Pekara za pse i u Beogradu
Na slici: Nevena Vasiljević sa Nastjom Verdnik
Iako je karijeru započela u državnoj upravi, Nevena Vasiljević, diplomirani ekonomista, oduvek je znala da želi da pokrene sopstveni posao. – Volim da radim i želela sam da imam svoj biznis, gde bi, za razliku od rada u državnoj upravi, rezultati zavisili jedino i isključivo od mog zalaganja – objašnjava ona.
Mada ju je i majka pitala zašto se upušta u privatni posao koji sa sobom nosi i niz rizika, kada već ima dobru platu u državnoj instituciji, nije odustajala. Ideja je bila da sa svoja dva partnera u poslu – uzme franšizu. Budući da je često boravila u Sloveniji, u Ljubljani je naišla na pekaru za pse „Hov-Hov“ koja je već nudila franšize. Od svojih poznanika čula je samo pozitivne komentare i dileme više nije bilo.
– Trebalo nam je nedelju dana da stupimo u kontakt sa Nastjom Verdnik, koja je začetnik ove ideje. Znali smo da je u velikoj gužvi, ali bili smo uporni – i upornost se isplatila. Kada smo se sreli, sve je teklo besprekorno, dogovorili smo se o saradnji za dva dana – opisuje Vasiljević susret sa davaocem franšize.
Kompanija NV New Professional d.o.o postala je primalac „Hov-Hov“ franšize za teritoriju Beograda. Ugovorom su preuzeli obavezu da plate ulaznu franšiznu naknadu, kao i da naruče robu u određenoj vrednosti. Četiri meseca nakon potpisivanja ugovora, prva pekara za pse „Hov-Hov“ otvorena je u naselju Belville.
– Beograd, sa 700.000 pasa, jeste najozbiljnije tržište u Srbiji i zbog toga nam je pre svega bio interesantan glavni grad. Na početku smo se odlučili za Belville jer je to naselje pomalo grad za sebe, ima dosta pasa, a ujedno i mnogo ljudi prolazi kroz obližnji tržni centar i svi oni su naši potencijalni potrošači. Međutim, već nam dolaze kupci iz Železnika, sa Banovog Brda, jer su ljudi za svog kućnog ljubimca spremni da odu na drugi deo grada. Uskoro ćemo imati i web-shop i kućnu dostavu – kaže Vasiljević.
Radnja – enterijer, boje, nameštaj– u potpunosti je opremljena po ugledu na onu u Mariboru, odnosno Ljubljani i Zagrebu, gde takođe posluju franšize ovog brenda. Tik uz ulaz lokala pse čekaju dve činijice sa posluženjem, dok je na policama ove pekare više od 100 vrsta poslastica, igračke i sapuni visokog kvaliteta za ljubimce. Većina peciva, koje je uvezeno iz Slovenije, nalazi se u lepo dizajniranim kesicama, ali su u ponudi i proizvodi u rinfuzi. Prema franšiznom ugovoru, primaoci franšize imaju obavezu da 70 odsto asortimana nabavljaju od davaoca franšize, dok ostatak mogu da biraju i nabavljaju sami. Ipak, kako kaže Nevena Vasiljević, oko svega se konsultuje sa Nastjom Verdnik, između ostalog, jer smatra da ona ima daleko više iskustva u ovom poslu, ali i da bi od samog starta „gradili fer i korektan odnos“.
Trenutno pregovaraju o uvozu hrane za pse iz Nemačke, koja se takođe nalazi u radnji davaoca franšize. Međutim, kako objašnjava Vasiljević, to što Srbija nije deo Evropske unije, komplikuje saradnju sa stranim partnerima.
– Bez obzira na to što smo do vlasnice kompanije koja proizvodi tu hranu došli preko preporuke, i što je reč o izuzetno profesionalnoj i poslovnoj ženi,kada joj je njen špediter objasnio proceduru za izvoz u Srbiju – poslala nam je mejl u kome je napisala da bi jako volela da se njena hrana nađe u Srbiji, ali da je zabrinjavaju procedure i komplikacije na koje će nailaziti dok hrana ne dođe na krajnje odredište. I iz sopsvenog iskustva mogu da potvrdim da birokratske komplikacije postoje, pošto smo se i sami do sada vrlo malo bavili osnovnim biznisom – najviše vremena smo potrošili na papirologiju i birokratske procedure. Mnogo problema smo imali oko uvoza hrane budući da naša zemlja za određene stvari traži papire koji inače nisu neophodni u Evropskoj uniji. Bila sam nekoliko puta na ivici da odustanem od svega jer smo nailazili na prepreke koje ubijaju svaku ambiciju da budete preduzetnik– objašnjava Vasiljević sa kakvim se sve poteškoćama susretala prilikom pokretanja posla.
– Znam da su to uobičajene muke malih privrednika u Srbiji – kaže ona i dodaje da je srećna što ulazi u franšizing i što sada može da bude deo „timske priče u kojoj su svi povezani i zavise jedni od drugih.“ – To je lepota franšizinga – kaže ona.
U narednom periodu, sa partnerima u poslu planira da samostalno pokriju tržište Beograda pekarama za pse „Hov-Hov“. Procenjuju da bi glavnom gradu bile potrebne tri do četiri radnje ovog brenda. – Za sada smo ipak fokusirani na poslovanje prve radnje i nemamo nameru da otvaramo drugu dok postojeća ne počne da radi dobro. Uspeh bi bio kada bismo tokom iduće godine otvorili još jednu – kaže Vasiljević.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...