Zabava za decu, šansa za preduzetne
Prvi KiDS Escape Room otvoren je 2019. u Rijeci i kako je u to vreme predstavljao pravo osveženje u sektoru edukacije i zabave za decu školskog uzrasta – brzo je postao jedno od najatraktivnijih mesta za izlazak i proslavu rođendana. Takvom uspehu u početku se nije nadala ni kreatorka i vlasnica ovoga koncepta Nikolina Mužić, ali se svakodnevno uveravala da je potražnja za jednom ovakvom vrstom zabave za decu ogromna te da bi bilo logično razmišljati o proširenju posla. Kreiranje franšize bio je – sledeći logični korak.
– Tokom dve i po godine rada, osim dece iz Rijeke i okoline, posetilo nas je puno dece iz drugih gradova Hrvatske, te su njihovi roditelji, oduševljeni sadržajem, poželeli takav koncept u svome gradu. Odlučili smo, stoga, franšizirati naš koncept te ponuditi zainteresovanim kupcima kompletan know-how i podršku kako bi u svome gradu mogli da otvore sopstvenu KiDS Escape Room poslovnicu – kaže Nikolina Mužić.
Na prve primaoce franšize nisu dugo čekali. Tokom 2022. godine, u roku od par meseci, otvorene su dve franšizne poslovnice – u Splitu i Puli. Prema rečima vlasnice koncepta, franšizni razvoj se nastavlja, a planovi uključuju i širenje van granica domaćeg tržišta.
– Tražimo primaoce franšize u svim većim gradovima u Hrvatskoj i regiji – ističe ona.
Zabava stiže u Split
Prvi franšizni partner riječkog sistema postala je Ljubica Vujčić iz Splita. Njeno iskustvo u radu s decom svakako je bilo prednost kada se odlučivala za uzimanje ove franšize. Kao diplomirani pedagog, Ljubica je, naime, radila u srednjoj školi na Hvaru, a nakon preseljenja u Split, i u školi mentalne aritmetike u jednom franšiznom sistemu. Iako je odluka o osamostaljenju i ulasku u preduzetničke vode bila uslovljena i okolnostima, ponajviše je bila rezultat lične želje.
– Sam rad s decom mi nikad nije bio stran i uvek je nešto bilo što me vezalo za decu, bilo poslovno bilo privatno. Tim više što sada imam i svoje dete. Inače, volim pročitati dobru knjigu, ići u bioskop, putovati i – uvek naučiti nešto novo – kaže ona.
Kada je preko Instagram oglasa saznala za KiDS Escape Room, odmah je prepoznala „nešto novo“, a pre svega, dobru poslovnu priliku. – Suprug i ja smo već imali neke ideje jer smo odavno razmišljali o tome da pokrenemo nešto samostalno. Istražila sam koncept, posavetovala se sa suprugom, tako da je put do otvaranja dečije igraonice i rođendaonice bio, mogla bih reći, gotovo prirodan, spontan – pojašnjava Vujčić kako se zainteresovala za riječki escape room.
To što je već radila u franšiznom sistemu i znala na koji način funkcioniše ovakav vid saradnje bila je još jedna prednost. – Franšizing donosi strukturu, uređenost. Primalac dobija već sve pripremljeno, što je svakako jedan od pluseva kada krećeš prvi put sam u preduzetničke vode – kaže Ljubica Vujčić.
Početak je dodatno olakšala i dobra komunikacija s vlasnicom franšiznog koncepta Nikolinom Mužić. Saradnja je od prvog dana bila besprekorna, potvrđuje Vujčić. – Već u prvom kontaktu imali smo prijatan razgovor. Odgovorna, konkretna, pristupačna, Nikolina nam je pružila dovoljno informacija o konceptu, odgovorila na sva naša pitanja. A tako se kasnije i nastavilo – podršku smo imali tokom celog procesa – od radova u prostoru do poslednjih završnih detalja pre otvaranja, sve do saveta za pravilno vođenje, ne samo escape room-a, nego i firme, poslovanja – naglašava franšizna partnerka iz Splita.
Poslovnica KiDS Escape Room-a u Splitu zvanično je otvorena 9. septembra, a prve rezervacije za rođendane imali su – već sledećeg dana. Obim posla je vrlo brzo premašio sva očekivanja.
Iako posluje tek tri meseca, Ljubica kaže da je zadovoljna ovim što su do sada ostvarili. – Nas jako raduje i pozitivan feedback dece i roditelja. Deci je uzbudljivo, zabavno, žele uvek još, što je svakako podstrek i nama da se trudimo raditi što bolje – podelila je svoj entuzijazam Vujčić.
I Pula dobija Kids Escape Room
Marina Rusić iz Rijeke takođe je nova franšizna partnerka KiDS Escape Room-a. Franšizni ugovor je potpisala početkom septembra, a samo mesec i po dana nakon toga, bila je spremna da otvori poslovnicu u Puli. Iako se prethodno bavila administracijom i zapošljavanjem ljudskih resursa, sada se s puno optimizma odlučila da vodi biznis iz sektora edukacije i zabave za decu.
– Smatrala sam da je ovo dobra poslovna prilika s obzirom da nudi doživljaj koji je jedinstven u celoj Istri – ističe ona.
– Privukao me inovativan koncept proslave rođendana. Shvatila sam da je ciljna grupa dece školskog uzrasta zakinuta za mogućost originalnih proslava tako da verujem da će, dugoročno, odaziv biti odličan – kaže Rusić.
Kad razmišlja o franšiznoj saradnji, ističe da se za ovaj način poslovanja odlučila najviše zbog odlika koje se svrstavaju u najbolje strane franšizinga.
– U franšiznoj saradnji se pre svega očekuje strogo poštovanje odredbi potpisanog ugovora, ali je ovaj odnos, naravno, mnogo više od toga. Od davateljke franšize, stoga, mogu da očekujem i dalje edukacije, stalne konsultacije, smernice i proaktivnu podršku u marketingu i promociji – kaže Marina Rusić.
POGLEDAJTE ČLANKE
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
Vrlo brzo po otvaranju „Muzej čokolade“ u Beogradu je postao turistička atrakcija i uverio svog idejnog tvorca i vlasnika da se radi o biznisu u koji je vredelo ulagati.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.