Stigla vam je pošta
Skoro svaka varoš u zemljama regiona, pa čak i mesta sa tridesetak kuća, imaju svoju poštu. Međutim, takva situacija nije održiva na duži rok, pošto veliki broj filijala ne posluje profitabilno, generiše velike gubitke i često nije u stanju ni da podmiri troškove za zaposlene. To znači da ostatak preduzeća nosi veliko breme na leđima – da zaradi za sebe i druge. Prirodno, postavlja se pitanje kako udovoljiti potrebi ljudi da u blizini imaju poštu, koja je tu skoro čitav njihov život, a da gubitke ne snosi celo preduzeće?! Jedno od dokazano dobrih rešenja je franšiza, odnosno, model ugovorne pošte. Takav koncept se već odavno primenjuje u mnogim evropskim zemljama, ali i preko „bare“.
Još 2004. godine, tadašnje Javno preduzeće PTT izradilo je projekat franšizinga u saradnji sa kanadskom poštom Canadian Post Corporation, koja je imala dugogodišnje iskustvo u tom poslu. Projekat je predviđao otvaranje franšiznih poštanskih poslovnica u tržnim centrima i prodavnicama. Pored plana da se neprofitabilne pošte pretvore u franšize, cilj projekta je bio i da se pokrene samozapošljavanje radnika tog javnog preduzeća.
Međutim, jedno od suštinskih pitanja je bilo i kako će primaocu franšize poštanski posao biti isplativ, kad već to nije bio matičnoj kompaniji, posebno kad govorimo o manjim mestima. Naime, ideja je bila da primaocima franšize poštanski posao bude samo dodatna delatnost u okviru već postojećeg posla, čime bi obogatili svoju ponudu i povećali frekvenciju ljudi. U Nemačkoj i Austriji brojne franšizne pošte se nalaze na benzinskim pumpama i tržnim centrima, dok su ih Šveđani, na primer, smestili i u kioske i kladionice.
Nebojša Bojović i Nikola Trubint, profesori Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, u svom radu „Model reinžinjeringa urbanih maloprodajnih mreža“, koji se upravo bavi reorganizacijom pošte, kažu da se otvaranjem franšiza povećava i kvalitet pružanja usluga, u smislu teritorijalne i vremenske dostupnosti. Zbog toga je, kako navode u radu, realno očekivati i povećan obim poštanskih usluga.
U Hrvatskoj je projekat franšiznih pošta pokrenut početkom prošle godine, kada je na konkursu ponuđeno 28 postojećih filijala, uglavnom u jako malim mestima. Osnovni razlog su bili veliki gubici koje su te pošte generisale. Na tom konkursu, koji je raspisan u martu 2012. godine, prednost su takođe imali radnici Hrvatske pošte.
Pošta Crne Gore takođe mrežu širi kroz franšizu. Ta kompanija nudi tri oblika franšize: integraciju nove poštanske poslovnice u postojeće maloprodajno mesto, preuzimanje postojeće poštanske poslovnice i otvaranje potpuno nove filijale.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Šta je ključno za opstanak licenciranih magazina u regionu? Kako biraju licence i kakva je budućnost ovakvih izdanja, otkriva Robert Čoban, predsednik Color Press Group-a
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...