Naučiti nešto novo i mnogo više
Zašto se odlučila za ovaj koncept, gde vidi najveći potencijal, šta je uradila do sada i kakvi su dalji planovi razvoja, otkrila je u razgovoru za portal Franchising.hu.
Čime ste trenutno zaokupljeni?
Moj suprug Peter i ja već godinama vodimo privatnu osnovnu školu u Sigetsentmiklošu, nadomak Budimpešte. Osim toga, imamo i iskustva sa franšizingom, budući da smo pre nekoliko godina uzeli franšizu i za školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ (Kis Zseni). Kada smo naišli na „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“, uvideli smo da bi to bio odličan komplementarni program koji bi se veoma dobro uklopio u naše ostale obrazovne aktivnosti.
Šta je presudilo u odlici da se pridružite „Školi brzog čitanja“?
Pošto već neko vreme radimo u sektoru osnovnoškolskog obrazovanja, vrlo dobro znamo šta su nedostaci klasičnog obrazovnog sistema. To je i razlog zašto konstantno tražimo alternative kako bismo deci pružili priliku da nauče nešto novo i nešto više u našoj školi. A „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ baca potpuno novo svetlo na proces i metode učenja, kakvi dosad gotovo da nisu postojali u Mađarskoj.
Smatramo da je veština brzog čitanja izuzetno korisna, posebno u današnjem užurbanom svetu, gde je čovek izložen i primoran da usvoji ogromnu količinu informacija. Što brže čitamo i što efikasnije obradimo materijal koji smo pročitali, veća je korist od ove veštine. Sa programom „Škole brzog čitanja“ i deca i odrasli će biti u prednosti jer će dobiti set „alata“ koji će im pomoći da organizuju i zapamte velike količine informacija.
Međutim, nije lako savladati ovu veštinu. Mi smo testirali nekoliko sličnih programa, ali većina nije bila efikasna niti je dala opipljive rezultate. Tehnika brzog čitanja treba da se uvežbava i ponavlja sve dok se mozak ne navikne. Jednostavno, ne može da se usvoji na brzinu. Zbog toga je bolja duža, dobro strukturirana obuka. Nastavni plan i program „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ struktuiran je tako da svi, od najmlađih do najstarijih, uživaju u učenju, i tako da svi polaznici do kraja kursa razviju i počnu da koriste ove veštine.
Po čemu se ovaj koncept razlikuje od ostalih na tržištu?
Mana klasičnog obrazovanja je u tome što pokušava da deci prenese mnogo nepotrebnog znanja koje im verovatno neće trebati u životu. S druge strane, kad dođemo do računanja „iz glave“ ili do osnovnih pojmova o procentima, vidimo da klasičan školski sistem tome pristupa vrlo površno. Uvođenjem alternativnih programa, mi težimo da razvijemo potencijal za funkcionalno učenje i popunimo neke fundamentalne nedostatke.
Naravno, veoma je važno i kakvi su nastavnici koji predaju deci. Često su nemotivisani ili nisu u stanju da dobro predstave ono što je predviđeno nastavnim planom i programom. Zbog toga mi u našoj školi zapošljavamo i obučavamo nastavnike koji će znati da drže zanimljive i uzbudljive časove – tako da deca zaista uživaju u nastavi.
Kako ste uopšte došli do „Škole brzog čitanja“?
Prvo smo naišli na prezentaciju franšizinog sistema na portalu Franchising.hu, gde smo i saznali da traže partnera za Mađarsku, a pošto smo već imali iskustva s franšiznom saradnjom, odlučili smo da kontaktiramo davaoce franšize. Zbog pandemije smo isprva komunicirali isključivo onlajn, a onda su u maju treneri iz Srbije došli u našu školu i organizovali obuku za naše nastavnike.
Kakvu podršku dobijate „iz centrale“?
Kao što sam upravo pomenula, treneri iz Srbije su zaduženi za obuku našeg nastavnog kadra. Međutim, podrška prevazilazi početnu obuku, budući da „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ prati rad nastavnika tokom niza godina. Obuka se, zapravo, odvija u nekoliko faza. Mi, kao master partneri, na primer, dobićemo pravo da obučavamo buduće nastavnike „Škole“ u Mađarskoj tek za nekoliko godina, kad steknemo dovoljno iskustva.
Kada će biti otvorena prva „Škola brzog čitanja“ u Mađarskoj?
Prvi kursevi počinju u oktobru. Nakon toga, planiramo da širimo mrežu, i to preko novih primalaca franšize.
Prvenstveno tražimo partnere koji već posluju u sektoru edukacije, to jest, već vode neku vrstu obrazovne ustanove, školu ili edukativni centar, a koji bi želeli da maksimalno iskoriste kapacitet te lokacije. Bili smo u sličnoj situaciji i znamo da nije jednostavno popuniti sve termine tokom dana ako se nudi samo jedna vrsta programa.
Pored toga, tokom prve dve nedelje avgusta organizovali smo prvi ogledni kamp brzog čitanja za decu uzrasta od pet do 10 godina, koji je prošao izuzetno dobro! Zabavljali smo se uz vežbe za koncentraciju, memoriju i motoriku, kolektivne igre i tehnike učenja. Već se radujemo novim polaznicima, velikim i malim, kad „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ otvori svoja vrata u oktobru. A radujemo se i saradnji s budućim franšizerima, vrednim i posvećenim partnerima iz svih krajeva Mađarske, s kojima ćemo širiti ovu predivnu priču!
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ ulazi na tržište Mađarske – potpisan je ugovor sa primaocem master franšize, a prva škola će početi s radom u septembru.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...