Naša franšiza, pored preuzimanja brenda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumeva i kompletan prenos znanja u vezi sa recepturama.
Vladimir Elesin
Petak
16.10.2015.
Novosadski koncept Tegla’s, karakterističan po prodaji salata u teglama, posle nešto više od godinu dana počeo je da se širi i kroz franšizu. Najveću šansu vide na inostranim tržištima.
 

Iako su sasvim drugih poslovnih profila, vaspitačicu Ivanu i dizajnera Vladimira Elesina, ta činjenica nije omela da se upuste u svet gastronomije. Pročitavši članak na interenetu o tome kako su salate pakovane u teglama oduševile hiljade zaposlenih ljudi na mnogim tržištima, i sami su poželeli da pokrenu takav poslovni koncept u Srbiji. Otvorili su lokal u takozvanoj „Silicijumskoj dolini“ Novog Sada u kojoj radi 2.000 informatičara, jer ciljna grupa potrošača ove kompanije upravo jesu zaposleni koji nemaju vremena, a žele da pojedu zdrav i hranjiv obrok.

Želeli smo da ponudimo ljudima alternativu u ishrani, a dovoljno obilan i hranjiv obrok. Naše salate imaju u proseku 300 grama i kao takve predstavljaju obrok, ali možemo slobodno da kažemo da još uvek edukujemo stanovništvo koje je ipak naviklo na neki drugi način ishrane – tešku hranu. Ipak, prvi dan kada smo otvorili lokal, prodali smo više od 40 salata, što znači da su ljudi spremni da probaju nešto drugačije i rekacije potrošača su zaista pozitivne – kaže Vladimir Elesin i dodaje da su im za sada klijenti većinom žene, ali da počinju polako pridobijati i muškarce.

Tegla’s je, naime, „take-away“ koncept, to jest, ono što je poznato kao „hrana za poneti“. Vladimir Elesin ističe da ih ne treba svrstavati u restorane brze hrane, jer insistiraju na zdravim namirnicama, koriste prirodne začine i sastojke kontrolisanog kvaliteta. Salate koje se prodaju pod brendom Tegla’s ne mogu se probati ni na jednom drugom mestu, pre svega zbog specifičnog dresinga koji nastaje u njihovoj kuhinji. – Zvezda vodilja nam je bila da napravimo proizvod koji vredi i da kontinuitet kvaliteta ne sme da naruši nijedan segment poslovanja – ni sastojci salata, način pripreme, niti ljudi koji pripremaju salate – objašnjava Elesin.

Pored salata, u ponudi je i slatki program – kolači u teglicama – koje je kompanija „Home Made“ pripremila specijalno za Tegla’s.

Budući da su od samog početka razmišljali o franšiznom širenju, jedna od prvih koraka koji su načinili jeste zaštita imena u Zavodu za intelektualnu svojinu. Iako su na tržištu kratko prisutni, prva franšiza ovog brenda počela je već sa radom u Beogradu.

Naime, franšizni koncept ove kompanije podrazumeva otvaranje lokala koji ima prodajni deo i kuhinju u kojoj se pripremaju salate. – Naša franšiza, pored preuzimanja brenda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumeva i kompletan prenos znanja u vezi sa recepturama – objašnjava Elesin.

Za otvaranje bara Tegla’s neophodan je lokal ne manji od 30 kvadrata, a najpogodnija lokacija bi bila, prema njegovim rečima, slična novosadskoj. – To bi, zapravo, trebalo da bude mesto gde u bližem okruženju posluju IT firme, banke i druge firme u kojima ljudi sede po osam sati, kuckaju na računaru i pitaju se kako da pojedu nešto zdravo i ukusno i na taj način zadovolje sve svoje nutritivne potrebe – napominje Elesin. Zaposleni u franšiznoj jedinici bili bi u obavezi da provedu 4 do 7 dana na obuci u Novom Sadu kako bi na licu mesta videli način poslovanja i priprema salata. Primalac bi bio u obavezi da plati ulaznu franšiznu naknadu, kao i mesečne naknade koje iznose određeni procenat od prometa.

Pored razvoja franšizinga Tegla’s uporedo razvija i distributivnu mrežu, pa se salate pod ovim brendom mogu kupiti na još jednom mestu u Novom Sadu i u desetak partnerskih lokala u Beogradu, a uskoro se očekuje otvaranje još jednog lokala Tegla’s u centru Novog Sada. – Ljudi treba da znaju da je reč o specifičnom konceptu, pre svega, zbog toga što je naše tržište, kao što sam napomenuo, naviklo na drugačiju hranu. U tom smislu, tržište se tek razvija i ne treba očekivati da se od ovog posla može obogatiti preko noći. To je i jedan od razloga zašto mislimo da je naša franšiza zanimljiva inostranim tržištima – dodaje Elesin.

Bračni par Elesin je naročito ponosan na to što su, pored svega, razvili eco-friendly koncept. Naime, tegla je povratna ambalaža i za svakih 10 tegli, klijenti dobiju salatu za dinar.


Vesna Lapčić
saradnik