Pravo vreme za škole programiranja

Dobro došli u Coders Lab / Na podršku centrale partner može da računa od prvog trenutka saradnje. Počinje se s obukom, koja se organizuje u sedištu kompanije u Poljskoj, nastavlja s podrškom tokom čitavog procesa razvoja biznisa i mreže na lokalnom tržištu.
Četvrtak
05.11.2020.
Pandemija koronavirusa je potvrdila koliko nam je IT potreban. Poljski franšizni sistem Coders Lab posvećen je upravo edukaciji IT stručnjaka, a cilj im je da franšizne škole programiranja otvore i na ovim prostorima.
 

Pandemija je promenila lice sveta u kom živimo. Poremetila je i u jednom periodu potpuno zaustavila uobičajeni tok i ritam života. Izgleda, međutim, da koronavirus jedino nije uspeo da uspori tehnološku revoluciju. Naprotiv. Višemesečni karantin i policijski čas su nas samo dodatno uverili da danas ne možemo funkcionisati bez informacionih tehnologija. Bez obzira da li se radi o kupovini ili radu od kuće.

Ova pojava svakako utiče i na tržište rada. Iako se u mnogim sektorima govori o otpuštanju, IT kompanije dobro posluju i ne žale se na manjak posla. Uz to, čak i osobe koje ne rade u IT industriji ili ne planiraju da joj se pridruže, moraju neprestano da rade na svojim digitalnim veštinama. Za kopirajtera više nije dovoljno da zna napisati dopadljiv slogan. Svako ko piše i objavljuje bilo kakav sadržaj „na mreži“ treba da zna kako da iskoristi mehanizam društvenih medija, poznaje optimizaciju sajtova za pretraživače (SEO). Niko više ne očekuje da mu arhitekta podnosi 3D nacrte na listu papira, kao što se sve češće ne može popraviti automobil bez kompjuterske dijagnostike. Digitalne veštine su postale neizostavan deo mnogih profesija – čak i onih za koje se oduvek smatralo da su tipično „analogne“.

Od amatera do stručnjaka

Ipak, koliko je ljudi, zapravo, spremno za digitalno doba? Na najjednostavnijem, osnovnom nivou, rekli bismo, mnogo. Na naprednijem, vrlo malo. Kako premostiti ovaj jaz? – U ovoj situaciji potrebne su nam institucije koje će na deficit IT stručnjaka odgovoriti odlučno, praktično i efikasno. A pre svega – brzo. I tu dolazimo do butkampova za kodiranje – kaže Gžegoš Moravski, franšizni menadžer najveće poljske mreže škola programiranja Coders Lab.

Kada su 2013. otvorili prvi butkamp, koji je zamišljen kao dvomesečni intenzivni kurs programiranja, Coders Lab je na umu upravo imao jedan zadatak – da brzo i efikasno odgovori na goruću potrebu tržišta rada za IT stručnjacima. – Tradicionalni obrazovni sistem nije uspeo da popuni ovu prazninu. I danas vam je potrebno od tri do pet godina studiranja da biste stekli diplomu informatičara ili programera koja, opet, ne obuhvata najnovija znanja iz IT oblasti – podseća Moravski.

Pojam bootcamp-a je, naime, pozajmljen iz vojne terminologije i odnosi se na izuzetno intenzivnu obuku regruta. Sličnost s kursevima Coders Lab-a je, kako kaže Moravski, namerna, a poenta je da polaznike koji nemaju nikakvog prethodnog iskustva ili veštine programiranja nauče osnovama programiranja, i to u najkraćem mogućem roku. – Na primer, u Coders Lab-u, polaznici kursa u roku od dva meseca prelaze put od potpuno „neupućenih“ do „junior“ programera, koji su u stanju da programiraju veb-aplikacije, postavljaju veb-stranice i testiraju softver. Na obuku dolaze ljudi iz različitog profesionalnog „background-a“ – službenici, računovođe, kuvari, vojnici. Dolaze jer žele da dobiju konkretno, primenjivo, praktično znanje, na što sažetiji način. Posebno je važno što većina njih svoj prvi posao pronađe u roku od tri meseca nakon završenog kursa – naglašava Moravski.

