Biznis za neumorne
Lukas Lencinger je za hrvatski franšizni sistem Surf’n’Fries saznao sasvim slučajno, tokom odmora u Hrvatskoj – na plaži u mestu Zrće na pokretnom kiosku Surf'n'Fries-a svakog je dana, kako kaže, kupovao bar jedan obrok. – Postao sam veliki ljubitelj njihovog pakovanja. Sosevi odvojeni od pomfrita jeste, zapravo, nešto što sam oduvek želeo, ali je tako nešto bilo teško pronaći. Koncept mi se zaista dopao i budući da je Surf’n’Fries cool i mlad brend, pomislio sam da može uspeti bilo gde – kaže Lencinger.
Oduvek je želeo da osnuje svoju kompaniju, a gastronomija je bila oblast u kojoj je želeo da radi. – Kada sam se vratio u Beč, nije prošla nijedna nedelja da nisam razmišljao o Surf’n’Fries. Početkom 2013. pozvao sam Andriju Čolaka, jednog od vlasnika, kako bih prikupio više detalja o mogućnosti da postanem primalac franšize u Austriji – priča Lencinger kako je sve počelo.
Danas, Lencinger ima dva pokretna objekta, a tržište pokriva tako što posećuje sve veće festivale u Austriji.
Pre nego što je postao primalac franšize, Lukas Lencinger je radio kao samozaposleni promoter raznih događaja koje je organizovao po bečkim noćnim klubovima. – Drago mi je što sam uzeo franšizu, jer kad god mi je potrebna podrška, mogu da se obratim davaocima franšize, na čemu sam veoma zahvalan – kaže on.
Foto: Surf'n'Fries – mobilni kiosk
Kao prednost ovog sistema ističe i to što postoji dvosmerna komunikacija. S jedne strane, uvek dobije odgovarajući savet od davaoca franšize, ali isto tako se ne ustručava da i sam sugeriše određene stvari kada je reč o tržištu na kom posluje. – Svaki franšizni sistem razvija svoje „poverljive informacije“ i proizvode. Često menjanje toga bi uništilo suštinu, ali kada se daje franšiza za neku drugu zemlju, svaki sistem treba da bude spreman da sasluša sugestije primaoca franšize i usvoji određene stvari kako bi se zadovoljile navike lokalnih potrošača. U Surf’n’Fries-u su toga svesni od samog početka, tako da mi, svakako, konceptu u Austriji dajemo lični pečat. Andrija i Denis su svesni da mi najbolje poznajemo navike Austrijanaca i dozvoljavaju nam da koncept, u tom smislu, prilagodimo. Do sada se nikada nije desilo da su bili nezadovoljni našim odlukama – kaže Lencinger.
Prosečnom Austrijancu je, prema njegovim rečima, potrebno određeno vreme da prihvati nove stvari i moraju da ih na neki način istraže više puta. – Uslužili smo na desetine hiljada potrošača, međutim, nije nam se desilo da neko nije bio oduševljen Surf'n'Fries pakovanjem i proizvodima – ističe on.
POGLEDAJTE ČLANKE
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Surf'n'Fries, poznat po pomfritu i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim sosevima i origanalnoj ambalaži, konačno je stigao u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojne svetske destinacije, a uskoro stiže u još jednu zemlju ovog regiona. Osim toga, koncept se stalno inovira.
Surf'n'Fries, brend iz Rijeke poznat po prodaji pomfrita „za poneti“, otvorio je svoj prvi franšizni objekt u Australiji.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Koliko je franšizing luksuznih modnih brendova „zahtevniji“ od pokretanja franšize „običnih“ brendova?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...