Perionica veša kao siguran biznis
Zbog promene u brzini života, perionice veša su postale poželjna opcija za održavanje higijene garderobe. A posebno danas, u vremenu kada se svet suočava s najvećom pandemijom u poslednjem veku. Davalac franšize za samouslužne perionice LG Laundry Lounge uputio je, stoga, svojim franšiznim partnerima i nekoliko saveta, kojih bi, zapravo, svaki vlasnik perionice trebalo da se pridržava.
– Redovno dezinfikujte površine s kojima dolazite u kontakt i podstičite fizičku distancu među ljudima u perionici – poručuje Mario Martinek, vlasnik kompanije „Bijeli svijet“ (Bright World) koja je i zadužena za širenje LG franšize u zemljama Centralne i Istočne Evrope. – Takođe, redovno koristite naše higijenske programe kao što su Wave force i Auto tub clean, jer oni omogućavaju da LG profesionalne veš-mašine budu bezbedne kad se radi o higijeni. Savetujte svojim klijentima da nastave prati odeću u perionicama. I možda najvažnija stvar u celoj priči – ne paničite. Samo držite svoju Laundry Lounge perionicu čistom i bezbednom – savetuje Mario Martinek.
LG Laundry Lounge je prepoznatljiv i specifičan po tome što je svoje perionice uredio tako da budu i mesto za okupljanje i društveni život – uz televiziju, internet, dečiji kutak, aparat za kafu. U vreme pandemije, održavanje fizičke distance jeste imperativ, ali to, kako kaže davalac ove franšize, ne bi trebalo da odvrati ljude od korišćenja njihovih usluga. – Redovno pranje i sušenje veša pomaže da se eliminišu virusi i bakterije s veša. Klijente, stoga, treba podsetiti na temperaturu pranja – što je voda toplija, to su veće šanse da će garderoba biti higijenski ispravna. Ne treba zaboraviti ni mašinu za sušenje – ona je odličan saveznik u borbi protiv virusa i bakterija upravo zbog topline koju generiše – objašnjava Martinek.
Brendirana perionica s najvišim higijenskim standardima
Oni koji bi da pokrenu ovu franšizu treba da znaju da LG Laundry Lounge dolazi, praktično, kao koncept „ključ u ruke“. Prostor se uređuje po uputstvima davaoca franšize, dolazi sa kompletnom opremom, a dobijaju se i gotovi marketinški materijali, te primalac ne mora da brine oko dizajna, kreiranja marketinških poruka i kampanja.
– Jedino što se očekuje od primoaca je da te marketinške poruke i materijale deli na društvenim mrežama i organizuje otvaranje svoje perionce. Vođenje samouslužne perionice ostavlja na raspolaganju dosta vremena, pa se primalac može fokusirati na higijenu i kako da svoju Laundry Lounge perionicu održava bezbednom za njene korisnike – dodaje Martinek.
Od Njujorka do Evrope
Koncept Laundry Lounge-a osmislila je korporacija LG Electronics. Prva perionica veša pod ovim brendom otvorena je u Njujorku 2012. godine, a tri godine kasnije, koncept se našao i na drugoj strani okeana. Kompanija „Bijeli svijet“ (Bright World) postala je, naime, primalac master franšize za Jadransku regiju i otvorila prvu franšiznu jedinicu u Zagrebu. Usledilo je otvaranje LG perionice u Zadru, nakon čega je „Bijeli svijet“ imenovan za „mastera“ za zemlje Centralne i Istočne Evrope, čime je i preuzeo zaduženje da širi koncept i daje LG franšizu na datom području. – Odluka je doneta nakon što smo uspešno pokrenuli poslovanje u Hrvatskoj. Ali i zbog toga što smo bili vrlo aktivni, organizovali smo nekoliko edukativnih seminara za ljude zainteresovane za pokretanje ovog posla. S takvim znanjem i iskustvom bili smo spremni da preuzmemo razvoj franšizne mreže u regionu CEE, naročito što se radi o vrlo sličnim tržištima – objašnjava Mario Martinek.
Nakon toga, dve Laundry Lounge perionice otvorene su u Podgorici te jedna u Beogradu. „Bijeli svijet“ je takođe pomogao da se otvori Laundry Lounge perionica u Crikvenici i Kastavu, a uskoro će, kako najavljuju u ovoj kompaniji, biti otvorene i franšizne poslovnice u Ljubljani, Skoplju i Pragu.
Prednost i za primaoce i za klijente
Vođenje samouslužne Laundry Lounge perionice, prema rečima Martineka, ostavlja mnogo vremena na raspolaganju te ovo može da bude i dodatni posao. Primalac, pritom, ne plaća nikakvu franšiznu ulaznu ili redovnu naknadu, jer je njihova cena uključena u troškove uređaja. Troškovi u vezi sa zaposlenima su minimalni, budući da je potrebna tek jedna osoba koja bi brinula o održavanju i higijeni. Osim toga, radi se samo sa gotovinom i nema čekanja na naplatu potraživanja.
– LG je nastojao da stvori i jedinstveno korisničko iskustvo, odnosno, da Laundry Lounge perionice budu prijatno mesto za druženje, gde se može koristiti internet, popiti kafa... Na taj način, odlazak u perionice nije gubitak vremena, nego dobro iskorišćeno slobodno vreme, što povećava šansu da će se ljudi u perionicu vratiti. To je još jedna prednost na koju mogu računati naši budući primaoci franšize – kaže Mario Martinek.

POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.