Pekara za pse i u Beogradu

Srećni smo što ulazimo u franšizing i što sada možemo da budem deo timske priče u kojoj su svi povezani i zavise jedni od drugih. To je lepota franšizinga.
Na slici: Nevena Vasiljević sa Nastjom Verdnik
Ponedeljak
12.10.2015.
U Beograd je nedavno stigla slovenačka franšiza – pekara za pse „Hov-Hov“. Prva radnja otvorena je u naselju Belville.
 

Iako je karijeru započela u državnoj upravi, Nevena Vasiljević, diplomirani ekonomista, oduvek je znala da želi da pokrene sopstveni posao. – Volim da radim i želela sam da imam svoj biznis, gde bi, za razliku od rada u državnoj upravi, rezultati zavisili jedino i isključivo od mog zalaganja – objašnjava ona.

Mada ju je i majka pitala zašto se upušta u privatni posao koji sa sobom nosi i niz rizika, kada već ima dobru platu u državnoj instituciji, nije odustajala. Ideja je bila da sa svoja dva partnera u poslu – uzme franšizu. Budući da je često boravila u Sloveniji, u Ljubljani je naišla na pekaru za pse „Hov-Hov“ koja je već nudila franšize. Od svojih poznanika čula je samo pozitivne komentare i dileme više nije bilo.

Trebalo nam je nedelju dana da stupimo u kontakt sa Nastjom Verdnik, koja je začetnik ove ideje. Znali smo da je u velikoj gužvi, ali bili smo uporni – i upornost se isplatila. Kada smo se sreli, sve je teklo besprekorno, dogovorili smo se o saradnji za dva dana – opisuje Vasiljević susret sa davaocem franšize.

Kompanija NV New Professional d.o.o postala je primalac „Hov-Hov“ franšize za teritoriju Beograda. Ugovorom su preuzeli obavezu da plate ulaznu franšiznu naknadu, kao i da naruče robu u određenoj vrednosti. Četiri meseca nakon potpisivanja ugovora, prva pekara za pse „Hov-Hov“ otvorena je u naselju Belville.

Beograd, sa 700.000 pasa, jeste najozbiljnije tržište u Srbiji i zbog toga nam je pre svega bio interesantan glavni grad. Na početku smo se odlučili za Belville jer je to naselje pomalo grad za sebe, ima dosta pasa, a ujedno i mnogo ljudi prolazi kroz obližnji tržni centar i svi oni su naši potencijalni potrošači. Međutim, već nam dolaze kupci iz Železnika, sa Banovog Brda, jer su ljudi za svog kućnog ljubimca spremni da odu na drugi deo grada. Uskoro ćemo imati i web-shop i kućnu dostavu – kaže Vasiljević.

Radnja – enterijer, boje, nameštaj– u potpunosti je opremljena po ugledu na onu u Mariboru, odnosno Ljubljani i Zagrebu, gde takođe posluju franšize ovog brenda. Tik uz ulaz lokala pse čekaju dve činijice sa posluženjem, dok je na policama ove pekare više od 100 vrsta poslastica, igračke i sapuni visokog kvaliteta za ljubimce. Većina peciva, koje je uvezeno iz Slovenije, nalazi se u lepo dizajniranim kesicama, ali su u ponudi i proizvodi u rinfuzi. Prema franšiznom ugovoru, primaoci franšize imaju obavezu da 70 odsto asortimana nabavljaju od davaoca franšize, dok ostatak mogu da biraju i nabavljaju sami. Ipak, kako kaže Nevena Vasiljević, oko svega se konsultuje sa Nastjom Verdnik, između ostalog, jer smatra da ona ima daleko više iskustva u ovom poslu, ali i da bi od samog starta „gradili fer i korektan odnos“.

Trenutno pregovaraju o uvozu hrane za pse iz Nemačke, koja se takođe nalazi u radnji davaoca franšize. Međutim, kako objašnjava Vasiljević, to što Srbija nije deo Evropske unije, komplikuje saradnju sa stranim partnerima.

Bez obzira na to što smo do vlasnice kompanije koja proizvodi tu hranu došli preko preporuke, i što je reč o izuzetno profesionalnoj i poslovnoj ženi,kada joj je njen špediter objasnio proceduru za izvoz u Srbiju – poslala nam je mejl u kome je napisala da bi jako volela da se njena hrana nađe u Srbiji, ali da je zabrinjavaju procedure i komplikacije na koje će nailaziti dok hrana ne dođe na krajnje odredište. I iz sopsvenog iskustva mogu da potvrdim da birokratske komplikacije postoje, pošto smo se i sami do sada vrlo malo bavili osnovnim biznisom – najviše vremena smo potrošili na papirologiju i birokratske procedure. Mnogo problema smo imali oko uvoza hrane budući da naša zemlja za određene stvari traži papire koji inače nisu neophodni u Evropskoj uniji. Bila sam nekoliko puta na ivici da odustanem od svega jer smo nailazili na prepreke koje ubijaju svaku ambiciju da budete preduzetnik– objašnjava Vasiljević sa kakvim se sve poteškoćama susretala prilikom pokretanja posla.

Znam da su to uobičajene muke malih privrednika u Srbiji – kaže ona i dodaje da je srećna što ulazi u franšizing i što sada može da bude deo „timske priče u kojoj su svi povezani i zavise jedni od drugih.“ – To je lepota franšizinga – kaže ona.

U narednom periodu, sa partnerima u poslu planira da samostalno pokriju tržište Beograda pekarama za pse „Hov-Hov“. Procenjuju da bi glavnom gradu bile potrebne tri do četiri radnje ovog brenda. – Za sada smo ipak fokusirani na poslovanje prve radnje i nemamo nameru da otvaramo drugu dok postojeća ne počne da radi dobro. Uspeh bi bio kada bismo tokom iduće godine otvorili još jednu – kaže Vasiljević.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?