Zahvaljujući pažljivim pripremama, za otvaranje franšiznog FitCurves centra zaista ne treba mnogo vremena - od dva do šest meseci, dok se već za nekoliko meseci po otvaranju očekuje poslovanje "u plusu". Kad se uzme u obzir ukupna investicija potrebna za otvaranje centra, primalac franšize može da očekuje povraćaj investicije za dve do četiri godine.
Mikloš Forgač
Petak
28.03.2014.
U čemu je tajna uspeha FitCurves fitnes programa, šta je potrebno za otvaranje kluba i uspešno poslovanje, otkriće nam Mikloš Forgač, brend menadžer najveće američke fitnes franšize
 

FitCurves se u Ginisovoj knjizi rekorda vodi kao "Najveća fitnes franšiza na svetu". Prema magazinu Entrepreneur bili su "Najbolja nova franšiza" dve godine zaredom i "Fitnes franšiza br.1" šest godina, dok je Američka franšizna asocijacija 2009. proglasila Curves International "franšizom godine". U čemu je tajna uspeha FitCurves fitnes programa, šta je potrebno za otvaranje kluba i uspešno poslovanje pod imenom ove franšize, novinarima našeg mađarskog portala Franchising.hu objasnio je Mikloš Forgač, menadžer za razvoj brenda i koordinaciju međunarodne mreže u kompaniji FitCurves.

Opišete nam ukratko fitnes program FitCurves-a i šta je to što ga čini posebnim? 

FitCurves je prvobitno osmišljen za žene od 30-60 godina, ali, u suštini, svaka devojka ili žena starija od 14 godina može da vežba po našem programu. Postoje dva bitna faktora koji garantuju uspeh FitCurves koncepta. Jedan od njih je oprema, odnosno, tehnika - jer omogućava da za samo 30 minuta aktivirate sve veće grupe mišića kroz spoj treninga snage i kardio vežbi. Drugi, jednako važan faktor je učinak, odnosno, "dobar osećaj" koji se javlja kod svih žena koje vežbaju u FitCurves-u, i to ne samo tokom tih 30 minuta, već i pre i posle posete klubu. Dokazano je, naime, da FitCurves program utiče na rast "osećanja sreće", što znači da blagotvorno utiče i na telo i na dušu.

Kakav trend vlada u segmentu fitnesa u ovom trenutku?

Primećujemo da je sve veći broj žena i u ovom delu Evrope koje imaju želju da brinu o svom izgledu i zdravlju, a FitCurves na najbolji način izlazi u susret njihovim potrebama. U tradicionalnoj muško-ženskoj podeli poslova, moramo da priznamo da žene imaju mnogo više obaveza - pored toga što su zaposlene, one brinu i o deci, njihovom školovanju, o kući...Jedna od prednosti našeg koncepta je upravo u tome što smo uzeli ovu činjenicu u obzir.

I pored svih dnevnih obaveza, svaka žena, smatramo, može da odvoji 30 minuta, dva do tri puta nedeljno, da se posveti samo sebi i svom zdravlju. U ovom trenutku, možemo da kažemo da u segmentu personalizovanih treninga i pažnje koju svaka članica kluba dobija ponaosob - nemamo konkurenta na tržištu.

Kako teče proces regrutovanja primalaca FitCurves franšize?

Zainteresovani za našu franšizu prvo putem mejla dobijaju sve potrebne informacije o sistemu: koliko iznose investicije za pokretanje kluba, kao i šta im je potrebno i kako izgleda voditi posao iz dana u dan. U isto vreme, kandidati moraju da popune upitnik, koji nam služi kao jedan od bitnih pokazatelja da li su spremni i podobni za ulazak u naš franšizni sistem. Ako posle toga postoje dodatna pitanja, kontaktiramo svakog od njih ponaosob, nakon čega im šaljemo nacrt ugovora. Uobičajeno, za otvaranje FitCurves franšiznog kluba nije potrebno mnogo vremena - od dva do šest meseci. 

Na šta primalac treba posebno da obrati pažnju pre nego što otvori klub?

Promocija je ključna! Oko šest nedelja pre samog otvaranja treba početi sa marketinškim kampanjama, koje će novom vlasniku franšize pomoći da privuče pažnju budućih klijentkinja i članica kluba. Pored toga, primalac će moći da računa na pomoć našeg mentora koji će pratiti otvaranje i voditi posao prvih nedelju dana po otvaranju kluba. Njegova uloga će biti da, što je više moguće, smanji troškove inicijalne reklamne kampanje i omogući da klub što brže počne da donosi profit.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva, možete li reći u čemu je tajna uspeha FitCurvesa?

Kada sam prvi put čuo za ovaj koncept, odmah sam rekao "Da, to je to", ovo je koncept koji će se zaista svideti ženama. Iz dana u dan, iz nedelje u nedelju, moj entuzijazam je rastao, želeo sam da saznam sve - po kom principu radi oprema koju koristimo, ali i kako jedan fitnes klub može da postane vrlo profitabilan. Najbitnije je da budete posvećeni, da želite sve da saznate pre nego što se klub otvori, jer samo tako sistem može pravovremeno da detektuje prepreke na koje bi primalac mogao da naiđe, i naravno, da pronađe rešenje. Pored toga, franšizni sistem FitCurves-a je kompleksan i osmišljen tako da partneri čak i posle nekoliko godina rada otkrivaju nove potencijale koncepta, što ih uvek i dodatno motiviše.

Najbitnije je, stoga, da primalac ima volju i želju da radi, i zato FitCurves ne traži prvenstveno investitora, nekoga ko će samo uložiti novac - već preduzetnika koji će želeti da bude uključen u vođenje posla i sve dnevne aktivnosti u klubu.

Franšizni centri su pod stalnim nadzorom mentora. O kakvoj se vrsti monitoringa radi?

Stalnim nadzorom želimo da pomognemo primaocima da bolje upravljaju centrom, tako što će mentor FitCurves-a svaki mesec analizirati podatke, a zatim savetima i predlozima pomoći da se prevaziđu problemi, ali i da se poboljšaju rezultati. Naši stručnjaci imaju i po dvadeset godina iskustva i vrlo lako mogu da otkriju kada će nešto da pođe po zlu. Uz redovne kontrole i partner će naučiti kako da što brže i bolje reaguje na promene na tržištu.

Kakvi su planovi za budućnost? 

Svakako želimo da se proširimo na što više tržišta ovog regiona. Trenutno, rade samo dva franšizna FitCurves centra, i to u Beogradu, ali naša je želja da franšiznu mrežu proširimo i u druge gradove, i druge zemlje ovog regiona, pre svega, u Hrvatsku i Sloveniju. Pored toga, FitCurves ima zadatak da stalno prati šta se dešava u svetu, kakvi se trendovi smenjuju, šta je novo, i na kakve se ekonomske uslove moramo navikavati. Na primer, kada je pre dve godine svet zahvatila Zumba fitnes groznica, FitCurves stručnjaci su šest nedelja sarađivali sa instruktorima Zumbe pre nego što su ovaj program uveli u klubove. Dakle, najbitnije je pratiti trendove i prilagođavati se tržišnim prilikama. To smo uspeli da dokažemo i tokom ovih kriznih godina, kada je sistem znao da odreaguje na vreme, i na taj način, ne samo da nismo osetili pad, već smo zabeležili skroman, ali za date uslove bitan rast.