Tiha voda breg roni
Pod brendom Pierrot poljska kompanija PPH Pik proizvodi vodu i bezalkoholne napitke od 1991. godine. Od 2003. kompanija nudi i uslugu dostave vode na kućnu adresu, a od 2014. – daje franšizu. Za sada, imaju 5 poslovnica u svom vlasništvu, flotu od 40 kombija i sedam primalaca franšize. Franšizing se, kako kažu, pokazao kao zgodan model „distribucije“ kojim su lako mogli da pokriju tržište Poljske. Sama organizacija prodaje je, naime, franšizingu išla na ruku.
Jedno od ključnih obeležja sistema je da Pierrot ne distribuira robu kroz klasičnu maloprodaju ili veleprodaju, što znači da se njihovi proizvodi ne mogu naći u prodavnicama široke potrošnje, niti se mogu nabavljati „na veliko“. Potrošač, stoga, robu jedino može da kupi direktno od lokalnog distributera – primaoca franšize, koji ima ekskluzivno pravo da prodaje Pierrot proizvode na određenom području i koji je, ujedno, odgovoran za organizaciju distribucije. Isporukom vode na kućnu adresu kompanija zaobilazi brojne posrednike – dobavljače, veleprodaju i prodavnice – što joj omogućuje da u isto vreme ima konkurentnu cenu za krajnjeg korisnika, s vrlo dobrim maržama za primaoce franšize.
– Početna investicija iznosi nešto više od 6.500 evra, i za taj novac primalac franšize dobija 24.000 boca vode i drugih napitaka, gajbice za pakovanje i prevoz robe, reklamni materijal, kao i softver koji olakšava evidenciju korisnika i zamenu prazne ambalaže – kaže Robert Plućenjik, vlasnik kompanije PPH Pik.
Ovom iznosu, pak, treba dodati i investiciju za nabavku transportnog vozila. Primalac franšize može da računa na podršku matične kompanije koja će pomoći da pronađu najbolje ponude za lizing vozila. – Rado ćemo podeliti svo svoje iskustvo, budući da troškove nabavke vozila u potpunosti pokriva primalac franšize. S rastom naše mreže i privlačenjem novih investitora, planiramo da uvedemo mogućnost dugoročnog najma vozila – kaže Plućenjik.
Skladište za robu bi trebalo da bude što bliže području koje će pokrivati primalac franšize. Obično se traže lokacije na periferiji grada ili industrijskim zonama. Minimalna površina skladišta za robu i jedno vozilo je 50 kvadratnih metara, s tim što bi trebalo da ima i dovoljno veliki prostor ispred objekta, kao i opremu za istovar robe. Na početku poslovanja, sa primaocem franšize će sarađivati i tim iskusnih menadžera prodaje koji će pomoći oko pronalaženja prvih klijenata.
Obuku koju organizuje davalac franšize pokriva dva aspekta – vođenje evidencije o poslovanju (upravljanje bazom klijenata, povraćaj ambalaže, praćenje i analiza prodaje) i rad na terenu sa vozačima-prodavcima (pridobijanje i usluživanje klijenata). – Pierrot-ov sistem prodaje se može primeniti u bilo kom mestu – velikim i malim gradovima podjednako. Ipak, za najbolje rezultate, primalac franšize u obzir mora da uzme i broj stanovnika i udaljenost od drugog grada ili mesta – dodaje Plućenjik.
Izvor: Franchising.pl
Autor: Anita Nowak
Priredila: N.B.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...