Šta se sprema u „Školi brzog čitanja“?

Franšizna mreža „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ poslednjih se godina intenzivno razvija u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Bosni i Hecegovini, Sloveniji i Severnoj Makedoniji. U ovom trenutku, na 50 lokacija više od 2.000 dece pohađa programe ove „Škole“, savlađujući jedinstvene tehnike brzog čitanja, učenja i pamćenja. Iz sedišta franšiznog sistema potvrđuju, pak, da se širenje mreže nastavlja te da planiraju i ulazak na dva nova tržišta.
– Shodno planu i ciljevima koje smo sebi postavili, sledeći korak nam je pronalazak adekvatnih saradnika u preostalim zemljama Balkana, pre svega u Rumuniji i Mađarskoj – kaže Miroslav Samardžić, jedan od tvoraca i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
– Radi se o tržištima s velikim potencijalom i stoga verujemo da će poslovni model „Škole brzog čitanja“, kao i njeni edukativni programi, brzo privući i nove franšizne partnere i nove polaznike – kaže Samardžić.
Prema već proverenom modelu širenja, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ će i za tržišta Rumunije i Mađarske tražiti primaoce master franšize. – Kao što je i do sada bio slučaj, primalac master franšize će preuzeti na sebe sve obaveze koje se tiču razvoja i upravljanja franšiznom mrežom na teritoriji koja je definisana ugovorom. Naravno, ne bez naše podrške. Mi ćemo novim partnerima obezbediti kompletan pravni, edukativni i marketinški materijal koji je potreban za izvođenje nastave i promociju „Škole“, dok će oni imati obavezu da ove materijale prevedu, odnosno, da ih prilagode lokalnom govornom području – objašnjava Samardžić šta će biti neka osnovna zaduženja budućih „mastera“.
Novi program za najmlađe školarce
Programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ do sada su bili namenjeni uglavnom deci školskog uzrasta i odraslima. Preciznije, da bi dete upisalo ovu „Školu“, trebalo je da ide bar u 3. razred osnovne škole, da zna tečno čitati kako bi uopšte moglo da savlada napredne tehnike čitanja. – Međutim, sve češće srećemo roditelje koji, s dozom zabrinutosti, govore o poteškoćama s kojima se njihovo dete suočava u prvim razredima osnovne škole – ukazuje na problem Samardžić. – Zato smo razvili i od januara 2020. uveli u naše škole jedan potpuno drugačiji program „Mudro učenje – od prvog koraka“, namenjen isključivo učenicima prvog i drugog razreda osnovne škole – kaže on.
Osnovni cilj ovog programa je, objašnjava Samardžić, podsticanje razvojnih sposobnosti dece uzrasta od šest do devet godina, kao i lakše savladavanje školskih veština na početku osnovne škole kao što su: čitanje, pisanje, računanje, organizacija i izdvajanje bitnih elemenata iz gradiva, usmeno izražavanje. – Kroz pozitivne interakcije i zanimljive igrolike aktivnosti, deca na ovom kursu aktiviraju svoje potencijale i podižu samopouzdanje – kaže Samardžić.
Dobrobit i za partnere
Svaka novina koja dolazi iz centrale franšiznog sistema, po pravilu, „dizajnirana“ je tako da unapredi i pozitivno utiče na poslovanje svih postojećih primalaca franšize. Tako je i u ovom slučaju, potvrđuje Samardžić. – S novim programom će ciljna grupa potencijalnih polaznika biti neuporedivo šira, samim tim, naši primaoci franšize će u svojim „Školama brzog čitanja“ moći da računaju i na povećanje broja učenika – ukazuje on na dodatni potencijal.
A da će potražnja za ovakvim edukativnim programima rasti, možda najbolje govori i iskustvo s početka pandemije koronavirusa. – Kriza je pokazala koliko je znanje, zapravo, važno. Kada su, naime, tokom prvog talasa epidemije uvedene mere karantina i škole ostale bez đaka, nastava se gotovo preko noći preselila na TV i onlajn platforme. Ni deci ni nastavnicima ovaj prelaz nije bio jednostavan. Ispostavilo se, međutim, da su naši polaznici, deca koja su pohađala naše programe i koja poznaju tehnike brzog čitanja, tehnike učenja i tehnike pamćenja, imala veći kapacitet za učenje, pa su i lakše prevazilaza ove probleme, dok ostalima, nažalost, možda i nije bilo tako – podseća Samardžić.
