Biznis kojim se svet menja nabolje
Danas, na tržištu neformalnog obrazovanja namenjenog uglavnom deci, većina škola su specijalizovane za jednu disciplinu – tako, postoje škole koje su specijalizovane isključivo za strane jezike, ili škole koje obrazuju decu u oblasti muzičkog vaspitanja. Nezaobilazne su i STEM škole koje podučavaju u oblastima robotike, programiranja, matematike, hemije i fizike. Ne treba zaboraviti škole koje se bave podučavanjem iz logičkog razmišljanja, ali i druge – analizira tržište Nihad Softić, osnivač multidisciplinarne škole School & School.
– Upravo tu se razlikujemo u odnosu na sve druge škole, jer School & School sistem obrazovanja omogućava sticanje kompetativnog znanja i veština 21. veka na sasvim drugačiji i inovativan način i to kroz jedan od 20+ školskih programa, 365 dana godišnje, 14 sati dnevno – objašnjava Softić, koji je školu School & School osnovao pre šest godina u Bosni i Hercegovini.
U međuvremenu, škola je započela svoj život i van granica Bosne i Hercegovine i to uz pomoć franšiznog modela poslovanja. Naime, u Bosni i Hercegovini rade četiri jedinice u vlasništvu matične kompanije, dok u Srbiji posluju četiri franšize, a od nedavno i jedna u Bugarskoj, u Sofiji.
Obuka i podrška od prvog trena
Među pomenutih dvadesetak programa franšiznog sistema School & School nalaze se produženi boravak, letnja i zimska škola iz različitih oblasti: robotike i programiranja, dizajna igara, kreativne fizike i matematike, kompjuterskih animacija, ali i YouTube akademija, kao i časovi muzike, stranih jezika, glume i uličnog baleta. School & School je, zapravo, vokacijska škola za decu i tinejdžere specijalizovana za posmatranje, otkrivanje i razvoj talenata. – Zahvaljujući posebno osmišljenom programu baziranom na višestrukoj inteligenciji, polaznici School & School-a imaju mogućnost da putem finih, primenjenih i tehničkih nauka pronađu svoje talente i strast prema određenoj disciplini koja će im olakšati odabir buduće akademske i profesionalne karijere – objašnjava Softić.
Svi ovi programi, kao i holistički pristup obrazovanju mladih, biće u ponudi franšiznih škola School & School. – Obuka primaoca franšize kreće danom potpisivanja ugovora, a podrazumeva dvodnevni prolazak kroz „operativni priručnik“ u kojem je sadržan celokupan opis, proces i uputstvo funkcionisanja franšize. Takođe, primalac franšize dobija koncizan plan aktivnosti, na primer, uređenja prostora, plan nabavke opreme, plan promocije, plan regrutovanja, selekcije, odabira i edukacije nastavnog i administrativnog osoblja. Primalac franšize tokom pomenutog pripremnog perioda provodi najmanje sedam dana u našoj najvećoj školi – School & School Sarajevo – koja je ujedno i trening centar za nove partnere, gde mogu, na konkretnom primeru, da vidi kako to funkcioniše u učionici, ali i da se upoznaju sa administrativnim delom biznisa – objašnjava Softić.
Njihov razvojni tim, koji uključuje sve oblasti poslovanja, stoji na raspolaganju 24 sata na dan. Posebno, kako on kaže, prvih 90 dana, nakon čega primalac franšize stiče dovoljno samopouzdanja da može rukovoditi poslovnim procesima samostalno.
Franšizna School & School jedinica obično svoje poslovanje započinje, kako objašnjava Softić, sa četiri do šest programa, a zatim se u toku naredne dve godine polako ubaciju i razvijaju ostali programi, što primaocima franšize omogućava da postepeno podižu i razvijaju svoje poslovanje. Pošto se kreće sa četiri do šest programa, onda je potrebno angažovati i toliko predavača. – Neki predavači mogu predavati više predmeta, na primer, nastavnik informatike može podučavati robotiku i programiranje, grafički dizajner može podučavati umetnost, dizajn ili voditi YouTube akademiju. Svi nastavnici i predavači moraju biti kvalifikovani za predavanje i uslov je završen fakultet. Najvažnije kompetencije koje nastavnici u školi treba da imaju su znanje engleskog jezika i sposobnost korišćenja digitalnih tehnologija – kaže Softić.
Njihova dosadašanja filozofija, što je svakako preporuka i primaocima franšiza, jeste vođena krilaticom „Moj najbolji prvi posao“. Naime, šansu uvek daju tek svršenim studentima koji prolaze dodatnu obuku u School & School-u nakon čega dobijaju sertifikat za rad u tim školama. Trening nastavnika se odvija pod rukovodstvom mentora, obuka može biti onlaj ili onsajt u zavisnosti od programa za koji se obučavaju. Glavni trening centar se nalazi u Sarajevu.
