Manje osoblja, manje briga
Dobra zarada, stabilan rast i posao koji se vodi s lakoćom – ovako se, u najkraćem, potencijalnim primaocima franšize predstavljaju letonski gastronomski barovi Easy Beer i Easy Wine. A što je posebno zanimljivo, za vođenje jednog od ovih koncepata nije potrebno, kako se to inače očekuje, veliki broj zaposlenih.
– Većina restorana ima velike troškove vezane za zaposlene. Easy koncepti su ustrojeni tako da su ti troškovi svedeni na minimum, a da to, pri tom, ne utiče na kvalitet usluge. Primalac franšize treba da ima jednog ili dva zaposlena za rad u kuhinji i najviše dvoje ljudi za šankom – objašnjava Juris Roganovs, franšizni menadžer zadužen za međunarodni razvoj Easy Wine i Easy Beer koncepta. Rešenje se, naime, „krije“ u samousluzi.
U praksi to izgleda ovako: kad uđe u jedan od Easy restorana, gost dobija magnetnu karticu s virtuelnim novcem, pomoću koje može sam da toči piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. To znači da ne mora da čeka na uslugu konobara, a za precizno odmeravanje natočenog pića koristi automatizovani sistem za točenje i doziranje. Samim tim, dobija mogućnost da natoči pića onoliko koliko želi, pa bilo da se radi i o minimalnim količinama, tek za degustraciju. Natočena količina određuje cenu, a gost sve plaća na kraju večeri. – Pokazalo se da je samousluga brža i isplativija, jer smanjuje potrebu za dodatnim osobljem, pored toga što se svaki mililitar natočenog pića precizno beleži. Primalac franšize na taj način prati i količine zaliha i naplatu potrošenog, što dodatno olakšava posao – kaže Roganovs.
Easy Wine i Easy Beer su, podseća on, u osnovi vrlo inovativni i funkcionalni koncepti, upravo zbog pametnih rešenja i IT sistema koji su omogućili samouslugu, automatizaciju i kontrolu potrošnje, plaćanja, programa lojalnosti... – To svakako utiče i na interesovanje za franšizu – kaže Roganovs.
Pored restorana u Rigi, Easy Wine se može naći i u Tbilisiju (Gruzija), a sredinom avgusta 2019. prvi franšizni Easy Beer je otvoren u Kopru u Sloveniji. Za ovu godinu, najavljeno je i otvaranje franšiznog Easy Wine-a u Mađarskoj, u Budimpešti. – Potraga za novim partnerima se nastavlja – potvrđuje Roganovs i dodaje da bi ovi koncepti vrlo lako mogli proći i postići uspeh bilo gde u Evropi.
Za preduzetnike koji se odluče za kupovinu Easy franšiza, olakšica će biti i to što su svi poslovni procesi detaljno opisani i uneti u operativni priručnik, što su razvijeni i testirani razni alati za podršku, kao i programi obuke. Mesta s velikim protokom ljudi, kako kaže Roganovs, jesu i idealne lokacije za Easy koncepte – to mogu biti šoping molovi, aerodromi, mesta u centralnim gradskim zonama, ali i destinacije koje privlače turiste ili lokalno stanovništvo. Preporučuju se lokali od 150 do 500 m2.
Easy Wine je karakterističan po ponudi od 60 različitih vina, različitih cenovnih kategorija, a Easy Beer po ponudi od oko 200 različitih piva. Za svako piće, osoblje restorana gostu preporučuje i odgovarajući gurmanski obrok.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...