Snažno u franšizni razvoj

Najveći hrvatski lanac esports igraonica Friendly Fire pokrenuo je investicionu kampanju na platformi Funderbeam SEE vrednu 600.000 dolara. Putem ove globalne digitalne platforme, koja startapima i biznisima u razvoju omogućava prikupljanje kapitala po povoljnijim uslovima od venture kapitala i drugih oblika ulaganja, hrvatske kompanije su do sada prikupile više od šest miliona evra.
Friendly Fire, koji za sada ima devet esports igraonica sa više od 75.000 aktivnih korisnika u Hrvatskoj, BiH i Austriji, osnovan je pre pet godina. Nakon što su se nedavno sa Funderbeam-om predstavili investitorima na događaju organizovanom na Zagrebačkoj berzi, kompanija je saopštila da je krajnji cilj ulazak na američko tržište.
Svesni su da sektor esports igraonica ima skoro nemerljiv potencijal za rast. – Tržište na Zapadu je gotovo netaknuto. Kina već sad ima otprilike 150 hiljada igraonica, a Koreja 20 hiljada. Esports beleži eksponencijalni rast i stalno se pojavljuju novi brendovi na tržištu. Velika je prednost što i dalje nema broja jedan, na tom mestu vidimo naš Friendly Fire – prokomentarisao je David Kosir, osnivač i vlasnik ovog koncepta.
Razvoj putem franšize
Friendly Fire je do sada bio fokusira na razvoj mreže svojih esports arena na tlu Evrope. Nakon prve lokacije, koja je otvorena 2017. godine u Zagrebu, već sledeće 2018. otvorena je prva franšiza u Bosni i Hercegovini, da bi do kraja 2020. imali devet lokacija u tri zemlje – Hrvatskoj, BiH i Austriji. Tokom pandemije, udvostručili su razvoj franšizne mreže i pripremili se za globalnu ekspanziju.
U kompaniji kažu da do kraja 2023. planiraju da otvore dodatnih 30 lokacija u Sjedinjenim Američkim Državama, Meksiku, Austriji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini.
– Friendly Fire se ističe u podršci svojim primaocima franšize u svim segmentima – od izgradnje, preko menadžmenta, marketinga do IT-a. Imamo tim koji stoji na raspolaganju primaocima franšize u bilo koje doba. Glavna prednost Friendly Fire franšize je naš softver koji automatizuje sve procese unutar esports arene i štedi puno vremena i novaca našim primaocima franšize. Naplaćivanje, analitika, izveštaji, kasa, upravljanje korisnicima, roditeljska zaštita, GDPR kompatibilnost, mobilna aplikacija, desktop aplikacija, upravljanje serverom, mrežna konfiguracija, esports lige i turniri, sistem nagrađivanja i lojalnosti – samo su neke od karakteristika našeg softvera – ističe Kosir na koje sve olakšice i prednosti mogu računati primaoci ove franšize.
Kako otvoriti franšizu esports arene Friendly Fire?
POGLEDAJTE ČLANKE

KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
Vrlo brzo po otvaranju „Muzej čokolade“ u Beogradu je postao turistička atrakcija i uverio svog idejnog tvorca i vlasnika da se radi o biznisu u koji je vredelo ulagati.
Voditi „esports arenu“ može biti dobra poslovna prilika, pogotovo ako se uzima franšiza dokazanog koncepta. Šta nudi sistem Friendly Fire i koje uslove treba da ispune potencijalni primaoci ove franšize, otkriva vlasnik koncepta David Kosir.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?