Reklama za groš
Reklamna industrija je konstantno u potrazi za novim kanalima prodaje. Štampanje reklama i oglasa na papirnim kesicama u koje se svakodnevno pakuju hleb, pecivo ili lekovi, jedan je od zanimljivijih koncepata. Prodajom ove vrste „reklamnog prostora“, bavi se i nekoliko kompanija u Poljskoj. Jedna od njih je MyDej Group iz Katovica. – Naše papirne kese sa reklamama i oglasima najrazličitijih firmi već se distribuiraju u desetine prodavnica, pekara, apoteka, gde ih, sasvim besplatno, koristi hiljade kupaca. Zahvaljujući tome, firme koje se oglašavaju, jednostavno dolaze i do hiljada potencijalnih klijenata – objašnjava Piotr Dejer, vlasnik kompanije MyDej Group.
Druga prednost ovog koncepta ogleda se u tome što su troškovi za štampanje oglasa po jednoj kesici – manji od groša (stoti deo zlote). Pored toga, kako kaže Dejer, potrošači imaju veoma pozitivno mišljenje o ovakvom obliku oglašavanja, jer nije agresivno – za razliku od flajera ili telemarketinga.
Ovom vrstom usluge, kako smo već pomenuli, bavi se još nekoliko kompanija u Poljskoj, međutim, MyDej Group je jedina firma koja kesice distribuira i u apoteke. Kažu da je bilo presudno i to što su kesice potpuno neškodljiv, ekološki proizvod, koji čak ima i sertifikat da je potpuno bezbedan u dodiru sa hranom.
Iako posluju tek dve godine, kompanija je do sada otvorila sedam sopstvenih poslovnica i 32 franšize. – Iskustvo koje smo stekli radeći sa skoro 300 firmi i preduzetnika, ali najviše njihovo zadovoljstvo našim načinom oglašavanja, navelo nas je da kreiramo franšizu i podelimo ideju koja će stvoriti veliku i profitabilnu kompaniju – kaže Dejer.
U sektoru poslovnih usluga u Poljskoj, trenutno ne postoji kompanija koja nudi nižu naknadu za pristupanje franšiznom sistemu. Za ulazak u mrežu, naime, treba izdvojiti samo 600 evra (2.500 zlota), dok se za mesečnu naknadu plaća tek nešto više od 70 evra (300 zlota). To je i jedan od razloga što se samo od početka ove godine mreži pridružilo 20 primalaca franšize. Međutim, zahvaljujući konstantno velikom broju zainteresovanih, Dejer kaže da mogu da očekuju da će do kraja godine dobiti bar još 10 partnera i franšizama pokriti celu teritoriju matičnog tržišta.
Franšizna poslovnica može da „opsluži“ gradove ili oblasti sa najmanje 30.000 stanovnika. Ako je, pak, primalac franšize iz znatno manjeg grada, dobija ekskluzivno pravo da razvija koncept u čitavom okrugu. Posebna pogodnost je to što za poslovanje nije potreban poslovni prostor, jer je klijente, zainteresovane za oglašavanje, najbolje posećivati lično, a posao se lako može voditi i od kuće – potrebno je samo imati pristup internetu.
Nakon obuke, primalac franšize dobija uzorke štampanih kesica za prezentaciju, određen broj ličnih potsetnica, ali i katalog, cenovnik, nacrte ugovora i primere dizajnerskih rešenja – u elektronskoj formi. Dizajn i priprema za štampu su u nadležnosti grafičkog tima koji je primaocima franšize uvek na raspolaganju.
– Primetili smo da se, generalno, za našu franšizu najviše interesuju – mladi ljudi. Međutim, i pre nego što se upuste u preduzetništvo, njih najviše brinu tekući troškovi poslovanja. Velika pomoć u tom slučaju dolazi od same države, pošto su u Poljskoj iznosi za doprinose u prve dve godine smanjeni. Mi, sa naše strane, ne zahtevamo da naši primaoci franšize imaju iskustva u industriji oglašavanja, a povraćaj investicije se može očekivati već posle štampanja prve količine reklamnih kesica – kaže Piotr Dejer.
Kako se poslovanje uspešno razvilo i uhodalo u Poljskoj, u kompaniji se pripremaju i za ulazak na inostrana tržišta – za početak, biće to Nemačka i Velika Britanija. Kako kažu, olakšavajuća okolnost je to što je za razvoj franšize zainteresovano nekoliko Poljaka koji dugo godina žive i rade u tim zemljama.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...