Mini-pekara za posao budućnosti

Druga pekara Kralj Coffee – Donuts & Snacks otvorena je nadomak Kalenić pijace u Beogradu. Osmišljena je kao mini-pekara, koja će ujedno poslužiti i kao primer novog formata franšize.
Ponedeljak
22.06.2015.
Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.
 

Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks, kao što smo već pisali, u Srbiji posluje duže od godinu dana. Grčka peciva, krofne i kafe do sada su mogli da se degustiraju u lokalu u Ulici Kneza Miloša u Beogradu i pojedinim „partnerskim“ pekarama, koje samo prodaju peciva pekare Kralj. Nedavno je, međutim, otvorena i druga pekara na beogradskoj opštini Vračar, nadomak Kalenić pijace, a zanimljivo je da je ona ujedno na tržište uvela i novi format franšize.
Dok pekara u Ulici Kneza Miloša poseduje i veliki prostor za sedenje, pekara na Kaleniću je osmišljena kao mini-pekara, sa malim prodajnim prostorom i vitrinama koje su postavljene i „otvorene“ prema ulici. – Ovo je idealan koncept za širenje franšizne mreže jer ne zahteva velika ulaganja. U 18 kvadratnih metara prostora smestili smo baš sve što nam je potrebno da bismo ponudili sve naše proizvode. Uspeli smo da svu neophodnu opremu – hladne i tople vitrine, kafe-aparat – pronađemo u mini-varijanti. U ovom lokalu želimo da razvijamo „take-away“ koncept – sve za poneti, od peciva, sendviča, salata, ceđene pomorandže i naših jedinstvenih grčkih kafa – objašnjava Slađana Kovačević, zadužena za širenje franšizne mreže u Srbiji.

Potreba potrošača za ovakvim konceptom u Srbiji sigurno postoji. Ljudi danas nemaju vremena da sede i piju kafu ili ceđeni sok, doručkuju natenane, već to čine u kolima ili na poslu. Koncept „sve za poneti“ je poslovni model budućnosti i na tržištu Srbije – kaže ona.

Peciva i krofne se i u ovoj pekari, iako vrlo skromne kvadrature, što svakako pojeftinjuje poslovanje, peku na licu mesta, sendviči i salate se takođe prave u lokalu, kao i kafe po narudžbi kupca. – Opremu smo kupili u Srbiji i svakog sledećeg primaoca franšize bismo uputili na istu adresu, jer bi ostvario značajan popust. Prednost malog prostora je i što nije neophodno ispeći mnogo peciva da bi se popunile mini-vitrine, roba se češće peče, uvek je sveža. Miris koji se širi van pekare privlači mušterije, a količina peciva koja ostaje neprodata je minimalna – navodi Kovačević sve prednosti ovog koncepta.

Ovakav vid pekara, napominje Kovačević, najbolje je da budu smeštene u okruženju sa mnogo radnji, poslovnog prostora i velikim prometom ljudi. – Koncept je jednostavan i zaista verujem da će se pokazati kao veoma uspešan – kaže Kovačević.


Vesna Lapčić
saradnik