Ideje za posao stižu iz Pariza
Sajamski kompleks Porte de Versailles u Parizu trenutno je najbolje odredište za one koji traže ideje za pokretanje posla kroz franšizu. Iako je Sajam franšiza u Parizu (Franchise EXPO Paris) prvenstveno okrenut preduzetnicima iz Francuske, najveći franšizni događaj u Evropi posećuje i veliki broj preduzetnika iz inostranstva, a organizatori očekuju da će ove godine broj posetilaca premašiti prošlogodišnji. Posle tri dana, naime, izvesno je da će sajam posetiti više od 34.000 ljudi – od kojih je gotovo petina došla iz inostranstva.
Još jedna dobra vest je da se na ovogodišnjem sajmu predstavio rekordan broj izlagača – čak 435 franšiznih sistema iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, advokatske i konsultantske kuće koje učestvuju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju dostiže 518.
Predstavljeni su sistemi iz 75 branši, pri čemu su, kao i prethodnih godina, primetno najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. – Njihov udeo u ukupnom broju izlagača je 19 posto – izveštava sa sajma Gabriela Petrova, konsultant kompanije PROFIT system. Štandovi koji po pravilu privlače najviše pažnje i ove godine pripadaju najpoznatijim fast-food brendovima kao što su američki Burger King, Subway, Steak'n'Shake, ali i ruski Planet Suhi.
Ove godine, međutim, primećeno je da je relativno veliki broj štandova bio rezervisan za sisteme koji se bave prodajom elektronskih cigareta, i to je jedan od trendova koji se posebno izdvojio na sajmu u Parizu. Među skoro dvadeset kompanija koje su predstavile svoje koncepte, inovativnim prezentacijama su se istakli Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept. Kad se u obzir uzmu cene cigareta koje su svuda u svetu prilično visoke, ali i sve manji broj mesta na kojima je pušenje dozvoljeno, procvat u sektoru prodaje elektronskih cigareta, može se reći, nije neočekivan.
Takođe je primećeno da se na ovogodišnjem sajmu povećao i broj sistema koji se bave prodajom smrznutog jogurta. Ovaj podatak, međutim, ide u korak s opštim trendom u svetu, budući da sektor smrznutog jogutra spada u jedan od najbrže rastućih.
Koliko god da dominiraju franšizni sistemi iz Francuske (419), sajam u Parizu ima međunarodni karakter i učestvovanje na ovom događaju je za većinu izlagača i stvar prestiža. Zbog toga ne iznenađuje što se svake godine povećava broj sistema iz inostranstva. Ove godine, najviše ih je došlo iz Italije (21), Sjedinjenih Američkih Država (17) i Španije (10). Posebnu pažnju su, pak, privukli Španci, budući da su jedini bili grupisani u nekoj vrsti „sajamskog sela“.
Zanimljivo je takođe da je, u poređenju sa prošlom godinom, kada je bilo predstavljeno svega pet kompanija, značajno porastao broj sistema iz SAD, ali i dalje ne onoliko koliko bi se očekivalo za zemlju koja je daleko ispred svih po razvijenosti i rasprostranjenosti franšiznog poslovanja.
Dobra vest je i da je, za razliku od prethodnih godina, porastao broj brendova iz centralne i jugoistočne Evrope. Prvi put su se na sajmu predstavila dva sistema iz Bugarske – proizvođač parfema i kozmetike Refan i „adrenalinska“ dečija igraonica Safety Operations. Iz Rumunije je i ove godine nastupila modna kuća Nissa, a iz Poljske, prvi put, škola engleskog jezika LEO English. Najduži staž ipak ima poljska kompanija PROFIT system, vodeća konsultantska kuća za franšizing u centralnoj i istočnoj Evropi, koja već jedanaestu godinu zaredom učestvuje na sajmu. Ne treba zaboraviti da je među medijskim partnerima sajma i portal ove kompanije – Franchising.pl, dok kao deo grupe PROFIT system, od prošle godine na sajmu učestvuje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr.
Pored toga, na sajmu su se pojavile i nove internacionalne franšizne delegacije – prvi put je nastupila franšizna asocijacija iz Koreje, a jedan od najpozitivnijih utisaka ostavila je Libanska franšizna asocijacija. Sa vrlo bogatom publikacijom, kojom su predstavljeni praktično svi franšizni sistemi aktivni na tržištu, sa detaljnim opisom i brojem svih poslovnih jedinica – libanska delegacija je postavila i odličan uzor za dobro organizovanu i ažurnu franšiznu asocijaciju.
Sajam franšiza u Parizu po mnogo čemu spada u ekskluzivne poslovne događaje, ali to, između ostalog, potvrđuje i cena karata. Ulaznica za ovogodišnji sajam je koštala 24 evra, dok se preko zvanične Facebook stranice sajma prodavala za 12 evra. Zanimljivo je da su ulaznice mogle da se nabave i na “neoficijelnim” mestima, ispred samog sajamskog kompleksa, gde je cena karata bila niža i do 40 posto. U svakom slučaju, i dalje prilično visoka cena ulaznice upravo je jedna od "garancija ekskluzivnosti” ovog događaja – pošto je broj "slučajnih prolaznika" sveden na najmanju moguću meru, izvesno je da će sajam posetiti samo oni koji su zaista zainteresovani i spadaju u ozbiljne kandidate za pokretanje posla i saradnju. To, svakako, ide u prilog dobroj reputaciji koju Sajam franšiza u Parizu već više od 30 godina uspešno održava.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...