Šta se sprema u „Školi brzog čitanja“?
Franšizna mreža „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ poslednjih se godina intenzivno razvija u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Bosni i Hecegovini, Sloveniji i Severnoj Makedoniji. U ovom trenutku, na 50 lokacija više od 2.000 dece pohađa programe ove „Škole“, savlađujući jedinstvene tehnike brzog čitanja, učenja i pamćenja. Iz sedišta franšiznog sistema potvrđuju, pak, da se širenje mreže nastavlja te da planiraju i ulazak na dva nova tržišta.
– Shodno planu i ciljevima koje smo sebi postavili, sledeći korak nam je pronalazak adekvatnih saradnika u preostalim zemljama Balkana, pre svega u Rumuniji i Mađarskoj – kaže Miroslav Samardžić, jedan od tvoraca i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
– Radi se o tržištima s velikim potencijalom i stoga verujemo da će poslovni model „Škole brzog čitanja“, kao i njeni edukativni programi, brzo privući i nove franšizne partnere i nove polaznike – kaže Samardžić.
Prema već proverenom modelu širenja, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ će i za tržišta Rumunije i Mađarske tražiti primaoce master franšize. – Kao što je i do sada bio slučaj, primalac master franšize će preuzeti na sebe sve obaveze koje se tiču razvoja i upravljanja franšiznom mrežom na teritoriji koja je definisana ugovorom. Naravno, ne bez naše podrške. Mi ćemo novim partnerima obezbediti kompletan pravni, edukativni i marketinški materijal koji je potreban za izvođenje nastave i promociju „Škole“, dok će oni imati obavezu da ove materijale prevedu, odnosno, da ih prilagode lokalnom govornom području – objašnjava Samardžić šta će biti neka osnovna zaduženja budućih „mastera“.
Novi program za najmlađe školarce
Programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ do sada su bili namenjeni uglavnom deci školskog uzrasta i odraslima. Preciznije, da bi dete upisalo ovu „Školu“, trebalo je da ide bar u 3. razred osnovne škole, da zna tečno čitati kako bi uopšte moglo da savlada napredne tehnike čitanja. – Međutim, sve češće srećemo roditelje koji, s dozom zabrinutosti, govore o poteškoćama s kojima se njihovo dete suočava u prvim razredima osnovne škole – ukazuje na problem Samardžić. – Zato smo razvili i od januara 2020. uveli u naše škole jedan potpuno drugačiji program „Mudro učenje – od prvog koraka“, namenjen isključivo učenicima prvog i drugog razreda osnovne škole – kaže on.
Osnovni cilj ovog programa je, objašnjava Samardžić, podsticanje razvojnih sposobnosti dece uzrasta od šest do devet godina, kao i lakše savladavanje školskih veština na početku osnovne škole kao što su: čitanje, pisanje, računanje, organizacija i izdvajanje bitnih elemenata iz gradiva, usmeno izražavanje. – Kroz pozitivne interakcije i zanimljive igrolike aktivnosti, deca na ovom kursu aktiviraju svoje potencijale i podižu samopouzdanje – kaže Samardžić.
Dobrobit i za partnere
Svaka novina koja dolazi iz centrale franšiznog sistema, po pravilu, „dizajnirana“ je tako da unapredi i pozitivno utiče na poslovanje svih postojećih primalaca franšize. Tako je i u ovom slučaju, potvrđuje Samardžić. – S novim programom će ciljna grupa potencijalnih polaznika biti neuporedivo šira, samim tim, naši primaoci franšize će u svojim „Školama brzog čitanja“ moći da računaju i na povećanje broja učenika – ukazuje on na dodatni potencijal.
A da će potražnja za ovakvim edukativnim programima rasti, možda najbolje govori i iskustvo s početka pandemije koronavirusa. – Kriza je pokazala koliko je znanje, zapravo, važno. Kada su, naime, tokom prvog talasa epidemije uvedene mere karantina i škole ostale bez đaka, nastava se gotovo preko noći preselila na TV i onlajn platforme. Ni deci ni nastavnicima ovaj prelaz nije bio jednostavan. Ispostavilo se, međutim, da su naši polaznici, deca koja su pohađala naše programe i koja poznaju tehnike brzog čitanja, tehnike učenja i tehnike pamćenja, imala veći kapacitet za učenje, pa su i lakše prevazilaza ove probleme, dok ostalima, nažalost, možda i nije bilo tako – podseća Samardžić.
