Chem Dry ostaje u regionu
Miloš Ninković
– Najveći problem onih koji su želeli da kupe Chem Dry franšizu, kako u Srbiji tako i u Hrvatskoj, bile su finansije. Nijedna banka niti institucija ne žele da podrže start-up-ove u poslu, nevezano za činjenicu da je ovo franšiza. Uslov za kredit od 5.000 do 10.000 evra je najčešće hipoteka ili koletaral koji treba da bude “najmanje pet puta vredniji” od sume koja se traži. Moglo bi se reći da zbog toga, uprkos interesovanju desetine ljudi, nismo prodali nijednu franšizu poslednjih godina – objašnjava Miloš Ninković, direktor TD ChemDry.
To je i razlog zbog kojeg nije bilo poslovnog interesa da obnovi ugovor o master franšizi za čitav region (izuzev Slovenije) sa američkom kompanijom Chem Dry.
– Na žalost, ne vidim da će se skoro situacija na tržištu promeniti na bolje, te je procena bila da je bolje da odustanemo od master ugovora – kaže Ninković.
Iz razgovora sa Ninkovićem može se zaključiti da bivši primalac nije mnogo toga izgubio s obzirom na okolnosti. Ukoliko bi neko poželeo da postane novi primalac master franšize, TD ChemDry bi imao pravo preče kupovine. Takođe, ukoliko bi neko, dok god ne postoji novi primalac master frnašize, želeo da kupi pojedinačnu franšizu, može to i dalje da učini uz pomoć TD ChemDry. – Kupovina pojedinačnih franšiza i dalje ide uz naše posredovanje, s tim što bi franšizne naknade plaćao direktno davaocu franšize u SAD-u, a ne nama, kao što bi i sve ostale uslove dogovarao direktno sa davaocem – objašnjava Ninković.
Bez obzira na to što nisu uspeli da prodaju nijednu franšizu od 2008. godine, kada je potpisan ugovor sa kompanijom Chem Dry, Ninković kaže da se od tog posla i dalje može živeti – i to iznad proseka u Srbiji. – Šest godina već radimo u ovom sistemu i da nema posla i zarade odavno bismo digli ruke. Pri tom, treba imati na umu da radimo samo u malom mestu, Bačkoj Palanci, koja broji svega 30.000 stanovnika. Neki manji servisi su prestali da rade, ne samo zbog nas, ali sigurno je da smo uticali na tržište, jer što se tiče kvaliteta, mogu da kažem da nemamo konkurenciju – kaže Ninković.
U Srbiji je, ipak, prema njegovim rečima, jako teško objasniti da kvalitet mora i da se plati. Na početku su, kako kaže, strogo morali da vode računa da njihove cene budu konkurentne sa drugim servisima za čišćenje. – Istina je da je cena prilagođena lokalnoj sredini i da ona ne može da bude kao, na primer, u Novom Sadu, ali nas cena konkurencije posle šest godina rada ne zanima. Svakako da su nam franšiza i brend koji u svetu postoji 40 godina, kao i kvalitet usluge to omogućili – naglašava Ninković.
Klijenti su u 99 odsto slučajeva fizička lica, dok sa kompanijama ne žele previše da rade zbog dugih rokova plaćanja. – Kolege iz inostranstva koje su u ovom sistemu ne mogu da razumeju da toliko radimo sa fizičkim licima budući da oni rade samo sa kompanijama, hotelima, motelima, održavaju kongresne sale i ne stižu da opslužuju fizička lica. Nudili smo, recimo, i ovde nekim hotelima uslugu, ali se nikada nisu javili – kaže on.
Kakvo je srpsko tržište pokazuje i podatak da se ovde sa jednim punjenjem mašine opere 50 kvadrata tepiha, a u Evropi 150 kvadrata. – Kada sam ih pitao da mi objasne o čemu se radi, jer sam mislio da negde grešimo, oni su me odveli u hotel da mi pokažu kako rade. Uzeli su itison koji je bio potpuno čist. Zapravo njih hoteli zovu svaka tri meseca da čiste, a kod nas je pitanje na koliko godina neko čisti tepih – objašnjava Ninković.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...