Parče tržišta za čuvene picerije
Pizza Hut je jedan od najpoznatijih svetskih gastronomskih brendova pod kojim danas radi više od 13.000 restorana širom sveta. Vlasnik brenda je kompanija Yum! Brands Inc, a njegov ekskluzivni operator u Centralnoj i Istočnoj Evropi poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, u avgustu 2016. postala primalac master franšize, preuzevši obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija lanac Pizza Hut restorana u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, ali i Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.
Ovih dana, pojavile su se i zvanične najave da AmRest traži pojedinačne primaoce franšize u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj.
AmRest, inače, na ovaj način već razvija Pizza Hut u drugim zemljama – upravlja, naime, franšiznom mrežom od stotinu restorana u Francuskoj, 70 u Nemačkoj i gotovo 30 restorana u Rusiji. A kako namerava da nastupi na tržištima Centralne Evrope? – Zahvaljujući franšiznom razvoju, Pizza Hut će ubrzati dinamiku rasta i prodor brenda na tržište tako što će otvarati restorane u manjim mestima i gradovima do 80 hiljada stanovnika... – navodi se u zvaničnom saopštenju AmResta.
Kakvi će biti uslovi saradnje?
Prema do sada dostupnim podacima, ugovor o franšizi s pojedinačnim primaocima biće potpisivan na 10 godina, s mogućnošću produženja. Procenjuje se da u otvaranje restorana treba uložiti najmanje 125 hiljada dolara, a restorane je moguće otvoriti u dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u tržnim centrima, bioskopima, na benzinskim pumpama. Ne zahteva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery – jeste restoran s mestima za sedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Poželjne lokacije za ovaj tip Pizza Hut restorana treba tražiti u centralnim gradskim zonama ili velikim stambenim naseljima koji imaju dobar prilaz za goste i vozače. Zahteva prostor od 110 do 120 m2.
Primalac će imati obavezu da plati jednokratnu ulaznu naknadu (za pristupanje franšiznom sistemu), koja iznosi oko 26 hiljada dolara, a zatim i da izdvaja 6% od prometa za dve mesečne naknade – redovnu i za marketing. Zauzvrat, primalac će moći da računa na podršku davaoca franšize pri odabiru lokacije, pomoć pri renoviranju i pripremi za otvaranje restorana, a zatim i po svim pitanjima poslovanja. Primalac, pored toga, prolazi i detaljnu obuku i dobija pristup mreži proverenih dobavljača.
– Ulaskom u veliku organizaciju kao što je AmRest, primalac franšize dobija pristup proverenim alatima i sistemima koji podržavaju poslovanje. To je značajna konkurentska prednost. Mislim da je, zapravo, ključna – kaže Damian Ribak, direktor franšiznog poslovanja za brend Pizza Hut.
Inače, pored brenda Pizza Hut, AmRest Holdings SE je i primalac master franšize za KFC i Burger King, kao i ekskluzivni nosilac licence za razvoj Starbucks-a u ovom delu Evrope. Vlasnik je i brendova La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop. Trenutno kontroliše više od 2.000 restorana brze hrane i restorana neformalnog obedovanja (sa konobarskim posluživanjem) u 26 zemalja. Na tržištu Srbije, AmRest je prisutan preko brendova KFC (devet restorana) i Starbucks (jedna kafeterija u Beogradu).
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...