Dobar izbor posla vodi do uspeha
Milena i Dušan Pajić i Aleksandra Majkić su ceo radni vek proveli radeći u IT kompanijama, vodili su svoje timove, prenosili znanje i motivisali ljude da daju svoj maksimum. Kažu da im je sve to pomoglo da započnu sopstveni posao. Prošle godine su odlučili da uzmu franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
– Svo naše prethodno iskustvo, kao i saradnja sa strancima i programerima, uticalo je na to da se opredelimo za biznis koji je u vezi sa edukacijom. Uvideli smo da u savremenom svetu postoji konstantna potreba za učenjem i usavršavanjem. S druge strane, i sami imamo decu predškolskog i školskog uzrasta i deci je, takođe, potrebna podrška u raznim oblastima. „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ spojila je sve to, a program i tehnike koje se uče pomažu deci u toku školovanja, ali i kasnije, tokom karijere – objašnjava Aleksandra Majkić šta ih je motivisalo da uzmu baš ovu franšizu.
Foto: Milena Pajić, Dušan Pajić, Aleksandra Majkić – Primaoci franšize za područje Novog Sada
Informaciju o samom sistemu pronašli su na Franchising portalima, a nakon razgovora sa kreatorima sistema Miroslavom Samardžićem i Časlavom Mančićem odlučili su da uzmu franšizu za teritoriju Grada Novog Sada. Školu su otvorili nadomak Novosadskog sajma i već razmišljaju o proširenju kapaciteta. – U oktobru prošle godine smo imali promotivne radionice, a prve grupe smo upisali u novembru. Do sada je našu školu pohađalo oko 70 polaznika, praktično svih uzrasta. Imali smo čak i odrasle polaznike, a najstariji naš polaznik ima 45 godina. Jako smo zadovoljni prvim rezultatima – kaže Aleksandra Majkić.
U odabiru privatnog posla važni su, kako kaže, dobro informisanje, analiza i istraživanje tržišta, i na osnovu toga, izbor niše. – Kasnije, u poslovanju, najvažnije je da radite kvalitetno. Posebno u oblastima koje se tiču rada sa decom. Tu nema prostora za grešku – ističe ona.
Gorica Spasić, primalac ove franšize za područje Požarevca, slaže se sa kolegama i dodaje da je za postizanje uspeha važno i da preduzetnik voli ono što radi. – Ja sam oko šest godina istraživala koju bih franšizu mogla da uzmem. Imam 51 godinu, radila sam različite poslove, uvek u privatnom sektoru, navikla sam da radim mnogo, ali sam ipak želela da izaberem nešto u čemu ću da uživam, što ću raditi i srcem, jer verujem da to jeste važan element da biste bili uspešni u onome što radite. Uz to, ako uzmete dobru franšizu, šanse da ne uspete su male – kaže Gorica Spasić koja je, pre tri godine, prvo uzela franšizu „Malac genijalac“, a kada se pojavila „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, vrlo lako i brzo se odlučila i za tu franšizu.
– Potičem iz pedagoške porodice, mnogo sam se družila i sa piscima, i prvobitna ideja mi je bila da uzmem franšizu iz oblasti izdavaštva. Nisam pronašla ništa adekvatno, ali sam se potpuno pronašla u ova dva edukativna koncepta. Prve polaznike „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ smo upisali u septembru prošle godine. Program daje fantastične rezultate i to mi je najvažnije, da deca i njihovi roditelji mogu da vide napredak – objašnjava Gorica Spasić i dodaje da je „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“ izabrala i zbog toga što su davaoci franšize ljudi sa kojima je lepo i lako sarađivati. – Časlav je oplemenio program koji ujedno pruža mogućnosti za kreativnost, a Miroslav je divan, pošten, vredan i posvećen mladić – ističe Gorica.
Foto: Gorica Spasić, primalac franšize za područje Požarevca
Školu je otvorila u Požarevcu iako živi u Beogradu, a poreklom je iz Smedereva. – Kada sam uzimala prvu franšizu, Beograd i Smederevo nisu bili dostupni. Prvi grad koji mi je odgovarao bio je Požarevac i Požarevljani su me oduševili, ali i ljudi iz okolnih gradića poput Velikog Gradišta i Petrovca na Mlavi. To su prava gospoda – kaže Gorica Spasić i ističe da je 40 odsto njenih polaznika iz Požarevca, 30 odsto iz Velikog Gradišta i Petrovca na Mlavi, a ostalo su deca iz seoskih sredina.
