Krompirići u novom pohodu

Pre nekoliko meseci vlasnici hrvatskog fast-food lanca Surf’n’Fries su objavili da su potpisali ugovor o master franšizi za teritoriju Rumunije i da očekuju da će prvi lokal biti otvoren u Bukureštu, tokom marta ove godine. Ovih dana, planovi su ostvareni, a Valentin Stefansku, nosilac master franšize, ispričao je novinarima našeg rumunskog portala Franchising.info.ru kako je postao primalac franšize, kako žele da se pozicioniraju na tržištu, ali i šta još treba da urade da bi postali prepoznatljiv brend u Rumuniji.
Valentin Stefanesku je na Surf'n'Fries naišao u Splitu, gde je sa dvojicom svojih partnera boravio na poslovnom putu. Odmah je, međutim, znao da je pronašao ono što su već određeno vreme tražili – potpuno novi koncept koji bi mogli da razviju i u Rumuniji. – Na putu do hotela sam primetio da veliki broj ljudi hoda ulicom i jede pomfrit iz nekakve vrlo zanimljive ambalaže – priseća se Stefanesku. – To me je toliko privuklo da sam odmah potražio mesto gde se prodaje. U redu su stajali ljudi svih uzrasta, i stari i mladi, roditelji sa decom... Na prvi pogled mi se sve dopalo: kromprići su se služili s mnoštvom ukusnih umaka, u vrlo lepom pakovanju. Ali ono što me je najviše privuklo je bio sam koncept: mogućnost da kupite ukusan pomfrit i da ga jedete dok hodate ulicom sa prijateljima, ili dok odlazite ili se vraćete sa posla. Zapravo, najbolje je to što u istoj ambalaži dobijate ceo meni: pomfrit, umake, pileće krokete, batake i sok. Ovakav koncept nije postojao u Rumuniji, tako da sam odlučio da stupim u kontakt sa ljudima iz Surf'n'Fries-a – objašnjava Stefanesku kako je došao na ideju da Surf’n’Fries prenese u Rumuniju.
Nakon što se upoznao sa tvorcima i vlasnicima koncepta Andrijom Čolakom i Denisom Polićem, Stefanesku je nekoliko puta posetio i matični restoran u Rijeci, a ono što je odmah primetio je da je Surf’n’Fries „postao brend“ u gradu koji je neuporedivo manji od Bukurešta, budući da Rijeka ima nešto više od 100.000 stanovnika. – Bio sam prijatno iznenađen kada sam video da je restoran uvek pun, bez obzira na doba dana – iskren je Stefanesku.
Posle potpisivanja ugovora i priprema za otvaranje restorana, prvi Surf'n'Fries u Rumuniji je otvoren krajem marta, u samom centru glavnog grada. Stefansku kaže da od početka žele da se pozicioniraju kao koncept koji šalje jasnu poruku svojim kupcima: „u Surf'n'Fries-u ćete pronaći najbolji krompir u Rumuniji, s mnoštvom ukusnih umaka“. I ponudu su podelili na dva segmenta: klasičan pomfrit koji je dobro poznat svim konzumentima brze hrane i Surf'n'Fries krompir koji je, kako kaže, poseban, zahvaljujući i tehnologiji koju su vlasnici Surf’n’Fries-a razvili i patentirali prošle godine.
Već primećuju da se potrošači pre odlučuju za Surf’n’Fries krompiriće jer su očigledno drugačiji, a sam Stefanesku potvrđuje da se ne mogu porediti ni sa jednim drugim na tržištu. – Ovi krompirići su hrskaviji, ukusniji, a nisu suvi. Čak su ukusni i kad se jedu kasnije, mada su najbolji ako se pojedu odmah po pripremi. U našem restoranu su inače pravila vrlo stroga – svaki proizvod koji nije kupljen u roku od 10 minuta, više se ni ne nudi kupcima – objašnjava Stefanesku.
Kada je sa partnerima pošao u potragu za novim konceptom koji do tada nije postojao u Rumuniji, Stefanesku je bio svestan i rizika: svaki posao, ma koliko bio razvijen na jednom tržištu, na drugom može da uspe, ali i da propadne, bez ikakve razlike. – Nema sredine. Međutim, razmišljao sam i shvatio da su Rumuni inače otvoreni za nove ideje, a uz to, troše ogromne količine krompira. U većini restorana u Rumuniji, recimo, glavni prilog je u 10 posto slučajeva pirinač, u ostalih 90 posto – krompir, u svim vidovima i oblicima. Tada sam shvatio da će Surf'n'Fries uspeti i u Rumuniji – priča Stefanesku.
Iako su Rumuni otovreni za nove koncepte, Stefansku zna da će kupcima trebati vremena da prihvate fast-food ovog tipa, koji je, po njegovom mišljenju, poseban i vrlo praktičan. – Važno je da ljudi dolaze, kupuju i vraćaju se – kaže on dodajući da ih tek čeka najvažniji deo posla – „opipavanje pulsa“ kupaca. Tek posle nekoliko meseci rada moći će tačno da znaju šta kupci žele. – Kupci, zapravo, daju nove ideje, rešenja, ali i detektuju propuste. Franšiza je uvek franšiza, ali potrošači ni u jednom delu Evrope nisu isti – primećuje.
Kao nosioci master franšize, zaduženi su i za pronalaženje novih franšiznih partnera u Rumuniji. Ono što Stefanesku već sada može da preporuči svim zainteresovanim preduzetnicima je da ne ulaze u posao na prečac. – Naročito kada se, kao u ovom slučaju, radi o novom konceptu koji se još uvek razvija. Inače, bilo bi dobro otvoriti tri restorana na prometnim lokacijama u glavnom gradu i postaviti dve mobilne jedinice na Crnomorskom primorju. Uz ovakve mobilne jedinice, mogli bismo da obiđemo celu obalu i propratimo sve važnije događaje tokom leta – preporučuje Stefanesku.
POGLEDAJTE ČLANKE

Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Surf'n'Fries, poznat po pomfritu i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim sosevima i origanalnoj ambalaži, konačno je stigao u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojne svetske destinacije, a uskoro stiže u još jednu zemlju ovog regiona. Osim toga, koncept se stalno inovira.
Surf'n'Fries, brend iz Rijeke poznat po prodaji pomfrita „za poneti“, otvorio je svoj prvi franšizni objekt u Australiji.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...