Zabavi se i zaradi
Pre desetak godina, veliki zatvoreni parkovi s trambolinama i raznim akrobatskim atrakcijama bili su prava retkost – osim u Americi, gotovo da ih nije bilo u drugim delovima sveta, ali su svakako označili početak jedne sasvim nove, i kako će se ispostaviti, perspektivne delatnosti iz sektora rekreacije i porodične zabave. Poslednjih godina, pak, trambolina parkovi niču zavidnom brzinom i u Evropi, a mnoge kompanije, koje su već „podigle“ i testirale svoje koncepte i stekle dragoceno iskustvo iz ove oblasti – razvile su i ponudile franšizu. Među njima je i slovenački trambolina park WOOP!.
Skok u biznis
Kada je 2016. odlučio da uđe u ovaj posao, Samo Habič, osnivač WOOP!-a, imao je želju da izgradi jedan od najmodernijih trambolina parkova u Evropi. – Naša vizija je bila da osvojimo tržište, izgradimo održiv posao na duže staze i podstaknemo dalji razvoj industrije trambolina parkova. Da bismo to i postigli, udružili smo snage s grupom istomišljenika i entuzijasta „The Dunking Devils Acrobatic Team“ i otvorili prvi trambolina park na ovim prostorima 1. decembra 2017. u Ljubljani – kaže Samo Habič.
Glavni grad Slovenije, kao relativno malo tržište, mogao je da bude i veliki izazov. Naime, otvaranje trambolina parka svakako ne spada u male investicije, tako da se održivo poslovanje postiže što većim i što frekventnijim protokom posetilaca. WOOP! je, stoga, ističe Habič, od prvog trena projektovan i građen kao koncept koji će konstantno privlačiti mušterije – kvalitetom izrade i atraktivnim sadržajima. – Kako Ljubljana ima nešto manje od 300.000 stanovnika i budući da je kupovna moć u Sloveniji za oko 23% manja od proseka u EU, od početka smo morali da insistiramo na savršenstvu – potvrđuje naš sagovornik.
To je podrazumevalo i da pomno istraže tržište, a u potrazi za najboljim rešenjima, posetili su više od 30 parkova i više od 20 dobavljača. – U to vreme, dobili smo veliki broj predloga i nacrta za park, ali nam nijedan, u suštini, nije odgovarao. Ili nacrti nisu predviđali sve atrakcije ili iskorišćenost i protok ljudi na trambolinama i ostalim zonama parka nisu bili dovoljni. U nekim projektima kvalitet opreme nije bio na zadovoljavajućem nivou ili oprema nije bila prilagođena potrebama korisnika – priča Habič. – Na kraju smo sami napravili projekat, a pošto smo želeli da imamo najveći mogući nivo bezbednosti i standarda kvaliteta, koristili smo Eurotramp tramboline i pronašli pouzdane partnere za svu ostalu opremu – objašnjava Habič sa koliko su pažnje radili na osmišljavanju parka.
U međuvremenu su razvili i poseban softver (IT sistem) koji im je omogućio maksimalno pozitivno korisničko iskustvo, kontrolu ulaska posetilaca i najviših standarda bezbednosti, kao i prikupljanje pouzdanih podataka na osnovu kojih su mogli da osmišljavaju marketinške aktivnosti i nove proizvode. – Naravno, paralelno smo radili na jačanju brenda, razvoju novih proizvoda i programa koji bi bili namenjeni različitim ciljnim grupama – kaže Habič kako se posao ustrojavao od samog početka.
Skok u franšizu
Otvaranje trambolina parka je, bez sumnje, bio dobar potez. Kao nova vrsta rekreacije, koja je u idealnoj meri kombinovala sport i zabavu, WOOP! je bio prava atrakcija i privlačio je veliki broj posetilaca, a posle određenog vremena, pokazao se i kao isplativa poslovna prilika. To je, zapravo, bio i ključni signal za razvoj franšize i širenje van granica Slovenije.
