Više škola, veće mogućnosti
U svetu franšizinga, praksa da se postojeći primalac franšize odluči za otvaranje nove jedinice uzima se kao jedan od pouzdanih znakova da „sistem funkcioniše“ – da je posao profitabilan, da su uslovi saradnje i odnos sa davaocem franšize dobri, te da je primalac uveren da će mu se ulaganje u nove lokacije isplatiti.
Kao franšizni sistem koji posluje u sedam zemalja i ima zavidan broj primalaca franšize, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ vrlo dobro poznaje ovu praksu. – Imamo veliki broj primalaca franšize, širom regiona, koji su vlasnici dve i više škola – kaže, ne bez ponosa, Miroslav Samardžić, jedan od osnivača i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Ova činjenica je, kako smatra, i jedan od važnih razloga „za“ kada se ljudi odlučuju za uzimanje franšize i može da bude dobra preporuka za sve potencijalne i buduće franšizne partnere. – Nema bolje garancije za nekoga ko planira da postane deo nekog franšiznog sistema od činjenice da postojeći franšizeri proširuju poslovanje – kaže Samardžić. – Veoma je jednostavno: ako posao donosi prihode kojima su franšizeri zadovoljni, oni će posao širiti. Ako to nije slučaj, sigurno se neće odlučivati za takav korak – objašnjava on.
U ovom trenutku, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ ima tri multiunit primaoca franšize u Srbiji, osam u Hrvatskoj i dva u Crnoj Gori. Ovaj „klub“ primalaca s više poslovnica se, međutim, svake godine povećava.
Nedavno je franšizerka iz Crne Gore, koja vodi „Školu brzog čitanja“ u Tivtu, odlučila da otvori nove škole u Budvi i Kotoru. Osim toga, dodaje Samardžić, postoji i mogućnost da franšizeri iz Hrvatske, koji su do sada vodili škole u Koprivnici i Križevcima, takođe prošire poslovanje otvaranjem novih jedinica. Nove „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ počeće s radom u septembru 2022.
Korist širokog spektra
Primaoci franšize svakako računaju na određene benefite i olakšice kad ulaze u poduhvat koji – iako je nov – nije više tako nepoznat. – Ljudi koji ne poznaju dovoljno sistem mogu da naprave pogrešan korak, dok osobe koje su deo franšiznog sistema i poznaju sve njegove delove teško da mogu napraviti grešku – podseća Samardžić.
Na koji način, međutim, primaoci franšize mogu dodatno profitirati od otvaranja novih „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“?
– Prva prednost je svakako u uštedi troškova – ističe naš sagovornik. – Osim što neki standardni troškovi ostaju relativno nepromenjeni – čime se na generalnom planu optimizuje poslovanje – treba istaći da marketinško delovanje na tržištu u slučaju vođenja škola u više gradova može biti značajno povoljnije: i na nivou marketinških sadržaja, i na nivou operativnosti. Jednostavno, svaka inicijativa, svaka ideja, svaka poruka namenjena klijentima – može da se iskoristi na više mikrotržišta i da ukupno pošalje delotvorniju poruku konkretnim ciljnim grupama – objašnjava Miroslav Samardžić.
S druge strane, ako se novootvorene škole nalaze relativno blizu inicijalnog franšiznog centra, primalac franšize može da računa na optimizaciju i korišćenje ljudskih resursa. – Na primer, isti instruktori mogu – ako je to potrebno ili zgodno – držati radionice u više škola, čime se može uštedeti i vreme i novac. Na taj način, i troškovi sertifikacije instruktora mogu biti manji, nova škola može brže postati operativna, lakše se postiže primerena opterećenost instruktora adekvatnim brojem časova... – upućuje na dodatne prednosti Samardžić i dodaje da je ovo posebno došlo do izražaja kada su značajno proširili portfolio programa u svojim „Školama“.
