Picerije za preduzetne
U ovom trenutku u Evropi pod brendom Pizza Hut posluje 231 primalac franšize, a restorani se za sada mogu naći u Nemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Jermeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operater i primalac master franšize brenda Pizza Hut za tržišta Srednje i Istočne Evrope je poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija mrežu restorana u regionu Centralne i Istočne Evrope. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.
U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek nedavno – prvi franšizni restoran je otvoren 2020, dok sama kompanija AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.
– Pandemija nije promenila naše planove širenja, ni u Poljskoj, ni u drugim delovima Evrope. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimizujemo poslovni model i planiramo otvaranje više objekata – uverava Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hut-u. – Procenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Ribak.
Kako do franšize?
Prema poslednjim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su nezavisni objekti površine 100 m2, ali se ne isključuju ni lokacije u okviru tržnih centara.
– Što se idealnih primalaca franšize tiče, tražimo partnere koji će, u perspektivi, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Ribak.
U pokretanje Pizza Hut-a treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.
– S druge srane, mi nudimo rešenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da samo „prevodi u franšizu“ postojeći restoran. Ako se radi o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Možemo i sami pripremiti lokal, a potom ga prepustiti primaocu franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Ribak.
– Garantujemo intenzivnu obuku i prenos celokupnog poslovnog znanja, kontinuiranu podršku i koučing po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Obezbedićemo sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspešno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Ribak.
Ostati u igri
Kako naglašava naš sagovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Najviše se radi na digitalizaciji i usluzi dostave.
– Ugostitelji koji su razvili i modernizovali proces naručivanja onlajn i usluge kućne dostave i preuzimanja obroka na licu mesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – veruje Damian Ribak. – Danas su ove usluge ključne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu koje se, u ovom trenutku, suočava sa ozbiljnim ograničenjima. Za sve vreme pandemije, mi smo, naime, bili spremni da prihvatimo ogroman broj narudžbina, uz održavanje svih bezbednosnih i higijenskih standarda. Trenutno, 100 Pizza Hut restorana u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući deo tržišta – naglašava Ribak.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...