Pažnja, pažnja!
Ne postoji osoba, a naročito ne dečak, odnosno, muškarac koji ne želi automobil od najranijeg detinjstva. Prirodno, njime se dokazuje zrelost i sposobnost, ostvaruje sloboda. Nažalost, mnogi ne shvate na vreme da imati automobil znači i preuzeti veliku odgovornost i da automobil, češće nego što bismo to hteli da priznamo, može da bude ozbiljna opasnost po život.
U prethodne dve decenije u saobraćajnim nesrećama u Srbiji je stradalo oko 20.000 ljudi. Među njima je mnogo dece i žrtava tuđe nemarnosti, ali je zapravo najviše onih koji nisu na vreme prošli obuku i naučili da budu tolerantni, oprezni vozači.
Kompanija Jumicar predstvalja koncept i - posao - koji može da doprinese smanjenju broja nesreća i žrtava u saobraćaju, a naročito onih koji ih izazivaju.
Ideja je prilično jednostavna: Jumicar omogućava da deca već u uzrastu od sedam godina dobiju priliku da voze prave male automobile sa ekološkim pogonom, po stalnim i mobilnim poligonima koji bezbedno simuliraju stvarne uslove vožnje. Tako se kroz zabavnu i praktičnu nastavu deca obrazuju o saobraćaju, a na kraju obuke dobijaju i dečju vozačku dozvolu. Umesto da gledaju dosadne filmove i zevaju tokom predavanja o opasnostima u saobraćaju, deca postaju ne samo mali vozači, nego budući oprezni i spretni učesnici u saobraćaju koji neće biti pretnja po bezbednost i živote drugih.
Ideja za koncept se rodila u Finskoj 1989. Osnivač Jumicar-a Jukka Nappari nabavio je nekoliko minijaturnih automobila koje su deca prvo vozila bez priče o bezbednosti u saobraćaju. Onda mu je palo na pamet da na poligon postavi nekoliko saobraćajnih znakova. Uočio je da deca neuporedivo brže i lakše uče i prihvataju pravila u praksi nego kroz priču. Bilo je očigledno i da su mnogo motivisaniji ako se voze pravim malim automobilima sa benzinskim motorima, nego ako po poligonu hodaju ili voze bicikle. Nappariju nije trebalo mnogo da shvati da je stvorio odličan koncept i danas, 22 godine nakon davanja prve franšize, poligoni, automobili i program obuke Jumicar postoje još u 15 zemalja.
Šta koncept nudi?
Čitav koncept je zamišljen tako da na jednom mestu ponudi aktivnosti i zabavu za celu porodicu. Prvo, sama obuka na stacionarnim poligonima je namenjena deci: polaznicima škole se izdaju karte, a po uspešno završenom kursu i vozačke dozvole. Deca i roditelji, odnosno pratioci, mogu da se osveže i okrepe napicima i hranom. U sklopu objekta se prodaju i suveniri (majice, kape, kacige, rukavice...). Poligoni mogu da se zakupe za rođendane i proslave, a neki od njih imaju i prateće objekte, kao što su tereni za mini-golf ili neku drugu zabavu za decu i pratioce.
Mobilni poligoni mogu da se angažuju za promotivne potrebe auto-kuća, robnih kuća sa parkingom ili garažom, sajmova, dogadjaja kao što je obeležavanje Dana bezbednosti, za školska takmičenja u poznavanju saobraćaja, za proslave ili bilo šta drugo.
Specifična priroda aktivnosti Jumicarovih poligona privlačiće intres i nekih veoma moćnih potencijalnih partnera: auto-kuća, osiguravajućih kuća, prodavaca goriva i opreme, auto-škola i mnogih drugih koji će biti zainteresovani da se reklamiraju na zastavama na poligonu, nalepnicama na automobilima.
Potrebne investicije
Minimalno ulaganje potrebno za master franšizu Jumicar-a i nabavku polovnih automobila se kreće od oko 26.000 evra. Sa novim vozilima, cena je oko 36.000 evra.
Investicija uključuje pet automobila, licencu za početnih pet godina (1.000 evra po automobilu) i osnovnu opremu – saobraćajne znake, semafore sa upravljanjem, materijal za poligon, ostalu opremu i startni paket sa materijalom za marketing.
Centrala Jumicar-a garantuje svakom primaocu master franšize teritorijalnu suverenost, odnosno da niko u datoj oblasti neće dobiti franšizu za pokretanje Jumicarovog parka za obuku dece. Centrala, takođe, detaljno pomaže pri izboru mesta za poligon, kao i pri njegovom opremanju. Jumicar nudi i mogućnost povoljne nabavke brojnih proizvoda potrebnih za rad. Dostavlja promotivni materijal i razvija marketinšku strategiju, a o svemu novom u ponudi i konceptu obavešatava primaoce franšize na godišnjim sastancima. Svaki operater dobija i priručnik sa svim bitnim podacima o vođenju poligona, bilo stacionarnog, bilo mobilnog.
Jumicarovi automobili imaju sve što i pravi automobili sa automatskim menjačem. Posebno su koncipirani i dizajnirani za decu, imaju šasiju od polietilena koji bez ikakvog traga amortizuje udarce do 20 km/h. Bezbednost pojačavaju pojas za vezivanje u tri tačke i hidraulične disk-kočnice. Imaju ekološki četvorotaktni benzinski motor. Potrošnja je oko 0,3 litre normala na sat, uz emitovanje buke od svega 52 decibela. Brzina automobila je ograničena na 15 km/h. Motori izuzetno dugo traju, jer rade u režimu niskih obrtaja i opterećenja.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...