„Tanana“ linija uspeha

"Impresioniralo me je i to što sam svaki put u centru Body Creatora zaticala veliku gužvu. Dnevno imaju od 60 do 90 korisnika. Ta činjenica me je uverila da posao ide jako dobro. Na njihovoj web stranici sam videla da prodaju franšizu i takvu priliku nisam želela da propustim", Slavica Bakiš.
Na slikama: centar i saradnice Slavice Bakiš
Ponedeljak
04.02.2013.
Slavica Bakiš, posle godinu dana poslovanja kao primalac franšize Body Creator, kaže da se u njenom poslu tope jedino kilogrami, a zarada polako i sigurno raste.
 

Bakiš kaže da posao ide odlično. Dnevno ima 50 korisnika, što joj dozvoljava da bez problema vodi svoj centar. – Kad imate dobar poslovni koncept, onda nije teško da uspešno poslujete – kaže ona.

Za kupovinu franšize Body Creator odlučila se jer je bila svesna da pružanje usluge mršavljenja ne poznaje krizu. Za one koji se bave mršavljenjem i oblikovanjem ženskog tela, posla uvek ima. - Žene će i u najvećoj krizi naći novac da bi „doterale“ svoju liniju – kaže Bakiš.

Debljina je gorući problem mnogih zemalja. U Hrvatskoj je svaka četvrta osoba debela. - Body Creator je na tržištu od 2001. i ima dobru reputaciju. Njihov klijent sam bila od 2008. do 2011. Kada sam videla kako dobro funkcioniše metod, izgubila kilograme koje sam godinama skupljala, te uz njihove tretmane i održala vitku liniju, što mi do tada nijedna dijeta nije pomogla, bila sam oduševljena. Izgubila sam 17 kilograma i do danas ih nisam ponovno dobila. Dakle, shvatila sam da su rezultati stvarno trajni i da Body Creator ima metod koji mi može pomoći da promenim prehrambene i životne navike – kaže Bakiš.

Osnovni metod ove franšize je vežbanje u posebnim termo kapsulama koje je dizajnirala i napravila sama kompanija Body Creator. Mnogi, kako kaže Bakiš, nastavljaju da dolaze i po gubitku kilograma jer steknu naviku da vežbaju i da se pravilno hrane. U centrima te kompanije do sada je izgubljeno čak 32.000 kilograma.

Nakon što se lično uverila da metod funkcioniše, Slavica Bakiš je počela da razmišlja da i sama otvori franšizni centar. - Impresioniralo me je i to što sam svaki put u centru Body Creator zaticala veliku gužvu. Dnevno imaju od 60 do 90 korisnika. Ta činjenica me je uverila da posao ide jako dobro. Na njihovoj web stranici sam videla da prodaju franšizu i takvu priliku nisam želela da propustim – objašnjava Bakiš.

Ni sa kim se nije posebno savetovala oko kupovine franšize jer je bila potpuno sigurna da čini pravi potez. Iako je ranije radila u jednoj kompaniji kao rukovodilac odeljenja za računovodstvo, oduvek je želela da ima sopstveni posao koji bi se bavio negom lepote. Srećna je što postoji franšizni način poslovanja, jer je to, kako kaže, sigurniji način ulaska u preduzetništvo. - Nisam nikad sama, uvek imam nekog kome je isto tako stalo da moj posao uspe. To je jako važno – kaže ona.

Posebno ju je oduševilo i to što kompanija daje pismenu garanciju za rezultate. Ukoliko ih klijent ne postigne, dobija nazad svoj novac. O samom načinu funkcionisanja franšiznog poslovanja nije znala mnogo. Međutim, kako su pregovori oko kupovine franšize odmicali, shvatila je da je poslovni koncept potpuno razrađen. - Obuka i stalno savetovanje s davaocem franšize garantuju mi da će posao da uspe i zato mi se franšiza kao način poslovanja jako svidela. Pre toga nisam ništa znala o vođenju jednog medicinskog wellnessa, budući da sam po struci knjigovođa. I mogu da kažem, dugo sam skupljala hrabrost za prvi „samostalni“ korak, jer nisam ništa znala o poslu. Ovako, uz kupovinu franšize i opsežnu obuku koju Body Creator daje, savladala sam sve veštine „zanata“ – objašnjava Bakiš.

Zajedništvo koje postoji u lancu je, kako kaže, nesvakidašnje iskustvo, a opet zadovoljna je i što joj se niko ne meša u posao. Odlučuje sama o svemu, može da bude i kreativna u svom poslu, jer se davalac franšize ne meša u odluke. – Naravno, posao vodim tako da ne ugrozim reputaciju zajedničkog brenda, ali kad poslujete profitabilno, to i nije teško, zar ne? – zaključuje Bakiš.

Profitabilno poslovanje u budućnosti, prema njenom mišljenju, nije upitno. Sve više ljudi shvata da su, kako kaže, prevencija i lečenje debljine jako važni. - Naravno da cene danas nisu više tako visoke kao što su bile pre krize. Platežna moć klijenata je manja, ali ako se čovek tome prilagodi, onda klijentela ne nedostaje. Dok su cene bile više, prosek godina klijentkinja je bio od 33 do 70, a sada, kada su cene dosta niže, prosek je od 20 do 70. To znači da smo postali dostupni široj ciljnoj grupi – objašnjava ona.

Bakiš, međutim, ističe da tržište u regionu još uvek nije prepoznalo sve prednosti ovakvog načina poslovanja, ali je sve više pobornika. - Zašto neko da plaća svoje pokušaje i greške ako postoji način da se to izbegne i da se posao izgradi na iskustvima onih koji su u njemu uspešni. I sve to još na našem tržištu. Dakle, ovo nije neka uvezena franšiza koja do sada nije poslovala u našem regionu da bi se postavljalo pitanje hoće li moći da se „uklopi“ u naš sistem– kaže Bakiš.


Vesna Lapčić
saradnik