Ideje za posao stižu iz Pariza

Na ovogodišnjem 33. Sajmu franšiza u Parizu predstavio se rekordan broj izlagača – čak 435 franšiznih sistema iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, advokatske i konsultantske kuće, ukupan broj izlagača u tom slučaju dostiže 518.
Sreda
26.03.2014.
Više od 430 franšiznih sistema iz gotovo svih krajeva sveta predstavilo se na ovogodišnjem Sajmu franšiza u Parizu.
 

Sajamski kompleks Porte de Versailles u Parizu trenutno je najbolje odredište za one koji traže ideje za pokretanje posla kroz franšizu. Iako je Sajam franšiza u Parizu  (Franchise EXPO Paris) prvenstveno okrenut preduzetnicima iz Francuske, najveći franšizni događaj u Evropi posećuje i veliki broj preduzetnika iz inostranstva, a organizatori očekuju da će ove godine broj posetilaca premašiti prošlogodišnji. Posle tri dana, naime, izvesno je da će sajam posetiti više od 34.000 ljudi – od kojih je gotovo petina došla iz inostranstva.

Još jedna dobra vest je da se na ovogodišnjem sajmu predstavio rekordan broj izlagača – čak 435 franšiznih sistema iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, advokatske i konsultantske kuće koje učestvuju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju dostiže 518.

Predstavljeni su sistemi iz 75 branši, pri čemu su, kao i prethodnih godina, primetno najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. – Njihov udeo u ukupnom broju izlagača je 19 posto – izveštava sa sajma Gabriela Petrova, konsultant kompanije PROFIT system. Štandovi koji po pravilu privlače najviše pažnje i ove godine pripadaju najpoznatijim fast-food brendovima kao što su američki Burger King, Subway, Steak'n'Shake, ali i ruski Planet Suhi.

Ove godine, međutim, primećeno je da je relativno veliki broj štandova bio rezervisan za sisteme koji se bave prodajom elektronskih cigareta, i to je jedan od trendova koji se posebno izdvojio na sajmu u Parizu. Među skoro dvadeset kompanija koje su predstavile svoje koncepte, inovativnim prezentacijama su se istakli Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept. Kad se u obzir uzmu cene cigareta koje su svuda u svetu prilično visoke, ali i sve manji broj mesta na kojima je pušenje dozvoljeno, procvat u sektoru prodaje elektronskih cigareta, može se reći, nije neočekivan.

Takođe je primećeno da se na ovogodišnjem sajmu povećao i broj sistema koji se bave prodajom smrznutog jogurta. Ovaj podatak, međutim, ide u korak s opštim trendom u svetu, budući da sektor smrznutog jogutra spada u jedan od najbrže rastućih.

Koliko god da dominiraju franšizni sistemi iz Francuske (419), sajam u Parizu ima međunarodni karakter i učestvovanje na ovom događaju je za većinu izlagača i stvar prestiža. Zbog toga ne iznenađuje što se svake godine povećava broj sistema iz inostranstva. Ove godine, najviše ih je došlo iz Italije (21), Sjedinjenih Američkih Država (17) i Španije (10). Posebnu pažnju su, pak, privukli Španci, budući da su jedini bili grupisani u nekoj vrsti „sajamskog sela“.
Zanimljivo je takođe da je, u poređenju sa prošlom godinom, kada je bilo predstavljeno svega pet kompanija, značajno porastao broj sistema iz SAD, ali i dalje ne onoliko koliko bi se očekivalo za zemlju koja je daleko ispred svih po razvijenosti i rasprostranjenosti franšiznog poslovanja.

Dobra vest je i da je, za razliku od prethodnih godina, porastao broj brendova iz centralne i jugoistočne Evrope. Prvi put su se na sajmu predstavila dva sistema iz Bugarske – proizvođač parfema i kozmetike Refan i „adrenalinska“ dečija igraonica Safety Operations. Iz Rumunije je i ove godine nastupila modna kuća Nissa, a  iz Poljske, prvi put, škola engleskog jezika LEO English. Najduži staž ipak ima poljska kompanija PROFIT system, vodeća konsultantska kuća za franšizing u centralnoj i istočnoj Evropi, koja već jedanaestu godinu zaredom učestvuje na sajmu. Ne treba zaboraviti da je među medijskim partnerima sajma i portal ove kompanije – Franchising.pl, dok kao deo grupe PROFIT system, od prošle godine na sajmu učestvuje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr.

Pored toga, na sajmu su se pojavile i nove internacionalne franšizne delegacije – prvi put je nastupila franšizna asocijacija iz Koreje, a jedan od najpozitivnijih utisaka ostavila je Libanska franšizna asocijacija. Sa vrlo bogatom publikacijom, kojom su predstavljeni praktično svi franšizni sistemi aktivni na tržištu, sa detaljnim opisom i brojem svih poslovnih jedinica – libanska delegacija je postavila i odličan uzor za dobro organizovanu i ažurnu franšiznu asocijaciju. 

Sajam franšiza u Parizu po mnogo čemu spada u ekskluzivne poslovne događaje, ali to, između ostalog, potvrđuje i cena karata. Ulaznica za ovogodišnji sajam je koštala 24 evra, dok se preko zvanične Facebook stranice sajma prodavala za 12 evra. Zanimljivo je da su ulaznice mogle da se nabave i na “neoficijelnim” mestima, ispred samog sajamskog kompleksa, gde je cena karata bila niža i do 40 posto. U svakom slučaju, i dalje prilično visoka cena ulaznice upravo je jedna od "garancija ekskluzivnosti” ovog događaja – pošto je broj "slučajnih prolaznika" sveden na najmanju moguću meru, izvesno je da će sajam posetiti samo oni koji su zaista zainteresovani i spadaju u ozbiljne kandidate za pokretanje posla i saradnju. To, svakako, ide u prilog dobroj reputaciji koju Sajam franšiza u Parizu već više od 30 godina uspešno održava.