Butkampovi, međutim, nisu samo vezani za kodiranje niti su namenjeni samo početnicima. Ponuda Coders Lab-a se iz godine u godinu proširuje. – Ne želimo da se striktno ograničimo na formu butkampa za kodiranje. Cilj nam je da se transformiršemo u IT školu. Zbog toga smo pre dve godine u svoju ponudu uveli kurs Digital UX, a sada uvodimo kurseve programiranja na višem nivou, tako da našu ponudu mogu koristiti i ljudi koji već imaju određene veštine. U ponudi je i Python for Data Science, koji je u ovom trenutku veoma tražen – kaže Marćin Čoževski, izvršni direktor kompanije Coders Lab.

Na tržištu i franšiza

Coders Lab je i davalac franšize i već je preko svojih franšiznih partnera razvio mrežu škola u Poljskoj, Rumuniji i Indoneziji. Ekskluzivnog partnera koji bi razvijao posao i mrežu škola na lokalnom tržištu, traže i među preduzetnim ljudima iz ovog regiona.

Na podršku centrale partner može da računa od prvog trenutka saradnje. Počinjemo s obukom, koja se organizuje u sedištu kompanije u Poljskoj, nastavljamo s podrškom tokom čitavog procesa razvoja biznisa i mreže na lokalnom tržištu. Našim primaocima franšize će na raspolaganju biti celokupan korporativni know-how, najbolji primeri marketinga i prodajnih kampanja, najnoviji administrativni softveri i procesi. Razvili smo i ponudili sopstveni Learning Management System, koji će im omogućiti da lako i efikasno upravljaju i prate raspored predavanja, razmeštaj predavača, profile korisnika, popunjenost prostorija i kurseva, popularnost nastavnika, izveštaje o profitabilnosti i slično – navodi Moravski šta sve partner dobija ulaskom u ovaj franšizni sistem.

Dužnosti primaoca franšize, s druge strane, biće da zaposli stručne predavače, organizuje marketing na lokalnom nivou i radi na prodaji i organizaciji kurseva.

Partner, osim toga, treba i da bude 100% spreman da se posveti razvoju mreže IT škola na lokalnom tržištu. Imamo sedam godina iskustva, jedna smo od najstarijih škola programiranja u Evropi. Zahvaljujući tome, u prilici smo da svojim partnerima prenesemo sve efikasne modele poslovanja. S druge strane, iskustvo i veštine primaoca franšize, kao i njegovo poznavanje lokalnog tržišta, omogući će nam da postignemo sinergiju koje dodatno povećava šanse za uspeh – kaže Gžegoš Moravski.

Zašto je vreme usred pandemije pogodno za potpisivanje franšiznog ugovora?

Treba vremena pre nego što primalac franšize otvori Coders Lab, čak i uz svu podršku davaoca franšize. Centrala prvo prikuplja prijave potencijalnih primalaca, procenjuje kandidate, proučava tržište, a tek onda potpisuje ugovor o franšizi – sama faza pronalaska franšiznog partnera obično traje nekoliko sedmica.

Potom sledi faza priprema za pokretanje posla. Tada primalac, naime, treba da okupi poslovni tim, pronađe prostor za školu, zaposli instruktore-predavače, prođe franšiznu obuku i pokrene prvu marketinšku kampanju. Treba uzeti u obzir da od trenutka potpisivanja franšiznog ugovora do početka prvog kursa prođe i po četiri-pet meseci. – To znači da, ako danas podnesete zahtev za franšizu, bićete spremni za otvaranje škole tek na proleće, kad COVID-19 posustane, a optimizam se vrati na tržišta i ljudi ponovo počnu da ulažu u svoje profesionalne veštine. Do tada, dobro je imati ustrojen biznis koji će spremno dočekati nove klijente – poručuje Moravski.


„Osvojiti“ tržište / Primalac franšize Coders Lab-a će biti zadužen i za dalje širenje mreže škola na lokalnom tržištu