Zabavi se i zaradi
Pre desetak godina, veliki zatvoreni parkovi s trambolinama i raznim akrobatskim atrakcijama bili su prava retkost – osim u Americi, gotovo da ih nije bilo u drugim delovima sveta, ali su svakako označili početak jedne sasvim nove, i kako će se ispostaviti, perspektivne delatnosti iz sektora rekreacije i porodične zabave. Poslednjih godina, pak, trambolina parkovi niču zavidnom brzinom i u Evropi, a mnoge kompanije, koje su već „podigle“ i testirale svoje koncepte i stekle dragoceno iskustvo iz ove oblasti – razvile su i ponudile franšizu. Među njima je i slovenački trambolina park WOOP!.
Skok u biznis
Kada je 2016. odlučio da uđe u ovaj posao, Samo Habič, osnivač WOOP!-a, imao je želju da izgradi jedan od najmodernijih trambolina parkova u Evropi. – Naša vizija je bila da osvojimo tržište, izgradimo održiv posao na duže staze i podstaknemo dalji razvoj industrije trambolina parkova. Da bismo to i postigli, udružili smo snage s grupom istomišljenika i entuzijasta „The Dunking Devils Acrobatic Team“ i otvorili prvi trambolina park na ovim prostorima 1. decembra 2017. u Ljubljani – kaže Samo Habič.
Glavni grad Slovenije, kao relativno malo tržište, mogao je da bude i veliki izazov. Naime, otvaranje trambolina parka svakako ne spada u male investicije, tako da se održivo poslovanje postiže što većim i što frekventnijim protokom posetilaca. WOOP! je, stoga, ističe Habič, od prvog trena projektovan i građen kao koncept koji će konstantno privlačiti mušterije – kvalitetom izrade i atraktivnim sadržajima. – Kako Ljubljana ima nešto manje od 300.000 stanovnika i budući da je kupovna moć u Sloveniji za oko 23% manja od proseka u EU, od početka smo morali da insistiramo na savršenstvu – potvrđuje naš sagovornik.
To je podrazumevalo i da pomno istraže tržište, a u potrazi za najboljim rešenjima, posetili su više od 30 parkova i više od 20 dobavljača. – U to vreme, dobili smo veliki broj predloga i nacrta za park, ali nam nijedan, u suštini, nije odgovarao. Ili nacrti nisu predviđali sve atrakcije ili iskorišćenost i protok ljudi na trambolinama i ostalim zonama parka nisu bili dovoljni. U nekim projektima kvalitet opreme nije bio na zadovoljavajućem nivou ili oprema nije bila prilagođena potrebama korisnika – priča Habič. – Na kraju smo sami napravili projekat, a pošto smo želeli da imamo najveći mogući nivo bezbednosti i standarda kvaliteta, koristili smo Eurotramp tramboline i pronašli pouzdane partnere za svu ostalu opremu – objašnjava Habič sa koliko su pažnje radili na osmišljavanju parka.
U međuvremenu su razvili i poseban softver (IT sistem) koji im je omogućio maksimalno pozitivno korisničko iskustvo, kontrolu ulaska posetilaca i najviših standarda bezbednosti, kao i prikupljanje pouzdanih podataka na osnovu kojih su mogli da osmišljavaju marketinške aktivnosti i nove proizvode. – Naravno, paralelno smo radili na jačanju brenda, razvoju novih proizvoda i programa koji bi bili namenjeni različitim ciljnim grupama – kaže Habič kako se posao ustrojavao od samog početka.
Skok u franšizu
Otvaranje trambolina parka je, bez sumnje, bio dobar potez. Kao nova vrsta rekreacije, koja je u idealnoj meri kombinovala sport i zabavu, WOOP! je bio prava atrakcija i privlačio je veliki broj posetilaca, a posle određenog vremena, pokazao se i kao isplativa poslovna prilika. To je, zapravo, bio i ključni signal za razvoj franšize i širenje van granica Slovenije.
