansijsko tržište?
Da, ali to nije glavni uslov. Mi se prvenstveno fokusiramo na iskustvo u prodaji i kvalitetnom pružanju usluga korisnicima. Kao deo franšizne saradnje, Fines nudi potpunu podršku u vođenju poslovanja. Na početku saradnje, primaoci franšize se upoznavaju sa strukturom naše kompanije, zatim ih obučavamo da koriste naš IT sistem koji omogućava pristup za više od 30 finansijskih institucija. Obuka o samim proizvodima se radi putem interneta. Fines jednom godišnje organizuje i Akademiju za savetnike. Obuka na Akademiji uključuje nebankarske zajmove i klasične kredite. Ove godine smo uveli i Akademiju posvećenu prodaji osiguranja. Zahvaljujući tome, svako može dobiti potrebno znanje, i to bez izlaska iz kuće. U skladu s raspoloživom ponudom, primalac franšize može da kontinuirano razvija svoje kompetencije u prodaji kredita, osiguranja i lizinga.
Koliko treba uložiti u pristupanje franšiznom sistemu?
Zainteresovani za saradnju s Finesom trebalo bi da imaju samo sredstva za prilagođavanje prostora u kom će da posluju i da pokriju operativne troškove te poslovnice. Početno ulaganje se sastoji od troškova namenjnih obeležavanju i brendiranju objekta spolja, nameštaja i paketa određenih dodatnih materijala neophodnih za rad. Procena je da ta investicija iznosi oko 2.300 evra.
Razgovor vodila: Maryla Pałasz, Franchising.pl

POGLEDAJTE ČLANKE

PaySpot, platna institucija sa licencom Narodne banke Srbije za pružanje određenih vrsta platnih usluga, radi od maja 2016. godine. Danas, u svojoj mreži imaju 300 partnera koji platne usluge pružaju na oko 600 lokacija.
Sava Mihajlović, vlasnik Agencije G, šest godina je nosilac franšize Uniqa osiguranja. Za to vreme, otvorio je tri poslovnice.
Nova regulativa Evropske unije koja se odnosi na prodaju osiguranja uvodi zahtevnija „pravila igre“. O čemu se radi i šta ovdašnji osiguravači mogu naučiti iz toga?
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže i šta nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor kompanije specijalizovane za elektronska plaćanja
Paysera nudi jednostavna i efikasna rešenja za elektronska plaćanja za klijente širom sveta. Kompanija sada traži i partnere koji bi posao razvijali u ovom regionu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Peta Uniqa franšiza
Sve čestitke Sonji i Bobanu koji su se pridružili porodici Uniqinih exluzivnih zastupnika.Svi smo u istom Uniqinom timu i trudićemo se da uvek budemo najbolji.Jasmina...
Preduzetnica s podrškom
Želela bih još jednom da se zahvalim Mihajlovićima koji su nam i kako kolege i kao porodica, u poslu i privatno uvek bili uzor kako treba raditi i organizovati porodicu i...
Preduzetnica s podrškom
Iako smo supruga i ja bili pokretači i vlasnici prve UNIQA franšize, veliko nam je zadovoljstvo što nas vredne kolege prate i svojim rezultatima ponekad prevazilaze. Sve...
Predanošću do franšize
Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...
Osigurani porodični biznis
Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...
Rad, rad, ali i ljubav
obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.
Rad, rad, ali i ljubav
Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...
Rad, rad, ali i ljubav
Pravo je zadovoljstvo biti podrška 23 godine u poslu i 27 godine u privatnom životu Savi. Sigurna sam da postoje ljudi koji su vredni, pozitivni i vlasnici licence NBS za...