Kako do čuvenog brenda? / Poljska kompanija AmRest je primalac master franšize brenda Pizza Hut te ima pravo da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako širi lanac u zemljama Centralne Evrope – što uključuje i Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju
Utorak
05.01.2021.
Pizza Hut nastavlja širenje u Centralnoj i Istočnoj Evropi – traži primaoce franšize koji bi želeli da otvore i vode više restorana. Koliko treba uložiti u ovu međunarodnu franšizu?
 

U ovom trenutku u Evropi pod brendom Pizza Hut posluje 231 primalac franšize, a restorani se za sada mogu naći u Nemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Jermeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operater i primalac master franšize brenda Pizza Hut za tržišta Srednje i Istočne Evrope je poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija mrežu restorana u regionu Centralne i Istočne Evrope. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju. 

U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek nedavno – prvi franšizni restoran je otvoren 2020, dok sama kompanija AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.

Pandemija nije promenila naše planove širenja, ni u Poljskoj, ni u drugim delovima Evrope. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimizujemo poslovni model i planiramo otvaranje više objekata – uverava Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hut-u. – Procenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Ribak.

Kako do franšize?

Prema poslednjim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su nezavisni objekti  površine 100 m2, ali se ne isključuju ni lokacije u okviru tržnih centara.

Što se idealnih primalaca franšize tiče, tražimo partnere koji će, u perspektivi, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Ribak.

U pokretanje Pizza Hut-a treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.

S druge srane, mi nudimo rešenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da samo „prevodi u franšizu“ postojeći restoran. Ako se radi o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Možemo i sami pripremiti lokal, a potom ga prepustiti primaocu franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Ribak.

Garantujemo intenzivnu obuku i prenos celokupnog poslovnog znanja, kontinuiranu podršku i koučing po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Obezbedićemo sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspešno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Ribak.

Ostati u igri

Kako naglašava naš sagovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Najviše se radi na digitalizaciji i usluzi dostave.

Ugostitelji koji su razvili i modernizovali proces naručivanja onlajn i usluge kućne dostave i preuzimanja obroka na licu mesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – veruje Damian Ribak. – Danas su ove usluge ključne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu koje se, u ovom trenutku, suočava sa ozbiljnim ograničenjima. Za sve vreme pandemije, mi smo, naime, bili spremni da prihvatimo ogroman broj narudžbina, uz održavanje svih bezbednosnih i higijenskih standarda. Trenutno, 100 Pizza Hut restorana u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući deo tržišta – naglašava Ribak.


Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hut-u / „Garantujemo intenzivnu obuku i prenos celokupnog poslovnog znanja, kontinuiranu podršku i koučing po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga.“