Perionica veša kao siguran biznis
Zbog promene u brzini života, perionice veša su postale poželjna opcija za održavanje higijene garderobe. A posebno danas, u vremenu kada se svet suočava s najvećom pandemijom u poslednjem veku. Davalac franšize za samouslužne perionice LG Laundry Lounge uputio je, stoga, svojim franšiznim partnerima i nekoliko saveta, kojih bi, zapravo, svaki vlasnik perionice trebalo da se pridržava.
– Redovno dezinfikujte površine s kojima dolazite u kontakt i podstičite fizičku distancu među ljudima u perionici – poručuje Mario Martinek, vlasnik kompanije „Bijeli svijet“ (Bright World) koja je i zadužena za širenje LG franšize u zemljama Centralne i Istočne Evrope. – Takođe, redovno koristite naše higijenske programe kao što su Wave force i Auto tub clean, jer oni omogućavaju da LG profesionalne veš-mašine budu bezbedne kad se radi o higijeni. Savetujte svojim klijentima da nastave prati odeću u perionicama. I možda najvažnija stvar u celoj priči – ne paničite. Samo držite svoju Laundry Lounge perionicu čistom i bezbednom – savetuje Mario Martinek.
LG Laundry Lounge je prepoznatljiv i specifičan po tome što je svoje perionice uredio tako da budu i mesto za okupljanje i društveni život – uz televiziju, internet, dečiji kutak, aparat za kafu. U vreme pandemije, održavanje fizičke distance jeste imperativ, ali to, kako kaže davalac ove franšize, ne bi trebalo da odvrati ljude od korišćenja njihovih usluga. – Redovno pranje i sušenje veša pomaže da se eliminišu virusi i bakterije s veša. Klijente, stoga, treba podsetiti na temperaturu pranja – što je voda toplija, to su veće šanse da će garderoba biti higijenski ispravna. Ne treba zaboraviti ni mašinu za sušenje – ona je odličan saveznik u borbi protiv virusa i bakterija upravo zbog topline koju generiše – objašnjava Martinek.
Brendirana perionica s najvišim higijenskim standardima
Oni koji bi da pokrenu ovu franšizu treba da znaju da LG Laundry Lounge dolazi, praktično, kao koncept „ključ u ruke“. Prostor se uređuje po uputstvima davaoca franšize, dolazi sa kompletnom opremom, a dobijaju se i gotovi marketinški materijali, te primalac ne mora da brine oko dizajna, kreiranja marketinških poruka i kampanja.
– Jedino što se očekuje od primoaca je da te marketinške poruke i materijale deli na društvenim mrežama i organizuje otvaranje svoje perionce. Vođenje samouslužne perionice ostavlja na raspolaganju dosta vremena, pa se primalac može fokusirati na higijenu i kako da svoju Laundry Lounge perionicu održava bezbednom za njene korisnike – dodaje Martinek.
Od Njujorka do Evrope
Koncept Laundry Lounge-a osmislila je korporacija LG Electronics. Prva perionica veša pod ovim brendom otvorena je u Njujorku 2012. godine, a tri godine kasnije, koncept se našao i na drugoj strani okeana. Kompanija „Bijeli svijet“ (Bright World) postala je, naime, primalac master franšize za Jadransku regiju i otvorila prvu franšiznu jedinicu u Zagrebu. Usledilo je otvaranje LG perionice u Zadru, nakon čega je „Bijeli svijet“ imenovan za „mastera“ za zemlje Centralne i Istočne Evrope, čime je i preuzeo zaduženje da širi koncept i daje LG franšizu na datom području. – Odluka je doneta nakon što smo uspešno pokrenuli poslovanje u Hrvatskoj. Ali i zbog toga što smo bili vrlo aktivni, organizovali smo nekoliko edukativnih seminara za ljude zainteresovane za pokretanje ovog posla. S takvim znanjem i iskustvom bili smo spremni da preuzmemo razvoj franšizne mreže u regionu CEE, naročito što se radi o vrlo sličnim tržištima – objašnjava Mario Martinek.
Nakon toga, dve Laundry Lounge perionice otvorene su u Podgorici te jedna u Beogradu. „Bijeli svijet“ je takođe pomogao da se otvori Laundry Lounge perionica u Crikvenici i Kastavu, a uskoro će, kako najavljuju u ovoj kompaniji, biti otvorene i franšizne poslovnice u Ljubljani, Skoplju i Pragu.
Prednost i za primaoce i za klijente
Vođenje samouslužne Laundry Lounge perionice, prema rečima Martineka, ostavlja mnogo vremena na raspolaganju te ovo može da bude i dodatni posao. Primalac, pritom, ne plaća nikakvu franšiznu ulaznu ili redovnu naknadu, jer je njihova cena uključena u troškove uređaja. Troškovi u vezi sa zaposlenima su minimalni, budući da je potrebna tek jedna osoba koja bi brinula o održavanju i higijeni. Osim toga, radi se samo sa gotovinom i nema čekanja na naplatu potraživanja.
– LG je nastojao da stvori i jedinstveno korisničko iskustvo, odnosno, da Laundry Lounge perionice budu prijatno mesto za druženje, gde se može koristiti internet, popiti kafa... Na taj način, odlazak u perionice nije gubitak vremena, nego dobro iskorišćeno slobodno vreme, što povećava šansu da će se ljudi u perionicu vratiti. To je još jedna prednost na koju mogu računati naši budući primaoci franšize – kaže Mario Martinek.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.