Inovativna franšiza stiže u Srbiju
Vendobox je mlada franšiza, nastala pre godinu i po dana u Mađarskoj i do sada su već otvorili 40 prodavnica uglavnom u Budimpešti, ali i u drugim gradovima te zemlje. Reč je o prodavnicama u kojima su smešteni vending aparati koji nude grickalice, pića, kafu, a posedovaće i ATM uređaje za podizanje novca. Prednost ovih prodavnica je što su otvorene 24 sata, sedam dana u nedelji i što ne zahtevaju prisustvo radnika.
Inače, globalno tržište maloprodaje putem vending mašina je u porastu. Fact.MR procenjuje da je njegova trenutna vrednost 3,32 milijarde dolara, a procenjuje se da će u narednih deset godina u proseku godišnje rasti 9,9 odsto.
Prva Vendobox prodavnica se, prema planovima, otvara sredinom jula u Beogradu, na Zelenom vencu u Prizrenskoj ulici, a primalac franšize za Srbiju i Hrvatsku Bogi Cvetković kaže da će uskoro franšiza biti dostupna i drugim zainteresovanima na ovim tržištima.
– Prednost ovog koncepta je što je praksa pokazala da može da funkcioniše i u malim mestima sa oko 15.000 stanovnika. Važno je da lokal veličine od 20 do 50 kvadratnih metara bude na prometnoj lokaciji: u blizini škola, autobuskih ili železničkih stanica, ali da ne bude preskup. Idealna situacija je da primalac franšize bude vlasnik lokala jer je rentiranje zapravo najveći trošak. Velika prednost je što ove prodavnice nemaju zaposlene trgovce. Dakle, niti postoji potreba za traženjem radnika koji su deficitarni u svim oblastima niti postoji taj trošak – objašnjava Cvetković.
Primalac franšize poslovanje može da počne sa tri aparata, a do sada najveća otvorena prodavnica ima devet. U pomenutoj prvoj franšizi u Prizrenskoj ulici u Beogradu, za početak će biti smešteno pet vending aparata. U aparatima će se nalaziti proizvodi koji mogu da se nabave na tržištu Srbije i, prema rečima Cvetkovića, potrudiće se da asortiman bude interesantan mlađim generacijama.
– Vendobox omogućava pasivnu zaradu. Aparati retko imaju kvarove, veći vandalizmi nisu zabeleženi, tako da bi primalac franšize imao obavezu da dođe dva puta nedeljno da očisti radnju i dopuni asortiman – objašnjava Cvetković.
Prvih deset franšiza neće imati ulaznu franšiznu naknadu. U sklopu franšize primaoci nabavljaju remontovane automate po povoljnoj ceni sa mnimalnom zaradom jer ideja davaoca nije da zarađuje na samim aparatima. Mesečna franšizna naknada će biti šest odsto od neto prometa i dva odsto za krovni marketing koji će voditi davalac franšize.
Primaoci zarađuju na prometu proizvoda kao u klasičnoj trgovini, iznajmljivanju prostora za ATM aparat, a davaoci na franšiznim naknadama.
– Aparati koriste telemetriju, evidentiraju sve prodaje što je važno i zbog fiskalizacije, a primalac prodaju može da prati putem aplikacije na telefonu. Aparati su opremljeni čitačima za karticu i za prihvat papirnog novca – kaže Cvetković i dodaje da će biti i dodatnih novina i usluga koje će omogućiti primaocima veći promet i dodatnu zaradu.
Početna investicija za kupovinu aparata i opremanje lokala je, prema njegovim procenama, oko 15.000 evra.
– Samo ulaganje u lokal nije veliko jer vending mašine prekriju zidove, a iznad njih se radi gips i taj deo se brendira. Osim toga, potrebno je ugraditi i video-nadzor radi sigurnosti. Mi dajemo kompletnu podršku primaocu u pogledu uređenja i brendiranja lokala, a može to da učini i sam poštujući standarde franšize. Podršku za servisiranje vending mašina takođe obezbeđujemo mi – kaže on.
Za dodatne informacije i kontakt pogledajte Katalog franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Slavica Antonić je oduvek maštala da pokrene domaću proizvodnju i prodaje proizvode napravljene od voća koje uzgajaju njeni roditelji. Rezultat te želje je „Slatka teglica“.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com