Programirano za preduzetne
SmartNinja, škola za programiranje osnovana 2015. godine u slovenačkom gradu Novo Mesto, širi svoj koncept i kroz franšizu. Trenutno posluje u 11 zemalja. Ideja o pokretanju ove škole, kako kaže njen suosnivač i generalni direktor Miha Fabjan, posledica je dva problema koja su se javila na tržištu. S jedne strane, mnogo je IT kompanija koje tragaju za ljudima sa veštinama i znanjem iz ove oblasti. S druge, mnogo mladih ljudi želi da se informatički obrazuje, unapredi svoje IT veštine i znanja, da bi, u krajnjem ishodu, mogli da promene profesiju i utiču na tok dalje karijere.
– Veliki je jaz između ponude i tražnje kada je reč o IT poslovima. SmartNinja je odgovor na te probleme – mi učimo ljude veštinama 21. veka. Osim toga, industrija obrazovanja je jedna od najvećih na svetu. Rast broja škola za programiranje i IT trening centara je upravo odgovor na velike promene koje se dešavaju na tržištu. Sa tehnološkim razvojem, sve više ljudi će morati da se uči ovim veštinama kako bi zadržali svoje poslove. S druge strane, mnoge kompanije će morati da prilagode biznis modele i digitalizuju svoje procese kako bi ostale konkurentne – objašnjava Miha Fabjan zašto su se opredelili baš za ovu delatnost.
U početku, ideja je bila da kurs programiranja održavaju samo u svom rodnom gradu, Novom Mestu. – Na naše iznenađenje, potražnja je bila velika i ljudi iz drugih gradova Slovenije su dolazili na kurs. To nam je bio znak da treba da razmislimo o pokretanju nečeg većeg i da potrebe prevazilaze prvobitnu zamisao da imamo samo kurs. Pokazalo se da smo dobro procenili tržište i naš biznis je profitabilan od prvog dana – kaže Fabjan.
Nakon uspešnog starta u Sloveniji odlučili su da koncept prošire i na druga tržišta. Prirodno, zbog blizine, prvo poželjno tržište je bilo Austrija, odnosno, Beč. Da bi pokrenuli firmu i okupili tim koji će raditi u školi, osnivači Miha Fabjan i Matej Ramuta su se na neko vreme čak i preselili u Austriju. Pokretanje posla je, međutim, trajalo duže nego što su očekivali, a jedan od razloga je i to što, kako sami kažu, nisu poznavali lokalno tržište. Razmišljajući o alternativama, franšizing se nametnuo kao logično rešenje. Danas, jedinice u Sloveniji i Austriji su u njihovom vlasništvu, dok su sve ostale – franšizne. Franšizing će, potvrđuje Fabjan, ostati osnovna strategija širenja i ubuduće, a za sada su zainteresovani za razvoj u evropskim gradovima.
– Naš biznis model nam dozvoljava da budemo prisutni u većim, ali i u manjim gradovima. Okvirno, u gradovima sa pola miliona stanovnika – ali to mogu da budu i gradovi kao, recimo, Ljubljana, koja ima mnogo manje od toga. Mi prilagođavamo i cenovnu politiku tržištu na kom poslujemo, tako da možemo razviti poslovanje u bilo kojoj zemlji. Svakako da je prednost ako grad ima univerzitetski centar ili veću populaciju mladih ljudi od 25 do 35 godina. Iskustvo nam pokazuje i da veliki broj polaznika dolazi iz korporativnog sektora – banaka, osiguravača, telekomunikacionih kompanija te je prednost ukoliko grad ima i kompanije tog tipa – objašnjava Miha Fabjan.
Svojim primaocima franšize nude zaokružen, gotov sistem, sa osam različitih IT kurseva, koji uključuju i neke od najmodernijih tehnologija (blokčejn i kriptovalute). Za lakši ulazak u posao, primaoci dobijaju i detaljan operativni priručnik, koji, korak po korak, objašnjava na koji način treba da ustroje i organizuju školu za programiranje. Primalac franšize, kako kaže Fabjan, samo treba da prodaje kurseve na lokalnom tržištu i vodi tekuće poslovanje.
Ulazna naknada za ovaj franšizni sistem je 5.000 evra, a mesečna naknada između 15 i 20 odsto prihoda. Idealan primalac franšize je neko ko već ima svoj biznis, želeo bi da uz taj biznis pokrene i SmartNinja školu programiranja, ima ljude koji bi radili deo svog radnog vremena u školi i zapošljavaju nekoga ko se razume u digitalni marketing i menadžment projekata.
Od 11 tržišta na kojima posluje, SmartNinja ima franšize u devet država: Hrvatska (Zagreb), Bosna i Hercegovina (Banja Luka) Španija (Malaga i Barselona), Portugal, Mađarska (Budimpešta), Nemačka (Keln), Belgija (Antverpen), Letonija (Riga), Danska (Kopenhagen). Škole u svom vlasništvu imaju u Sloveniji (Ljubljana) i Austriji (Beč).
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...