Manje osoblja, manje briga
Dobra zarada, stabilan rast i posao koji se vodi s lakoćom – ovako se, u najkraćem, potencijalnim primaocima franšize predstavljaju letonski gastronomski barovi Easy Beer i Easy Wine. A što je posebno zanimljivo, za vođenje jednog od ovih koncepata nije potrebno, kako se to inače očekuje, veliki broj zaposlenih.
– Većina restorana ima velike troškove vezane za zaposlene. Easy koncepti su ustrojeni tako da su ti troškovi svedeni na minimum, a da to, pri tom, ne utiče na kvalitet usluge. Primalac franšize treba da ima jednog ili dva zaposlena za rad u kuhinji i najviše dvoje ljudi za šankom – objašnjava Juris Roganovs, franšizni menadžer zadužen za međunarodni razvoj Easy Wine i Easy Beer koncepta. Rešenje se, naime, „krije“ u samousluzi.
U praksi to izgleda ovako: kad uđe u jedan od Easy restorana, gost dobija magnetnu karticu s virtuelnim novcem, pomoću koje može sam da toči piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. To znači da ne mora da čeka na uslugu konobara, a za precizno odmeravanje natočenog pića koristi automatizovani sistem za točenje i doziranje. Samim tim, dobija mogućnost da natoči pića onoliko koliko želi, pa bilo da se radi i o minimalnim količinama, tek za degustraciju. Natočena količina određuje cenu, a gost sve plaća na kraju večeri. – Pokazalo se da je samousluga brža i isplativija, jer smanjuje potrebu za dodatnim osobljem, pored toga što se svaki mililitar natočenog pića precizno beleži. Primalac franšize na taj način prati i količine zaliha i naplatu potrošenog, što dodatno olakšava posao – kaže Roganovs.
Easy Wine i Easy Beer su, podseća on, u osnovi vrlo inovativni i funkcionalni koncepti, upravo zbog pametnih rešenja i IT sistema koji su omogućili samouslugu, automatizaciju i kontrolu potrošnje, plaćanja, programa lojalnosti... – To svakako utiče i na interesovanje za franšizu – kaže Roganovs.
Pored restorana u Rigi, Easy Wine se može naći i u Tbilisiju (Gruzija), a sredinom avgusta 2019. prvi franšizni Easy Beer je otvoren u Kopru u Sloveniji. Za ovu godinu, najavljeno je i otvaranje franšiznog Easy Wine-a u Mađarskoj, u Budimpešti. – Potraga za novim partnerima se nastavlja – potvrđuje Roganovs i dodaje da bi ovi koncepti vrlo lako mogli proći i postići uspeh bilo gde u Evropi.
Za preduzetnike koji se odluče za kupovinu Easy franšiza, olakšica će biti i to što su svi poslovni procesi detaljno opisani i uneti u operativni priručnik, što su razvijeni i testirani razni alati za podršku, kao i programi obuke. Mesta s velikim protokom ljudi, kako kaže Roganovs, jesu i idealne lokacije za Easy koncepte – to mogu biti šoping molovi, aerodromi, mesta u centralnim gradskim zonama, ali i destinacije koje privlače turiste ili lokalno stanovništvo. Preporučuju se lokali od 150 do 500 m2.
Easy Wine je karakterističan po ponudi od 60 različitih vina, različitih cenovnih kategorija, a Easy Beer po ponudi od oko 200 različitih piva. Za svako piće, osoblje restorana gostu preporučuje i odgovarajući gurmanski obrok.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...