Preduzetnici koji imaju želju da se bave ovom poslom, koji dobro poznaju lokalno tržište, a koji su, uz to, pronicljivi, komunikativni, orijentisani na prodaju, imaju dobru radnu etiku, liderske kvalitete, ali mogu da se prilagode datim procedurama i protokolima – jesu idealni kandidati za primaoca WOOP! franšize, kaže naš sagovornik. – Uz dovoljno kapitala i odgovarajuću lokaciju, put do profitabilnog i uspešnog biznisa biće brz i siguran, pogotovo što se naš poslovni model pokazao uspešnim. Kad se tome dodaju naša stručnost i saradnja sa najiskusnijim partnerima u industriji, naši primaoci franšize dobijaju sjajno polazište za upešan start i dugoročni rast. Niski operativni troškovi, mogućnost da se poslovanjem upravlja i bez ličnog prisustva, kao i mogućnost dobre zarade, čine WOOP! jedinstvenom poslovnom prilikom – kaže Habič.
I trenutno stanje na globalnom tržištu trambolina parkova ide u prilog optimizmu. – Oduševljenje ovom vrstom rekreacije prvo je zahvatilo Sjedinjene Američke Države, da bi u Evropu stiglo 2014. godine. Industrija trambolina parkova, zapravo, konstantno raste – podaci pokazuju da je 2009. u svetu bilo svega tri parka, u 2014. ih je bilo 280, dok je krajem 2017. radilo više od 1.000 parkova. Prema predviđanju „Međunarodne asocijacije trambolina parkova“ u budućnosti će se otvarati dva do tri parka nedeljno – ukazuje Samo Habič na nesumnjiv trend rasta.
Preduzetnici koji se odluče za kupovinu WOOP! franšize imaće stalnu, stručnu, sveobuhvatnu i brzu operativnu podršku davaoca franšize. – Naši partneri su najvažniji deo našeg poslovnog sistema i zato neumorno radimo na tome da budu zadovoljni tokom trajanja saradnje. Prvo, primaocima i svim zaposlenima biće obezbeđena obuka, a pomoći ćemo i u istraživanju tržišta, pripremi biznis plana, dati smernice za pronalaženje najbolje moguće lokacije. Naš tim stručnjaka će raditi na projektovanju parka, a kad započnu poslovanje, partneri će, uz detaljan operativni priručnik, imati na raspolaganju i tim stručnjaka koji će im pružiti podršku kad god se za to ukaže potreba – navodi Habič šta sve ulazi u „paket“ sistemske podrške.
Primaoci franšize, prema njegovim rečima, ne bi trebalo ni da brinu o promociji koncepta, pošto će dobiti i detaljan marketinški i prodajni plan sa svim pratećim grafičkim i video materijalom.
– Uz to, biće im dostupna i sva najnovija IT rešenja, inovacije i unapređenja sistema – dodaje Habič.
Da bi poslovanje bilo uspešno i isplativo, iskustvo, pak, pokazuje da bi trambolina parkove trebalo otvarati u gradovima sa više od 200.000 stanovnika i većom kupovinom moći. – To je, naravno, najlakši i najjednostavniji način, međutim, treba istaći da se naš model franšize u potpunosti prilagođava različitim potrebama lokalnog tržišta, budući da su populacija i BDP po glavi stanovnika svuda različiti – kaže Habič.
Tipični trambolina park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 kvadratnih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trambolinama svih veličina, trambolinu za „između dve vatre”, zonu za basket, trambolina zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pene i drugo. Sve atrakcije su smeštene u istu zonu za rekreaciju, tako da posetioci, kupovinom jedne ulaznice, mogu da koriste sve atrakcije parka. S druge strane, kako ističe naš sagovornik, pokazalo se da je WOOP! savršen i za druge događaje – rođendanske proslave, tim bildinge, radionice, grupne treninge, promocije proizvoda, modne revije, koncerte, posete Deda Mraza... – Mi vidimo da je tržište trambolina parkova doživelo neverovatan „bum“, zato smo tu i nudimo drugima šansu da na vreme uhvate iskru ovog fenomena – ističe Samo Habič.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...