– Vreme u kom živimo nosi sve više izazova, a to rađa i potrebu za prilagođavanjem. Samo oni pojedinci koji budu imali visok kapacitet za učenje moći će da odgovore vremenu koje je pred nama. A to su, zapravo, naši polaznici – ističe Samardžić i dodaje da bi, između ostalog, i ova činjenica mogla biti dobar pokazatelj atraktivnosti koncepta te jedan od razloga zašto bi neki budući partneri trebalo da razmisle o uzimanju franšize i otvaranju „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Prvi koraci do mudrog učenja U fokusu programa „Mudro učenje – od prvog koraka“ su učenici uzrasta od 6 do 9 godina – kod kojih se podstiče psihomotorni razvoj kroz aktivnosti koje, osim razvoja intelektualnih kapaciteta, za cilj imaju i harmonizaciju opšteg razvoja kroz pokret. S obzirom da sposobnost realizacije psihomotornih aktivnosti izrazito korelira sa intelektualnom zrelošću, psihomotorne aktivnosti imaju za cilj da, na jednoj strani, stabilizuju vezu između oka i ruke, razmišljanja i govora, pažnje i ritma – kao i da osveste doživljaj telesne celovitosti, a na drugoj – da ubrzaju savladavanje veštine izražavanja, čitanja, pisanja, računanja... Program obuhvata vežbe za razvoj preciznog hvata, koordinacije oko-ruka, pravilnog držanja olovke, kao i aktivnosti za uvežbavanje samog čina pisanja. Audio–vizuelna diskriminacija razvija kapacitete potrebne u školi – na nivou selekcije bitnog od nebitnog, sortiranja i rangiranja informacija, organizovanja zadataka i naloga na polju viđenog i čutog. Razvoj audio–vizuelnog pamćenja deci pomaže da bolje prate edukativne naloge, kao i da delotvornije i usmerenije razmišljaju i zaključuju. Za čitko pisanje – kao i za crtanje – deci je potrebna i dobra vizuelna percepcija uz preciznu kontrolu malih mišićnih grupa (fina motorika), sposobnost prostorne organizacije i mogućnost sleda nizova i struktura. Zbog slabljenja jezičkog fonda kod mlađih generacija, program je usmeren i ka razvoju jezika i govora. Jedan deo aktivnosti tokom kursa namenski proširuje fond reči kod dece, razvija sposobnost organizacije gradiva, i generalno podiže nivo izražavanja sopstvenog razmišljanja i usvojenog znanja. Kroz pričanje priča uz pomoć slika, deca se uvode u svet mašte, razvijajući – osim jezika i govora – i empatiju, i generalnu sposobnost pozitivnog emocionalnog reagovanja – sve to pretačući na tipično školski nivo zapisivanja i prepričavanja. Naklonost matematici i brojevima gradi se kroz igrolike aktivnosti ispunjene takmičarskim duhom i pozitivnom atmosferom. Izgradnja „matematičkog samopouzdanja“ će kod dece dovesti do smanjivanja treme, do boljeg logičko-matematičkog mišljenja, funkcionalnijeg zaključivanja, lakšeg, bržeg, odnosno – refleksnog računanja. Podstičući generalno – na raznim nivoima – njihovo školsko postignuće, ovaj program ima visok potencijal da kod dece podigne verovatnoću karijerne uspešnosti u kasnijem životu – tako što ih inicijalno priprema da ranije i lakše savladavaju veštine ektremno brzog čitanja, delotvornog pamćenja i lakšeg savladavanja i prezentiranja gradiva uopšte, a zatim i da sve te sposobnosti koje su sve važnije u svetu poslovanja – kasnije samostalno dalje razvijaju. |
POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...