Preduzetnici koji imaju želju da se bave ovom poslom, koji dobro poznaju lokalno tržište, a koji su, uz to, pronicljivi, komunikativni, orijentisani na prodaju, imaju dobru radnu etiku, liderske kvalitete, ali mogu da se prilagode datim procedurama i protokolima – jesu idealni kandidati za primaoca WOOP! franšize, kaže naš sagovornik. – Uz dovoljno kapitala i odgovarajuću lokaciju, put do profitabilnog i uspešnog biznisa biće brz i siguran, pogotovo što se naš poslovni model pokazao uspešnim. Kad se tome dodaju naša stručnost i saradnja sa najiskusnijim partnerima u industriji, naši primaoci franšize dobijaju sjajno polazište za upešan start i dugoročni rast. Niski operativni troškovi, mogućnost da se poslovanjem upravlja i bez ličnog prisustva, kao i mogućnost dobre zarade, čine WOOP! jedinstvenom poslovnom prilikom – kaže Habič.
I trenutno stanje na globalnom tržištu trambolina parkova ide u prilog optimizmu. – Oduševljenje ovom vrstom rekreacije prvo je zahvatilo Sjedinjene Američke Države, da bi u Evropu stiglo 2014. godine. Industrija trambolina parkova, zapravo, konstantno raste – podaci pokazuju da je 2009. u svetu bilo svega tri parka, u 2014. ih je bilo 280, dok je krajem 2017. radilo više od 1.000 parkova. Prema predviđanju „Međunarodne asocijacije trambolina parkova“ u budućnosti će se otvarati dva do tri parka nedeljno – ukazuje Samo Habič na nesumnjiv trend rasta.
Preduzetnici koji se odluče za kupovinu WOOP! franšize imaće stalnu, stručnu, sveobuhvatnu i brzu operativnu podršku davaoca franšize. – Naši partneri su najvažniji deo našeg poslovnog sistema i zato neumorno radimo na tome da budu zadovoljni tokom trajanja saradnje. Prvo, primaocima i svim zaposlenima biće obezbeđena obuka, a pomoći ćemo i u istraživanju tržišta, pripremi biznis plana, dati smernice za pronalaženje najbolje moguće lokacije. Naš tim stručnjaka će raditi na projektovanju parka, a kad započnu poslovanje, partneri će, uz detaljan operativni priručnik, imati na raspolaganju i tim stručnjaka koji će im pružiti podršku kad god se za to ukaže potreba – navodi Habič šta sve ulazi u „paket“ sistemske podrške.
Primaoci franšize, prema njegovim rečima, ne bi trebalo ni da brinu o promociji koncepta, pošto će dobiti i detaljan marketinški i prodajni plan sa svim pratećim grafičkim i video materijalom.
– Uz to, biće im dostupna i sva najnovija IT rešenja, inovacije i unapređenja sistema – dodaje Habič.
Da bi poslovanje bilo uspešno i isplativo, iskustvo, pak, pokazuje da bi trambolina parkove trebalo otvarati u gradovima sa više od 200.000 stanovnika i većom kupovinom moći. – To je, naravno, najlakši i najjednostavniji način, međutim, treba istaći da se naš model franšize u potpunosti prilagođava različitim potrebama lokalnog tržišta, budući da su populacija i BDP po glavi stanovnika svuda različiti – kaže Habič.
Tipični trambolina park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 kvadratnih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trambolinama svih veličina, trambolinu za „između dve vatre”, zonu za basket, trambolina zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pene i drugo. Sve atrakcije su smeštene u istu zonu za rekreaciju, tako da posetioci, kupovinom jedne ulaznice, mogu da koriste sve atrakcije parka. S druge strane, kako ističe naš sagovornik, pokazalo se da je WOOP! savršen i za druge događaje – rođendanske proslave, tim bildinge, radionice, grupne treninge, promocije proizvoda, modne revije, koncerte, posete Deda Mraza... – Mi vidimo da je tržište trambolina parkova doživelo neverovatan „bum“, zato smo tu i nudimo drugima šansu da na vreme uhvate iskru ovog fenomena – ističe Samo Habič.
Zabava je u vazduhu / Tipični trambolina park WOOP! zauzima površinu od najmanje 2.500 kvadratnih metara i nudi različite atrakcije – skakanje na trambolinama, trambolinu za „između dve vatre”, zonu za basket, trambolina zid, trapez, hodanje po žici, bazen s kockama od pene POGLEDAJTE ČLANKE
Dalje širenje mreže
/25.08.2022.
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
Definicija franšizinga
/12.10.2012.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...