Perionica veša kao siguran biznis

Moja sigurna perionica / U vreme pandemije, higijenski standardi perionica veša LG Laundry Lounge su „čista prednost“
Ponedeljak
27.07.2020.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
 

Zbog promene u brzini života, perionice veša su postale poželjna opcija za održavanje higijene garderobe. A posebno danas, u vremenu kada se svet suočava s najvećom pandemijom u poslednjem veku. Davalac franšize za samouslužne perionice LG Laundry Lounge uputio je, stoga, svojim franšiznim partnerima i nekoliko saveta, kojih bi, zapravo, svaki vlasnik perionice trebalo da se pridržava.

Redovno dezinfikujte površine s kojima dolazite u kontakt i podstičite fizičku distancu među ljudima u perionici – poručuje Mario Martinek, vlasnik kompanije „Bijeli svijet“ (Bright World) koja je i zadužena za širenje LG franšize u zemljama Centralne i Istočne Evrope. – Takođe, redovno koristite naše higijenske programe kao što su Wave force i Auto tub clean, jer oni omogućavaju da LG profesionalne veš-mašine budu bezbedne kad se radi o higijeni. Savetujte svojim klijentima da nastave prati odeću u perionicama. I možda najvažnija stvar u celoj priči – ne paničite. Samo držite svoju Laundry Lounge perionicu čistom i bezbednom – savetuje Mario Martinek. 

LG Laundry Lounge je prepoznatljiv i specifičan po tome što je svoje perionice uredio tako da budu i mesto za okupljanje i društveni život – uz televiziju, internet, dečiji kutak, aparat za kafu. U vreme pandemije, održavanje fizičke distance jeste imperativ, ali to, kako kaže davalac ove franšize, ne bi trebalo da odvrati ljude od korišćenja njihovih usluga. – Redovno pranje i sušenje veša pomaže da se eliminišu virusi i bakterije s veša. Klijente, stoga, treba podsetiti na temperaturu pranja – što je voda toplija, to su veće šanse da će garderoba biti higijenski ispravna. Ne treba zaboraviti ni mašinu za sušenje – ona je odličan saveznik u borbi protiv virusa i bakterija upravo zbog topline koju generiše – objašnjava Martinek.

Brendirana perionica s najvišim higijenskim standardima

Oni koji bi da pokrenu ovu franšizu treba da znaju da LG Laundry Lounge dolazi, praktično, kao koncept „ključ u ruke“. Prostor se uređuje po uputstvima davaoca franšize, dolazi sa kompletnom opremom, a dobijaju se i gotovi marketinški materijali, te primalac ne mora da brine oko dizajna, kreiranja marketinških poruka i kampanja. 

– Jedino što se očekuje od primoaca je da te marketinške poruke i materijale deli na društvenim mrežama i organizuje otvaranje svoje perionce. Vođenje samouslužne perionice ostavlja na raspolaganju dosta vremena, pa se primalac može fokusirati na higijenu i kako da svoju Laundry Lounge perionicu održava bezbednom za njene korisnike – dodaje Martinek.

Od Njujorka do Evrope

Koncept Laundry Lounge-a osmislila je korporacija LG Electronics. Prva perionica veša pod ovim brendom otvorena je u Njujorku 2012. godine, a tri godine kasnije, koncept se našao i na drugoj strani okeana. Kompanija „Bijeli svijet“ (Bright World) postala je, naime, primalac master franšize za Jadransku regiju i otvorila prvu franšiznu jedinicu u Zagrebu. Usledilo je otvaranje LG perionice u Zadru, nakon čega je „Bijeli svijet“ imenovan za „mastera“ za zemlje Centralne i Istočne Evrope, čime je i preuzeo zaduženje da širi koncept i daje LG franšizu na datom području. – Odluka je doneta nakon što smo uspešno pokrenuli poslovanje u Hrvatskoj. Ali i zbog toga što smo bili vrlo aktivni, organizovali smo nekoliko edukativnih seminara za ljude zainteresovane za pokretanje ovog posla. S takvim znanjem i iskustvom bili smo spremni da preuzmemo razvoj franšizne mreže u regionu CEE, naročito što se radi o vrlo sličnim tržištima – objašnjava Mario Martinek.

Nakon toga, dve Laundry Lounge perionice otvorene su u Podgorici te jedna u Beogradu. „Bijeli svijet“ je takođe pomogao da se otvori Laundry Lounge perionica u Crikvenici i Kastavu, a uskoro će, kako najavljuju u ovoj kompaniji, biti otvorene i franšizne poslovnice u Ljubljani, Skoplju i Pragu.

Prednost i za primaoce i za klijente

Vođenje samouslužne Laundry Lounge perionice, prema rečima Martineka, ostavlja mnogo vremena na raspolaganju te ovo može da bude i dodatni posao. Primalac, pritom, ne plaća nikakvu franšiznu ulaznu ili redovnu naknadu, jer je njihova cena uključena u troškove uređaja. Troškovi u vezi sa zaposlenima su minimalni, budući da je potrebna tek jedna osoba koja bi brinula o održavanju i higijeni. Osim toga, radi se samo sa gotovinom i nema čekanja na naplatu potraživanja.

LG je nastojao da stvori i jedinstveno korisničko iskustvo, odnosno, da Laundry Lounge perionice budu prijatno mesto za druženje, gde se može koristiti internet, popiti kafa... Na taj način, odlazak u perionice nije gubitak vremena, nego dobro iskorišćeno slobodno vreme, što povećava šansu da će se ljudi u perionicu vratiti. To je još jedna prednost na koju mogu računati naši budući primaoci franšize – kaže Mario Martinek.


Biznis bez po muke / Za pokretanje LG perionice veša nisu potrebne velike investicije. Primaocu franšize ostaje i mnogo vremena na raspolaganju te ovo može biti dodatni posao.
Vesna Lapčić
saradnik