„Brzo čitanje“ se brzo širi
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ je koncept namenjen uglavnom deci koja žele da uče brzo čitanje i tehnike učenja i pamćenja. Za kratko vreme, kako kaže njen osnivač Miroslav Samardžić, pokazalo se da za ovim uslugama postoji velika tražnja. Osim toga, i sam poslovni koncept, odnosno franšiza, privukao je veliki broj zainteresovanih te uskoro počinje sa radom pet franšiznih „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Franšizne škole su otvorene u Smederevu, Pančevu, Požarevcu, Užicu, kao i na beogradskoj opštini Savski venac. Inače, sam koncept je zasnovan na programu kompanije DOOR Training & Consulting, koji je u Srbiju doneo Časlav Mančić, prilagodivši ga potrebama dece i ovog koncepta.
– Mi smo i više nego zadovoljni kako je franšizna mreža počela da se širi. Za nekoliko meseci, koliko je dostupana naša franšiza, uspeli smo da proširimo mrežu na pet novih lokacija, a uz to, imamo i mnogo zainteresovanih klijenata za dalje širenje mreže – potvrđuje Samardžić.
Budući da je reč o edukativnom konceptu, najviše zainteresovanih, prema njegovim rečima, dolazi iz redova prosvetnih radnika.
Jovana Borković, primalac franšize iz Pančeva, upravo je jedna od njih, budući da je radila kao učiteljica u nekoliko osnovnih škola, ali i kao predavač tehnika brzog čitanja, učenja i pamćenja. Kaže da iz prve ruke zna koliko su ove tehnike primenjive i delotvorne. Zbog toga se veoma obradovala kada se na tržištu pojavila mogućnost da uzme franšizu baš iz te oblasti. Tako je od prosvetnog radnika postala i preduzetnik.
– Najveći motiv za ulazak u ovaj posao bilo je to što sam već radila kao predavač. Pored toga, upoznata sam sa programom koji je u Srbiju doneo Časlav Mačić, tako da je i to presudno uticalo na odluku o uzimanju ove franšize – kaže ona i dodaje da joj poslovanje u franšiznom sistemu nije bilo strano.
Marija Ogarević, primalac franšize iz Smedereva, nastavnica je srpskog jezika i bibliotekar. Pre nego što se upustila u ovu priču, kaže da je sa suprugom već duže vreme tragala za idejama koje bi ih dovele do dodatnim poslom – poslom koji bi ih ispunio i na ličnom i na materijalnom planu.za idejom za posao kojim bi mogli da se bave pored svojih poslova, a koji bi ih ispunio i na ličnom i na materijalnom planu.
– Znali smo, iz iskustva drugih ljudi, da je najbolje opredeliti se za posao koji poznajete, koji razumete. I eto nas u franšizi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Oduvek me je zanimalo brzo čitanje, još od srednjoškolskih dana, ali je, nekako, uvek bilo ili skupo ili daleko ili nije odgovaralo vreme... Isto tako, radeći u školi, uvidela sam da deca imaju problem sa čitanjem i razumevanjem, ali i sa učenjem. Dešavalo se da izuzetno inteligentna deca budu neuspešni đaci, jer se ne mogu snaći u klasičnoj školi. To isto sam iskusila i sa svojim mlađim detetom, naročito u vezi s predmetima koji joj „ne leže“ – objašnjava Marija Ogarević.
Za ovu franšizu su se odlučili jer je reč o usluzi koja je nova, a potreba za ovim tehnikama i veštinama velika, jer se, kako primećuje Ogarević, škola i deca sve više udaljavaju, uprkos naporima da se približe. – Smatram da je program „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ namenjen upravo tom cilju – da se pomogne deci da savladaju školske obaveze na lak i zabavan način. E, tu leži i moje viđenje dobre poslovne prilike – kvalitetan program obuke, koji daje rezultate. Smatram da tržište za ovakvu ideju postoji – smatra ona.
O franšizingu, kako kaže, nije znala ništa, nije čak ni razmišljala o takvom obliku poslovanja. – Tek pošto smo se upoznali s uslovima franšiznog partnerstva, počela sam da razmišljam o tome. Shvatila sam da mnogi uspešni ljudi posluju u franšiznom sistemu. Tu prvenstveno mislim na škole stranih jezika, škole mentalne aritmetike i slične delatnosti – objašnjava ona i dodaje da se nadaju da će im uhodan sistem, koji dobijaju uzimanjem ove franšize, pomoći u poslovanju i zbog toga što sami nemaju preduzetničkog iskustva.
– Imali smo, međutim, dodira sa preduzetnicima koji su jedno vreme bili veoma uspešni, ali su posle izvesnog vremena pravili pogrešne poslovne odluke i nisu postizali dobre rezultate. Zato svemu prilazimo sa dodatnim oprezom i planiramo unapred. Nadamo se da će iskustvo poslovanja kroz franšizu biti pozitivno – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...