Picerije za preduzetne
U ovom trenutku u Evropi pod brendom Pizza Hut posluje 231 primalac franšize, a restorani se za sada mogu naći u Nemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Jermeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operater i primalac master franšize brenda Pizza Hut za tržišta Srednje i Istočne Evrope je poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija mrežu restorana u regionu Centralne i Istočne Evrope. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.
U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek nedavno – prvi franšizni restoran je otvoren 2020, dok sama kompanija AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.
– Pandemija nije promenila naše planove širenja, ni u Poljskoj, ni u drugim delovima Evrope. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimizujemo poslovni model i planiramo otvaranje više objekata – uverava Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hut-u. – Procenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Ribak.
Kako do franšize?
Prema poslednjim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su nezavisni objekti površine 100 m2, ali se ne isključuju ni lokacije u okviru tržnih centara.
– Što se idealnih primalaca franšize tiče, tražimo partnere koji će, u perspektivi, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Ribak.
U pokretanje Pizza Hut-a treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.
– S druge srane, mi nudimo rešenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da samo „prevodi u franšizu“ postojeći restoran. Ako se radi o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Možemo i sami pripremiti lokal, a potom ga prepustiti primaocu franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Ribak.
– Garantujemo intenzivnu obuku i prenos celokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku i koučing po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Obezbedićemo sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspešno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Ribak.
Ostati u igri
Kako naglašava naš sagovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Među njima najviše se radi na digitalizaciji i usluzi dostave.
– Ugostitelji koji su razvili i modernizovali proces naručivanja onlajn i usluge kućne dostave i preuzimanja obroka na licu mesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – veruje Damian Ribak. – Danas su ove usluge ključne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu koje se, u ovom trenutku, suočava sa ozbiljnim ograničenjima. Za sve vreme pandemije, mi smo, naime, bili spremni da prihvatimo ogroman broj narudžbina, uz održavanje svih bezbednosnih i higijenskih standarda. Trenutno, 100 Pizza Hut restorana u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući deo tržišta – naglašava Ribak.

POGLEDAJTE ČLANKE

Minimalan kontakt s klijentima, redovna upotreba dezinficijensa i stalne provere zdravstvenog stanja dostavljača – načela su sigurne dostave hrane. Kako ove principe jedan franšizni sistem primenjuje u praksi?
Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i poslastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regionu, ali i zemljama EU. U svojoj mreži imaju već dve franšizne jedinice.
Priča o „Jeti fritulama“ iz Makarske dobar je primer kako se od malog porodičnog biznisa može napraviti franšiza. Kako se gradio ovaj koncept, šta je potrebno za profitabilno poslovanje i ko bi bili poželjni primaoci franšize?
Surf'n'Fries, poznat po pomfritu i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Alesandro Lacaroni, primalac master franšize brenda Domino's za tržište Italije, otkriva kako izgleda razvijati mrežu američkih picerija u zemlji koja je – „izmislila“ picu
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.
Brend Dšamp, pod kojim porodica Stević proizvodi i prodaje marinirane šampinjone i namaze od šampinjona, već tri godine osvaja potrošače u Srbiji. „Tajna“ je u originalnim ukusima i kvalitetnom proizvodu.
– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...