Škola programiranja za novi početak

U Poljskoj, kompanija Coding Giants ima 60 škola u svom vlasništvu i 48 škola u rukama primalaca franšize. Osim razvoja na domaćem tržištu, fokusirani su i na međunarodnu ekspanziju – primaoce franšize traže i u zemljama ovog regiona.
Četvrtak
20.08.2020.
Šta mogu da očekuju preduzetnici iz ovog regiona koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradovske iz Poljske može biti zgodan primer.
 

Iza Poradovska i njen suprug postali su primaoci franšize poljske škole programiranja Coding Giants u julu 2019. Kada su počinjali, nisu ni pomišljali da će vrlo brzo po otvaranju jedne škole otvoriti i drugu te da će nepunih godinu dana kasnije razmišljati o još dve. – Kada smo shvatili da su škole programiranja za decu vrlo tražene, počeli smo da razmatramo franšizne ponude i tražimo sistem koji će nam najviše odgovarati – priča Poradovska kako su došli do odluke o pokretanju sopstvenog posla.

Moj suprug je, inače, nesuđeni programer. Pre više od deset godina je odustao od programerskih studija kako bi se zaposlio i od tada žali zbog te odluke. Danas, kad se posle deset godina rada u korporacijama, ponovo vratio programiranju i podučavanju dece i mladih, oseća kao da se vratio na pravi put. Oboje smo, međutim, oduvek smatrali da je rad s decom posao koji nadahnjuje i oplemenjuje – kaže Iza Poradovska.

Pre nego što je uopšte počela da razmišlja o preduzetništvu i školi programiranja, Iza je radila u kompaniji za distribuciju školskog i kancelarijskog materijala. Iako je bila zadovoljna svojim dotadašnjim poslom, kaže da se posle porodiljskog odsustva, novih obaveza i prioriteta koji su s tim došli– nije više mogla vratiti na staro. – Moj posao je bio dobar, ni na šta se nisam mogla požaliti. Radila sam u okruženju gde sam imala veliku slobodu. Međutim, posle povratka s porodiljskog, imala sam osećaj da smo se i ja i kompanija promenili. Osim toga, moj suprug je već dosta dugo govorio kako bi želeo da pokrenemo sopstveni biznis – objašnjava Poradovska.

Dok su proučavali ponude franšiznih sistema, Coding Giants im je privukao pažnju jer se od budućih partnera, primalaca franšize, nije izričito zahtevalo znanje ili iskustvo iz oblasti informatičkih tehnologija, iako je ono, kako kaže Poradovska, bilo poželjno. Ključne su, zapravo, bile menadžerske veštine. – Shvatili smo da bismo, kao primaoci ove franšize, imali i konstantnu pomoć davaoca, u svakoj fazi saradnje – ističe Poradovska.

Tako su potpisali ugovor o franšizi i tokom obuke naučili sve što je potrebno za vođenje škole programiranja. Čak i kakav bi poslovni prostor trebalo da traže. – Moj suprug i ja smo odlučili da sami pronađemo pogodan lokal. Coding Giants, inače, nudi dve mogućnosti – možete nezavisno otvoriti školu u svom prostoru ili iznajmiti prostor u okviru druge ustanove – najčešće, u zgradi osnovne, srednje škole ili škole stranog jezika. Mi smo želeli da imamo svoj prostor od samog početka. Preliminarni proračun je pokazao da bi nam ta opcija bila povoljnija – navodi Iza Poradovska, dodajući da se preporučuju prostori s najmanje 30m2.