Danas, osim osnovnog programa „Brzo čitanje i mudro učenje“, koji je prvenstveno namenjen deci starijoj od devet-deset godina, većina „Škola“ u ponudi ima i program „Mudro učenje – od prvog koraka“ za decu koja pohađaju prvi, drugi i treći razred osnovne, kao i program „Uzlet u mudro učenje“, koji je namenjen deci predškolskog uzrasta. – Otvaranjem više škola stvara se i više mogućnosti za specijalizaciju svakog pojedinačnog instruktora za program koji mu najviše „leži“ – pojašnjava Samardžić.
Primeri dobre prakse – od učenika do vlasnika biznisa
Jedan od franšiznih partnera koji će na sopstvenom primeru moći da primeni i potvrdi ova iskustva je i Debora Vulović iz Crne Gore. Ona je ove godine i zvanično postala multiunit primalac franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Naime, svoju prvu „Školu“ otvorila je pre godinu dana u Tivtu, a postugnutim rezultatima je bila toliko zadovoljna da je već ove godine potpisala ugovor za dva nova cetra, koja će biti otvorena u Budvi i Kotoru.
Zanimljivo je, međutim, kako se prvi put susrela s programom „Brzo čitanje“ i šta ju je navelo da razmišlja o pokretanju biznisa, finansijskoj nezavisnosti i, konačno, uzimanju ove franšize. – Kako sam studirala dva fakulteta istovremeno, zanimalo me je da li program „Brzo čitanje i mudro učenje“ zaista pomaže. Odlučila sam da pohađam kurs i pokušam sebi da olakšam učenje tokom studija. Tako sam, zapravo, prvo bila učenik ove škole – priča Debora Vulović.
Malo je reći da je bila zadovoljna rezultatima. – Upravo zbog oduševljenja programom i vještinama koje sam stekla i koje su mi znatno olakšale studiranje odlučila sam da zakoračim u ovaj svijet i sama postanem vlasnik jednog ovakvog centra – kaže Vulović.
Javila se želja koja je bila neuporedivo veća od ličnog interesa, jer ju je ujedno vodila misao da nešto treba promeniti u samom obrazovanju. – Željeli smo da što veći broj djece i odraslih upoznamo sa nekim drugačijim pristupima u učenju. Naravno, javila se i ljubav prema samoj prirodi posla i vjera da se edukacijom može promijeniti svijet, što je ključ i suština svega. Bez toga ne bi bilo moguće posao obavljati kvalitetno, temeljno i u ovoj mjeri uspješno – smatra ova mlada preduzetnica.
Ipak, hoće li biti izazovno voditi tri centra? Kaže da se na osnovu dosadašnjeg iskustva uverila da nema razloga za brigu. – Programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ su već dokazano djelotvorni, razrađeni širom svijeta, i iz tog razloga smatramo da nove lokacije sa sobom mogu donijeti samo još veći uspon, u svakom smislu – kaže naša sagovornica.
Podrška i dobra saradnja s davaocima franšize činiće drugi stub sigurnosti, dodaje ona. – Kao primalac ove franšize imam samo pozitivna iskustva, kako u odnosima sa davaocima, tako i što se tiče profitabilnosti poslovanja – naglašava.
Svesna je, međutim, da ovog uspeha ne bi bilo bez uspešnih polaznika „Škole brzog čitanja“. – Shvatili smo da djeca ostvaruju nevjerovatne rezultate i u klasičnoj školi i da, generalno, imaju više samopouzdanja, motivacije i volje kako za učenje tako i za druge aktivnosti. Osim toga, rezultati su bili vidljivi i roditeljima, vidjelo se da je naš program, zapravo, jedan od ključnih razloga zbog kojih su djeca zavoljela školu i učenje. I ono što je navažnije – da je zadovoljstvo obostrano – objašnjava Vulović i dodaje da ih je upravo ovo saznanje ohrabrilo da počnu razmišljati o otvaranju novih centara.
– Zadovoljni roditelji i djeca su reklama koja najbolje govori o kvalitetu naših programa – zaključuje ona.
Pripreme za upis novih polaznika i uređenje „Škola“ u Budvi i Kotoru već su u toku, budući da će s radom početi u septembru. – U narednom periodu organizovaćemo i niz promocija, besplatnih demoradionica na kojima će SVI biti dobrodošli, tako da će i svi dobiti mogućnost da se upoznaju sa planom i programom „Škole“, načinom rada i našim predavačima – najavljuje Vulović aktivnosti na promociji koncepta.
