Budućnost u kućnim ljubimcima
– Prvi put u životu mi se desilo nešto sasvim slučajno i to u pravom trenutku – počinje da priča Saša Milutinović o tome kako je postao vlasnik master franšize švedskog brenda Husse za tržište Srbije i Crne Gore. Njegova sestra i sestrić žive u Geteborgu u Švedskoj. Sestrić je po završetku studija ekonomije započeo praksu u trgovinskom odeljenju Ambasade Švedske u Beogradu. Baš u to vreme, kompanija Husse oglasila je da traži primaoca franšize za tržiše Srbije i Crne Gore. – Razmišljao sam o pokretanju privatnog posla, ali u sasvim drugoj oblasti. Iako se nikada nismo bavili kućnim ljubimcima, slučajnost nas je odvela u tom pravcu – kaže Milutinović.
Postali su vlasnici master franšize za tržište Srbije i Crne Gore. I nisu pogrešili, sudeći prema istraživanjima tržišta. – U poslednjih pet godina tržište hrane za kućne ljubimce je poraslo 30 odsto. Predviđa se i dalji rast – kaže Milutinović.
Takvi rezultati, prema njegovim rečima, posledica su ekspanzije izložbi pasa. On kaže da ove godine gotovo da nije bilo vikenda da se nije održala neka izložba. S druge strane, i jedna demografska činjenica ide u prilog ovakvim rezultatima: sve je veći broj starih ljudi koji više ne žive sa svojom decom, i koji, stoga, imaju kućne ljubimce, i prilično velike svote novca troše na njih.
– Neobično je da su nam redovni klijenti penzioneri sa primanjima od 20.000 dinara, i da više od polovine novca daju za kućne ljubimce – kaže Milutinović.
Za sada je njegova firma Milexim Pet Food dala franšize u Beogradu i u Novom Sadu. Uslovi da neko postane primalac franšize je da se ne bavi distribucijom robe koja bi direktno ili indirektno mogla da predstavlja konkurenciju. Takođe, ne sme da prodaje hranu za pse pet shop-ovima. Primaoci mogu da imaju izložbeni prostor. – Misija kompanije, pored toga što razvija kvalitetan brend, jeste da razvija i kvalitetnu uslugu. Zbog toga postoji i besplatna kućna dostava – objašnjava Milutinović.
Neophodna investicija za pokretanje posla kreće se od 3.000 do 7.000 evra, u zavisnosti od toga da li primalac već poseduje dostavno vozilo, magacinski prostor, kao i od toga koliko je velika prva narudžbina. Ulazna naknada iznosi od 2.500 evra pa naviše, u zavisnosti od teritorije, potencijala tržišta, broja kućnih ljubimaca. Četvrtina tog novca odlazi na takozvani start up marketinški paket: reklamni šator, uniforme, kataloge...
Pored toga, primalac plaća fiksnu mesečnu naknadu od 100 evra. Deo novca se može, kako kaže Milutinović, refundirati za direktne marketinške aktivnosti na određenoj teritoriji. – Ukoliko neko, na primer, iznajmi bilbord za 300 evra mesečno, trećinu pokrivamo mi, tako da, praktično, ne plaća nikakvu mesečnu naknadu – naglašava Milutinović.
Kompanija Husse se bavi dostavom hrane i razne opreme za kućne ljubimce, i osnovana je u Švedskoj 1987. godine. Do sada su dali 25 master franšiza, a u mreži posluje oko 500 franšiza i distributera. Širom sveta imaju više od 200.000 klijenata. Prisutni su u mnogim zemljama Evrope, ali i u Brazilu, na Karibima... Na godišnjem nivou kompanija u proseku ostvari rast od 25 odsto, ulazeći i osvajajući nova tržišta, a svoj franšizni lanac šire već 21 godinu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Husse ulazi na tržište Albanije. Za razvoj posla i franšizne mreže biće zadužena kompanija Milexim Pet Food, aktuelni primalac master franšize brenda Husse za tržišta Srbije i Crne Gore.
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obeležili su prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom karantina usled pandemije koronavirusa.
Kako je Husse „pobedio“ pandemiju, zašto je ovo dobar posao za porodicu bez previše kapitala i kakvu podršku mogu dobiti od sistema, govori Saša Milutinović, primalac master franšize za Srbiju i Crnu Goru
Primaoci franšize brenda Husse iz Adriatik regiona održali su nedavno sastanak u Beogradu i razmenili iskustva. U planu je nastavak ovakvih okupljanja.
Zahvaljujući kvalitetu proizvoda, usluzi i posvećenosti primalaca franšize, brend Husse je nedavno proglašen za „omiljeni brend“ vlasnika kućnih ljubimaca.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com