Na korak do jeftine obuće

Iako u svom portfoliju ima 67 brendova, jedna od najpopularnijih robnih marki poljske kompanije NG2 je CCC.
Ponedeljak
04.02.2013.
Jedan od najvećih proizvođača i distributera obuće u Poljskoj, kompanija NG2 sigurnim korakom ulazi na tržišta Srednje Evrope.
 

I pored toga što u Srbiji kompanija NG2 još uvek nema svoje mesto, ona se polako približava i ovom regionu. U junu prošle godine, pod jednim od svojih najuspešnijih brendova CCC, kompanija je otvorila franšiznu radnju u Rumuniji, a u septembru i u Mađarskoj. I to samo za početak, pošto planiraju da se pojave u svim većim gradovima zemalja u koje su upravo ušli, što podrazumeva uspostavljanje povelike mreže poslovnih jedinica.

Poljska komapnija je, inače, odavno prisutna na tržištima van Poljske. Od 1999. svoje brendove uspešno plasira na tržišta Rusije, zatim Kazahstana, Letonije, Češke i Slovačke.

Prepoznatljiv brend

Iako u svom portfoliju ima 67 brendova, jedna od najpopularnijih robnih marki poljske kompanije je CCC. Može se reći da obuća marke CCC svoju “dopadljivost” u velikoj meri duguje i odličnom odnosu između cene i kvaliteta, što u trenutnim ekonomskim uslovima značajno podiže prodaju. Kako je kriza generisala kupovinu u kojoj cena proizvoda igra presudnu ulogu, i proizvođači obuće su se suočili sa činjenicom da je sve manji broj mušterija koje će bez razmišljanja izdvojiti veliku svotu novca za par cipela. CCC je brend koji upravo igra na ovu kartu - za pristupačnu cenu može da ponudi kvalitetan proizvod. Na većini tržišta na kojima nastupa, po ovom pitanju, jedni konkurent CCC-u je nemački Deichmann.

Poslovanje kroz franšizu

U poslednjih deset godina komapnija NG2 je bila jedan od najvećih davalaca franšize u Poljskoj. Prošle godine je, međutim, promenila strateški plan razvoja i sve franšizne prodavnice koje su poslovale u Poljskoj vratila je u svoje vlasništvo. Suprotno potezima na domaćem tržištu, NG2 je odlučio da širenje kroz franšizu zadrži na inostranim tržištima, ali i to selektivno - što znači da će se franšizno širiti samo u onim zemljama gde proceni da bi model franšiznog poslovanja mogao smanjiti rizik i troškove ulaska na novo tržište. Ove odluke opravdava sama praksa, koja pokazuje da strana tržišta ipak najbolje poznaju lokalni preduzetnici. Shodno tome, kompanija je odlučila da radnje pod brendom CCC franšizno širi u Rusiji, Kazahstanu, Letoniji i Rumuniji. U ostalim zemljama - Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj - kompanija nastupa direktno, kroz mrežu prodavnica u sopstvenom vlasništvu.