Najvredniji brendovi na svetu
Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je nedavno osmo izdanje svoje rang liste BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. To je jedina rang lista koja, pored finansijskih podataka za izračunavanje vrendosti brenda, uzima u obzir i mišljenja postojećih i potencijalnih potrošača. Prvih deset mesta neprikosnoveno zauzimaju brendovi američkih kompanija, a među njima je i jedan franšizni sistem - McDonald's. U poređenju sa prethodnom godinom, vrednost McDonald's-ovog brenda je opala za 5% i sada vredi 90,256 milijardi dolara. Međutim, to je bilo dovoljno da fast-food gigant ostane najbolje kotirana franšiza i zadrži 4. mesto na listi, odmah iza tehnoloških divova kao što su Apple, IBM i Google.
Najveći konkurent McDonald's-u u branši je svakako Subway, koji je uspeo da nadmaši svog takmaca po broju restorana, ali po vrednost brenda je još uvek daleko ispod McDonald's-ove pozicije na listi. Subway se nalazi na 51. mestu, s vrednošću od gotovo 17 milijardi dolara. To, međutim, predstavlja povećanje od 12% u odnosu na prošlu godinu, ali i neverovatnih 5.798% u odnosu na prvi izveštaj ove agencije iz 2006. Ovaj podatak nedvosmisleno pokazuje da kompanija raste, a jedan od najboljih pokazatelja je i tempo širenja franšizne mreže u srednjoj i istočnoj Evropi (Češka, Rumunija, Mađarska), o čemu smo već nekoliko puta pisali. Još jedan fast-food gigant koji se našao na listi je američki KFC, s vrednošću od 9,9 milijardi dolara i pozicijom na 91. mestu.
Najveći skok na listi u odnosu na prošlu godinu doživeo je, međutim, brend iz modne industrije - španska Zara, koja je povećala vrednost svog brenda za 60%. Sada zauzima 35. mesto, što je za 31 mesto bolje u odnosu na 2012, a vrednost brenda se procenjuje na 20,167 milijardi dolara. Najveći konkurent u branši joj je švedski H&M, koji je zauzeo 69. mesto, i čija je vrednost opala za 6%, tako da sada iznosi 12,732 milijardi dolara.
Prateći brendove od 2006. analitičari agencije Millward Brown su uspeli da detektuju i osam "neopipljivih" faktora koji ipak utiču na konstantan i stabilan rast globalne vrednosti brendova, odnosno, stavova koji prave razliku između najbrže rastućih brendova: 1. insistiranje na vrednosti, a ne ceni 2. svest o tome šta je bitno danas i rad na osavremenjavanju brenda 3. maksimalno korišćenje tehnologije i kontakt sa klijentima, 24 časa dnevno 4. održavanje dobre reputacije 5. biti drugačiji, ali za dobrobit svojih klijenata 6. imati „ličnost“ i zauzeti stav 7. težnja globalnoj rasprostranjenosti 8. paziti da iskustvo u vezi sa brendom bude „za preporuku“.
Listu BrandZ™ - Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 možete pogledati ovde.POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...