A šta očekuje i čemu se nada? – Očekujemo da će interesovanje za programe „Škole brzog čitanja“ biti sve veće i da će naš „mali“ biznis doživeti još veći prosperitet – kaže Vulović.
Poboljšani programi – bolje poslovanje
Kad biznis preraste u franšizni sistem, vlasnici koncepta najednom brinu o „dve brige“. Osim što konstantno rade na poboljšanju usluga ili proizvoda osnovnog biznisa, staraju se i da svaka novina pozitivno utiče na poslovanje postojećih primalaca franšize. Kako je „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ poznata po svojim jedinstvenim programima kojima se razvijaju veštine brzog čitanja, pamćenja i učenja uopšte, temelj svakog napretka je ili u kreiranju novih ili poboljšanju postojećih programa.
– Naš franšizni sistem se neprestano razvija, a s novim programima i naši franšizeri iz godine u godinu dobijaju novi poslovni potencijal – smatra Časlav Mančić, jedan od idejnih tvoraca koncepta, autor programa i master trener za predavače „Škole brzog čitanja“.
Naime, kako najavljuje Mančić, od septembra 2022, kad počne novi ciklus radionica u „Školama brzog čitanja“, đaci trećeg i četvrtog razreda osmogodišnje osnovne škole pohađaće dodatno prilagođenu verziju osnovnog programa „Brzo čitanje i mudro učenje“.
Šta ih je navelo i kakve su promene uneli u osnovni program „Škole“, objašanja upravo Časlav Mančić:
„U prethodnim godinama smo primetili relativno brojne primere učenika trećeg i četvrtog razreda koji u ovom uzrastu još uvek nedovoljno vladaju tzv. klasičnim čitanjem, što pomalo komplikuje proces usvajanja tehnika brzog čitanja.
U tim slučajevima je i detetu bilo teže da pohađa naše radionice i instruktori su morali dodatnu pažnju da posvećuju tim učenicima – kako bi se izbegle izvesne kontradiktornosti u pristupu samom čitanju. Recimo, učiteljica u školi insistira da dete čita sporo, naglašava reč po reč – jer dete malo kasni s ovladavanjem nekim osnovnim nivoima veštine čitanja, a suština brzog čitanja je da se povećanjem brzine čitanja povećava i koncentracija i razumevanje, da se pravi tehnička razlika između čitanja u sebi i čitanja naglas i da se nikako ne čita reč po reč.
U slučajevima kada dete nije dovoljno razvilo osnovnu veštinu klasičnog čitanja, mi dete ili nismo mogli ni da primimo na kurs ili je instruktor morao da s detetom dodatno radi kako bi se to kašnjenje prevazišlo. Ako se tome doda da je u poslednje dve godine procenat tih slučajeva vidljivo porastao, mi smo osetili još jaču potrebu da taj izazov prevaziđemo. Razvili smo u nekoj meri modifikovan kurikulum našeg programa – koji je sada namenjen i mlađoj deci i njime smo predvideli da pre nego što krenemo s brzim čitanjem – dodatno osnažimo sve polaznike u klasičnom čitanju.
Ovo se pokazalo kao pravi potez i ne samo da su rezultati ukupno počeli da bivaju još bolji nego ranije, već smo time realno omogućili deci da ranije krenu u ovu ambicioznu obuku. Recimo, prvaci koji završe naš program 'Mudro učenje – od prvog koraka' mogu u velikom broju slučajeva odmah u drugom razredu nastaviti dalje i razvijati i naprednije tehnike čitanja, pamćenja, organizacije gradiva, prezentacijskih veština... Ranije su deca mlađa od četvrtog razreda relativno retko bila spremna za naš program 'Brzo čitanje i mudro učenje'.“
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ ulazi na tržište Mađarske – potpisan je ugovor sa primaocem master franšize, a prva škola će početi s radom u septembru.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...