Prostor – kao kod kuće
S obzirom da se radi o celodnevnom iskorišćavanju poslovno-stambenog prostora, jer se u njemu sprovode kursevi, ali i produženi boravak, veličina prostora potrebnog za School & School zavisi od veličine grada. Minimlani prostor, za gradove do 50.000 stanovnika, jeste 60 kvadrata sa dve nezavisne učionice, hodnikom ili čekaonicom. Za gradove veličine od 100.000 do 200.000 stanovnika, optimalni prostor bi trebalo da ima od 80 do 100 kvadrata, od čega tri učonice i adekvatnu čekaonicu. Za područje čiji je obuhvat veći od 200.000 stanovnika, idealna površina prostora je između 100 i 135 kvadrata, četiri učionice i čekaonica od dvadesetak kvadrata. – Preporučuje se da prostor po mogućnosti ima manje dvorište, a ako nema, trebalo bi barem da u blizini postoji javna zelena površina ili igralište – kaže Softić.
Iako je većina škola uređena, prema njegovim rečima, nameštajem iz prodavnica Ikea, partner ima punu slobodu da uredi školu po svom ukusu. – Najbitnije u svemu jeste da se napravi prepoznatljiv School & School koloritni ambijent i kućna atmosfera u kojoj će deca da uživaju – kaže on. U obzir, stoga, dolazi i kućni nameštaj – fotelje, sofe, trpezarijski stolovi i stolice, stari ormari – jer se na taj način kod dece anulira osećaj škole kao tradicionalne škole, već stvara osećaj škole kao modernog doma u kojem oni najzad mogu da budu ono što i jesu – deca, pojašnjava Softić.
Traže se strast i posvećenost
Najbolji kandidati za ovu franšizu, kako objašnjava Softić, treba da imaju strast prema obrazovanju i da veruju da mogu promeniti svet nabolje. – Kandidati za primaoca franšize ne moraju imati iskustvo u oblasti obrazovanja. Iz iskustva, međutim, znamo da su najbitnije osobine želja i strast prema obrazovanju, te unutrašnja potreba primaoca franšize da napravi razliku u biznisu. Takođe, primalac franšize ne mora imati menadžersko iskustvo, jer kroz naš trening proces i period integracije uči potpuno novi pristup poslovnim procesima – objašnjava Softić.
On dodaje da je koncept škole takav da na početku rada najviše zavisi od vere, ljubavi, strasti, ali i strpljenja primaoca franšize, stoga je neophodno da primalac franšize bude direktno angažovan na razvoju i radu škole. – U suprotnom, koncept neće uspeti. Posebno je to važno u prve dve godine rada škole. Naravno, primalac, kao investitor, može zaposliti menadžera, ali pod uslovom da uloži svu svoju ljubav, veru i strast u projekat. Nažalost, takvih uspešnih iskustava još nismo imali. A bilo je pokušaja. Na kraju, neophodno je znati da ovaj biznis nije sprint nego maraton. Posao koji se radi jedino i isključivo iz ljubavi i vere da se edukacijom može promeniti svet nabolje. Smatramo da je ovo idealan porodični biznis – ističe Softić.
Veruje da je nakon godina istraživanja kreirao jedinstven obrazovnom biznis model koji radi 14 sati dnevno, 365 dana u godini, sa više od 20 nastavnih programa koje partneri u toku 24 meseca treba da implementiraju u svojim školama.
– S obzirom da je fokus poslovanja na kvalitetu nastave i minimalnim troškovima ulaganja i poslovanja, već nakon samo tri meseca škola je u stanju da nesmetano finansira operativni deo poslovanja, a nakon godinu dana kvalitetnog rada – počinje povraćaj investicije. Preduslov za to je dobro odrađen pripremni period tokom otvaranja škole, koji uključuje targetiranu promociju putem društvenih mreža, direktni marketing, netvorking i, na kraju, konstantno uvođenje novih nastavnih programa tokom cele godine. Naravno, u svemu tome dobijaju našu podršku jer delimo sopstveno znanje i iskustvo i unapred pripremljene materijale. Naša podrška je konstantna i celogodišnja – objašnjva Softić.
School & School franšiza je dostupna u svim zemljama Adriatik regiona, a Nihad Softić smatra da se ovaj koncept uspešno može razvijati i u drugim zemljama.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Multidisciplinarna škola School & School, koja je razvila dvadesetak inovativnih obrazovnih programa, već četiri godine posluje u BiH, a od ove godine, putem franšize, i u Srbiji. Širenje franšizne mreže planirano i za sledeću godinu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Francuski trgovački lanac Intermarché napušta rumunsko tržište jer želi da svoje poslovanje fokusira na Balkan
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...