– Vreme u kom živimo nosi sve više izazova, a to rađa i potrebu za prilagođavanjem. Samo oni pojedinci koji budu imali visok kapacitet za učenje moći će da odgovore vremenu koje je pred nama. A to su, zapravo, naši polaznici – ističe Samardžić i dodaje da bi, između ostalog, i ova činjenica mogla biti dobar pokazatelj atraktivnosti koncepta te jedan od razloga zašto bi neki budući partneri trebalo da razmisle o uzimanju franšize i otvaranju „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Prvi koraci do mudrog učenja U fokusu programa „Mudro učenje – od prvog koraka“ su učenici uzrasta od 6 do 9 godina – kod kojih se podstiče psihomotorni razvoj kroz aktivnosti koje, osim razvoja intelektualnih kapaciteta, za cilj imaju i harmonizaciju opšteg razvoja kroz pokret. S obzirom da sposobnost realizacije psihomotornih aktivnosti izrazito korelira sa intelektualnom zrelošću, psihomotorne aktivnosti imaju za cilj da, na jednoj strani, stabilizuju vezu između oka i ruke, razmišljanja i govora, pažnje i ritma – kao i da osveste doživljaj telesne celovitosti, a na drugoj – da ubrzaju savladavanje veštine izražavanja, čitanja, pisanja, računanja... Program obuhvata vežbe za razvoj preciznog hvata, koordinacije oko-ruka, pravilnog držanja olovke, kao i aktivnosti za uvežbavanje samog čina pisanja. Audio–vizuelna diskriminacija razvija kapacitete potrebne u školi – na nivou selekcije bitnog od nebitnog, sortiranja i rangiranja informacija, organizovanja zadataka i naloga na polju viđenog i čutog. Razvoj audio–vizuelnog pamćenja deci pomaže da bolje prate edukativne naloge, kao i da delotvornije i usmerenije razmišljaju i zaključuju. Za čitko pisanje – kao i za crtanje – deci je potrebna i dobra vizuelna percepcija uz preciznu kontrolu malih mišićnih grupa (fina motorika), sposobnost prostorne organizacije i mogućnost sleda nizova i struktura. Zbog slabljenja jezičkog fonda kod mlađih generacija, program je usmeren i ka razvoju jezika i govora. Jedan deo aktivnosti tokom kursa namenski proširuje fond reči kod dece, razvija sposobnost organizacije gradiva, i generalno podiže nivo izražavanja sopstvenog razmišljanja i usvojenog znanja. Kroz pričanje priča uz pomoć slika, deca se uvode u svet mašte, razvijajući – osim jezika i govora – i empatiju, i generalnu sposobnost pozitivnog emocionalnog reagovanja – sve to pretačući na tipično školski nivo zapisivanja i prepričavanja. Naklonost matematici i brojevima gradi se kroz igrolike aktivnosti ispunjene takmičarskim duhom i pozitivnom atmosferom. Izgradnja „matematičkog samopouzdanja“ će kod dece dovesti do smanjivanja treme, do boljeg logičko-matematičkog mišljenja, funkcionalnijeg zaključivanja, lakšeg, bržeg, odnosno – refleksnog računanja. Podstičući generalno – na raznim nivoima – njihovo školsko postignuće, ovaj program ima visok potencijal da kod dece podigne verovatnoću karijerne uspešnosti u kasnijem životu – tako što ih inicijalno priprema da ranije i lakše savladavaju veštine ektremno brzog čitanja, delotvornog pamćenja i lakšeg savladavanja i prezentiranja gradiva uopšte, a zatim i da sve te sposobnosti koje su sve važnije u svetu poslovanja – kasnije samostalno dalje razvijaju. |
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Francuski trgovački lanac Intermarché napušta rumunsko tržište jer želi da svoje poslovanje fokusira na Balkan
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...