Kada se daje franšiza za neku drugu zemlju, svaki sistem treba da bude spreman da sasluša sugestije primaoca franšize i usvoji određene stvari kako bi se zadovoljile navike lokalnih potrošača. U Surf’n’Fries-u su toga svesni od samog početka, tako da mi, svakako, konceptu u Austriji dajemo lični pečat.
Petak
22.01.2016.
Hrvatski franšizni sistem Surf’n’Fries već treću godinu posluje na austrijskom tržištu. Kako je sve počelo i šta je postigao do sada, govori primalac franšize Lukas Lencinger.
 

Lukas Lencinger je za hrvatski franšizni sistem Surf’n’Fries saznao sasvim slučajno, tokom odmora u Hrvatskoj – na plaži u mestu Zrće na pokretnom kiosku Surf'n'Fries-a svakog je dana, kako kaže, kupovao bar jedan obrok. – Postao sam veliki ljubitelj njihovog pakovanja. Sosevi odvojeni od pomfrita jeste, zapravo, nešto što sam oduvek želeo, ali je tako nešto bilo teško pronaći. Koncept mi se zaista dopao i budući da je Surf’n’Fries cool i mlad brend, pomislio sam da može uspeti bilo gde – kaže Lencinger.

Oduvek je želeo da osnuje svoju kompaniju, a gastronomija je bila oblast u kojoj je želeo da radi. – Kada sam se vratio u Beč, nije prošla nijedna nedelja da nisam razmišljao o Surf’n’Fries. Početkom 2013. pozvao sam Andriju Čolaka, jednog od vlasnika, kako bih prikupio više detalja o mogućnosti da postanem primalac franšize u Austriji – priča Lencinger kako je sve počelo.

Danas, Lencinger ima dva pokretna objekta, a tržište pokriva tako što posećuje sve veće festivale u Austriji.

Pre nego što je postao primalac franšize, Lukas Lencinger je radio kao samozaposleni promoter raznih događaja koje je organizovao po bečkim noćnim klubovima. – Drago mi je što sam uzeo franšizu, jer kad god mi je potrebna podrška, mogu da se obratim davaocima franšize, na čemu sam veoma zahvalan – kaže on.

Foto: Surf'n'Fries – mobilni kiosk

Kao prednost ovog sistema ističe i to što postoji dvosmerna komunikacija. S jedne strane, uvek dobije odgovarajući savet od davaoca franšize, ali isto tako se ne ustručava da i sam sugeriše određene stvari kada je reč o tržištu na kom posluje. – Svaki franšizni sistem razvija svoje „poverljive informacije“ i proizvode. Često menjanje toga bi uništilo suštinu, ali kada se daje franšiza za neku drugu zemlju, svaki sistem treba da bude spreman da sasluša sugestije primaoca franšize i usvoji određene stvari kako bi se zadovoljile navike lokalnih potrošača. U Surf’n’Fries-u su toga svesni od samog početka, tako da mi, svakako, konceptu u Austriji dajemo lični pečat. Andrija i Denis su svesni da mi najbolje poznajemo navike Austrijanaca i dozvoljavaju nam da koncept, u tom smislu, prilagodimo. Do sada se nikada nije desilo da su bili nezadovoljni našim odlukama – kaže Lencinger.

Prosečnom Austrijancu je, prema njegovim rečima, potrebno određeno vreme da prihvati nove stvari i moraju da ih na neki način istraže više puta. – Uslužili smo na desetine hiljada potrošača, međutim, nije nam se desilo da neko nije bio oduševljen Surf'n'Fries pakovanjem i proizvodima – ističe on.


Vesna Lapčić
saradnik