Misija kompanije JunkLuggers je da do 2016. usavrši sistem odnošenja i sortiranja tako da 100% prikupljenog otpada može da bude donirano ili reciklirano.
Sreda
08.04.2015.
Čišćenje i održavanje spadaju u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. Među stotinama kompanija, JunkLuggers je ponudio „nešto više“ i izdvojio se od ostalih.
 

Na američkom tržištu posluje više od 3.000 franšiznih sistema. Pored toga što je ovaj model poslovanja najrasprostranjeniji među restoranima brze usluge, skoro da ne postoji biznis koji ne poznaje franšizing kao model za razvoj i širenje posla. Prema podacima Međunarodne franšizne asocijacije, pored restorana brze usluge, poslednjih godina najviše franšiza „generisali“ su sektori zdravlja i fitnesa, „sve za decu“, čišćenja/održavanja i nekretnina. Među, pak, relativno mladim franšiznim sistemima koji polako, ali sigurno grade svoju mrežu unutar sektora čišćenja/održavanja, vrlo brzo se izdvojio JunkLuggers, kompanija specijalizovana za odnošenje kućnog otpada.

Kompanija je osnovana 2004. i do sada je posao razvila na „primarnim tržištima“, državama Njujork, Nju Džersi, Pensilvanija i Konektikat. Prve franšize poslovnice uspostavila je 2013. godine. Iako na američkom tržištu dominira nekoliko velikih franšiznih sistema koji nude istu uslugu, Junkluggers se izdvojio po tome što su bili spremni da učine „dodatni napor“. Kompanija, naime, sortira sav prikupljeni otpad i sve što može ponovo da se koristi, donira lokalnim zajednicama i humanitarnim organizacijama, dok ostatak šalje na reciklažu. Na taj način,  Junkluggers se vrlo brzo pozicionirao na lestvici „ekološko osvešćenih“ i „društveno odgovornih kompanija“, sa odličnom reputacijom među korisnicima. Kako kažu u kompaniji, njihova misija je da do 2016. usavrše sistem tako da 100% prikupljenog otpada može da bude donirano ili reciklirano.

JunkLuggers, inače, odnosi sve – nameštaj, kućnu tehniku, IT opremu, odeću, pa i čitave građevinske konstrukcije i otpad. U poređenju sa ostalim konceptima slične vrste, JunkLuggers spada u kategoriju cenovno „pristupačnijih“ franšiza – za početnu investiciju potrebno je izdvojiti između 80.000 i 113.000 dolara, što za američke uslove znači – povoljno. Pored toga, kompanija svojim franšiznim partnerima garantuje i brzo pokretanje posla – potrebno je svega dva do tri meseca. Primalac franšize ne mora da ima kancelariju, već čitav posao može da vodi od kuće, sa vrlo malim brojem radnika.

Kompanija, takođe, ne zahteva da primalac franšize ima prethodnog iskustva u ovoj oblasti – postojeći partneri, zapravo, došli su iz najrazličitih oblasti – od finansija preko nevladinog sektora do politike. Sve što je potrebno za uspešno vođenje posla, primalac franšize stiče kroz intenzivan program obuke koji garantuje „bezbolan ulazak u preduzetništvo“.

Foto: JunkLuggers

Uostalom, iskustvo osnivača i vlasnika kompanije Džoša Koena svim primaocima franšize može da posluži za primer, kažu u kompaniji. Kada je započinjao posao, Koen je imao svega 21 godinu i koristio je jedno terensko vozilo, koje je, pored toga, bilo i pozajmljeno. Deset godina kasnije, iza imena JunkLuggers stoji respektabilna kompanija sa višemilionskim prometom.