Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca
U Srbiji su mnogi za brend Uniqlo prvi put čuli kada je Novak Đoković zaigrao u njihovoj opremi. Reč je, međutim, o brendu koji poslednjih godina osvaja svet. U Japanu su, po podacima s kraja avgusta prošle godine, imali 831 radnju uključujući 41 franšiznu prodavnicu. Van Japana, pod ovim brendom posluje više od hiljadu radnji, od čega najveći broj u Kini, uključujući Hong Kong i Tajvan, a zatim u Južnoj Koreji, jugoistočnoj Aziji i Okeaniji. U Evropi i SAD imaju po nekoliko desetina radnji, gde tek nameravaju da ojačaju svoje pozicije.
Kada je reč o Evropi, Uniqlo ima velike planove. U 2017. kompanija je zabeležila profitabilno poslovanje na Starom kontinentu. – Planiramo da otvorimo više radnji u većim gradovima Evrope, kao i da uđemo na nova tržišta – navodi se na sajtu ove kompanije.
Planovi po pitanju ulaska na nova tržišta će se već ostvariti krajem avgusta, budući da je kompanija nedavno potvrdila da će otvoriti prvu Uniqlo radnju u Švedskoj u Stokholmu, zatim i u Holandiji u Amsterdamu. – Ulazak na holandsko tržište je u skladu sa našim planovima da ojačamo prisustvo u zemljama Beneluksa, što će biti naredni korak – rekao je Taku Morikava, izvršni direktor kompanije UNIQLO Europe.
Naime, Uniqlo je već prisutan u Belgiji gde je, po izveštaju iz februara ove godine, imao tri radnje. Od drugih zemalja Evrope, japanski brend već posluje u Rusiji, Nemačkoj, Francuskoj, Belgiji, Španiji i Velikoj Britaniji, a da bi pospešili širenje u Evropi i SAD, kompanija namerava da u narednom periodu pokrene proizvodnju u saradnji sa fabrikama koje su bliže maloprodajnim mestima na ta dva tržišta. Za sada, garderoba ovog brenda se šije u Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indoneziji u saradnji sa partnerskim fabrikama.
Kada je reč o dalekim tržištima, najavljeno je i otvaranje prve radnje u Indiji za 2019. godinu.
Uniqlo je osnovao Tadaši Janai, trenutno drugi najbogatiji čovek u Japanu sa bogatstvom koje Forbes procenjuje na 16,4 milijarde dolara. Prva Uniqlo radnja otvorena je 1984. godine u Hirošimi. Matična kompanija Fast Retailing Co., vlasnik brenda Uniqlo, danas vodi najveći lanac prodavnica odeće u Aziji i treći u svetu, nakon švedskog brenda H&M i španske kompanije Inditex.
Uniqlo se pozicionira kao fast fashion brend, prepoznatljiv po jednostavnom i svedenom dizajnu, ali ne nauštrb kvaliteta. Poslednjih godina, u nastojanjima da se izdvoji od ostalih popularnih, cenovno povoljnih brendova, počeli su da koriste inovativne i visokokvalitetne materijale, pored toga što su za određene kolekcije angažovali nekolicinu renomiranih dizajnera. Naziv za brend je nastao spajanjem reči unique i clothing (jednistveno i odevanje), što, u najkraćem, predstavlja i osnovnu „filozofiju“ brenda.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se