Procenjuje se da početna investicija za pokretanje i opremanje jedne škole, u proseku, iznosi oko 6.000 evra. Ovaj iznos pokriva cenu franšizne licence (koja, u svakom pojedinačnom slučaju, zavisi od veličine grada ili oblasti koju pokriva), troškove uređenja prostora i nabavke IT opreme. Ovo, treba istaći, važi i za preduzetnike iz ovog regiona ako se odluče za uzimanje franšize Coding Giants. Zainteresovanima se, inače, nudi mogućnost uzimanja single unit franšize (primalac ima pravo da otvori samo jednu školu), ali i master franšize (primalac razvija mrežu škola na većoj teritoriji ili teritoriji čitave države). Međutim, kako poručuju iz sedišta Coding Giants-a, prvi primaoci single unit franšize iz zemalja ovog regiona – Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije – dobili bi i poseban popust jer bi bili u obavezi da prevode edukativni i operativni materijal. Materijal koji bi, kasnije, koristili i drugi primaoci ove franšize iz tih zemalja.

Iza Poradovska je, istina, kao primalac franšize iz Poljske, po tom pitanju imala znatnu olakšicu. Međutim, za sve partnere, pa i za one s inostranih tržišta, velika olakšica biće mogućnost da svu potrebnu opremu dobiju od davaoca franšize. – Računari su nam stigli sa svim potrebnim i pripremljenim programima – što je, kako ističe Poradovska, bilo od velike pomoći. Osim programa koji se koriste u podučavanju, Iza napominje i da su dobili namenski izrađen CRM softver koji je čitav proces vođenja škole i poslovanja učinio efikasnim i lakšim.

Nešto malo više smo uložili u marketing. Budući da smo već imali iskustva iz marketinga i prodaje, znali smo koliko znači i šta donosi promocija, a da smo bili u pravu, pokazali su već rezultati iz prvih upisnih rokova – kaže Poradovska.

Najviše je ohrabruje što vidi koliko je dece i mladih zainteresovano da savlada veštine programiranja. Škole Coding Giants-a, kako kaže, imaju i tu dobru odliku da sve vreme prate tržište informacionih tehnologija, osluškuju šta se traži, šta je aktuelno i prema tome prilagođavaju ponudu svojih kurseva. To je, ističe ona, i jedan od razloga zašto konstantno imaju veliki broj polaznika, ali i „povratnika“ – učenika koji se posle osnovnih kurseva upisuju na napredne ili druge kurseve programiranja.

Programiranje jeste veština budućnosti, a deca vole da naprave nešto svoje. Međutim, odluku o upisu treba, pre svega, da donese dete. Ako roditelj upiše dete protivno njegovoj želji i interesovanju, avantura s programiranjem neće trajati dugo. U našoj školi nastava traje 90 minuta, grupe imaju od osam do 12 đaka. Što se tiče predavača, njih smo tražili sami. Moj suprug ima dugogodišnje iskustvo sa zapošljavanjem radnika, tako da smo mogli sami da odabremo kvalifikovane predavače. Uspeli smo da napravimo jako dobar tim. Trenutno imamo šest predavača u obe škole i to su, pre svega, ljude koji žele da podele svoje znanje s drugima – dodaje Iza Poradovska.

Kaže i da se ne boji konkurencije na tržištu jer se uverila u kvalitet ponuđenih kurseva. – Za kratko vreme smo otvorili dve škole jer smo zaista verovali u koncept. Međutim, takođe smo bili svesni da moramo proširiti obim poslovanja, jer ne želimo da nam škole programiranja budu dodatni posao, već biznis od koga ćemo lepo i pristojno živeti – naglašava Iza Poradovska.

Trenutno, u Poljskoj kompanija Coding Giants ima 60 škola u svom vlasništvu i 48 škola u rukama primalaca franšize. Osim razvoja na domaćem tržištu, fokusirani su i na međunarodnu ekspanziju. Prvi ugovori o master franšizi već su potpisani za tržišta Češke i Slovačke, a franšizne partnere traže i u zemljama ovog regiona.


Franšiza, put u preduzetništvo / Iza Poradovska je odustala od povratka na staro radno mesto posle porodiljskog odsustva. Umesto toga, odlučila je da uzme franšizu i otvori školu programiranja Coding Giants.

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

Domaći brend, uspešna franšiza /25.09.2023.

Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.