Lepota i zamke franšizinga
U franšiznoj saradnji, Aleksandra Majkić smatra da je najvažnije da davalac i primalac franšize imaju sluha jedni za druge, posebno kad se radi o odlikama lokalnih tržišta. – Franšizing je izuzetno dobar model u kojem ne gradite brend od nule, ne razrađujete sami ideju, već postajete deo mreže i sistema koji već uspešno posluje. Mi smo o franšizingu imali osnovne informacije i znali smo da postoje pravila na koja se obavezuju i davalac i primalac franšize. To nam je bilo dovoljno jer smo smatrali da će, kada odaberemo franšizu koja nam odgovara, sve ostalo zavisiti od odnosa koji izgradimo sa davacem franšize. Gledano iz našeg ugla, problem može da nastane ukoliko je davalac rigidan i ne razume specifičnosti lokalnog tržišta. Novi Sad je, na primer, drugačiji i od Beograda i od Užica ili pak Istočnog Sarajeva, pa je potreban drugačiji pristup. Zato nam je važno da imamo slobodu kad kreiramo nastup na lokalnom tržištu, naravno, poštujući pravila franšiznog sistema i uz stalne konsultacije sa davaocem franšize. Što je najvažnije, izgradili smo međusobno razumevanje – objašnjava Majkić. – Velika prednost franšizinga je i što su svi primaoci umreženi, pa možemo da razmenjujemo iskustva o svim važnim temama, promocijama, radionicama, reakcijama polaznika. I to je sjajno u franšizingu, imate ljude koji rade isti posao, u drugom gradu, niste jedni drugima konkurencija i nesebično delite iskustva i ideje – dodaje ona.
Gorica Spasić, kako kaže, nema negativnih iskustava kada je reč o franšiznoj saradnji. – Imam podršku, razumevanje, logistiku davaoca franšize, a u početku sam grešila samo zato što nisam pitala. Moram da istaknem da oba davaoca nesebično dele svoje iskustvo i to je dragocenost franšiznog odnosa. Zašto bih ja u ovim godinama smišljala neki poslovni model, kada sam mogla da istražim šta drugi ljudi već uspešno rade i započnem saradnju sa njima, što sam i učinila. Inače, i privatno biram društvo od kojeg mogu nešto da naučim, pa sam to odlučila da primenim i u poslu – objašnjava Gorica.
Društvene mreže i lokalna zajednica
Primaoci iz Novog Sada, kako kažu, promovišu „Školu“ najviše na društvenim mrežema, posebno na Facebook-u, ali su pokrenuli i niz drugih aktivnosti. – Organizujemo promotivne radionice, sarađujemo sa različitim lokalnim organizacijama i sportskim klubovima tako što mi odlazimo kod njih u posetu, i to sa svojim polaznicima, predstavljamo im ono što radimo, neki od njih dolaze i kod nas. Novi Sad je ovogodišnja omladinska prestonica Evrope tako da ćemo imati brojne aktivnosti tokom leta, a sarađujemo i sa organizacijom OPENS koja osmišljava sadržaje za omladinu, pa ćemo biti učesnici na jednom panelu na konferenciji koju uskoro organizuju. Dakle, trudimo se da razvijemo saradnju sa organizacijama u loklanoj zajednici – objašnjava Aleksandra Majkić.
I Gorica Spasić koristi prednosti društvenih mreža, takođe je aktivna na Facebook-u, ali obilazi i vrtiće, lokalne škole, posebno seoske. Najbolja reklama joj je, ipak, preporuka. – Preporuka je najbolja reklama na duže staze, a mi planiramo da trajemo – naglašava ona.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ za kratko vreme je proširila svoje poslovanje u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Sredinom marta im je dodeljena i nagrada Balkan Awards za najvažnije dostignuće iz oblasti obrazovanja na Balkanu.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...