Nije za bacanje
Na američkom tržištu posluje više od 3.000 franšiznih sistema. Pored toga što je ovaj model poslovanja najrasprostranjeniji među restoranima brze usluge, skoro da ne postoji biznis koji ne poznaje franšizing kao model za razvoj i širenje posla. Prema podacima Međunarodne franšizne asocijacije, pored restorana brze usluge, poslednjih godina najviše franšiza „generisali“ su sektori zdravlja i fitnesa, „sve za decu“, čišćenja/održavanja i nekretnina. Među, pak, relativno mladim franšiznim sistemima koji polako, ali sigurno grade svoju mrežu unutar sektora čišćenja/održavanja, vrlo brzo se izdvojio JunkLuggers, kompanija specijalizovana za odnošenje kućnog otpada.
Kompanija je osnovana 2004. i do sada je posao razvila na „primarnim tržištima“, državama Njujork, Nju Džersi, Pensilvanija i Konektikat. Prve franšize poslovnice uspostavila je 2013. godine. Iako na američkom tržištu dominira nekoliko velikih franšiznih sistema koji nude istu uslugu, Junkluggers se izdvojio po tome što su bili spremni da učine „dodatni napor“. Kompanija, naime, sortira sav prikupljeni otpad i sve što može ponovo da se koristi, donira lokalnim zajednicama i humanitarnim organizacijama, dok ostatak šalje na reciklažu. Na taj način, Junkluggers se vrlo brzo pozicionirao na lestvici „ekološko osvešćenih“ i „društveno odgovornih kompanija“, sa odličnom reputacijom među korisnicima. Kako kažu u kompaniji, njihova misija je da do 2016. usavrše sistem tako da 100% prikupljenog otpada može da bude donirano ili reciklirano.
JunkLuggers, inače, odnosi sve – nameštaj, kućnu tehniku, IT opremu, odeću, pa i čitave građevinske konstrukcije i otpad. U poređenju sa ostalim konceptima slične vrste, JunkLuggers spada u kategoriju cenovno „pristupačnijih“ franšiza – za početnu investiciju potrebno je izdvojiti između 80.000 i 113.000 dolara, što za američke uslove znači – povoljno. Pored toga, kompanija svojim franšiznim partnerima garantuje i brzo pokretanje posla – potrebno je svega dva do tri meseca. Primalac franšize ne mora da ima kancelariju, već čitav posao može da vodi od kuće, sa vrlo malim brojem radnika.
Kompanija, takođe, ne zahteva da primalac franšize ima prethodnog iskustva u ovoj oblasti – postojeći partneri, zapravo, došli su iz najrazličitih oblasti – od finansija preko nevladinog sektora do politike. Sve što je potrebno za uspešno vođenje posla, primalac franšize stiče kroz intenzivan program obuke koji garantuje „bezbolan ulazak u preduzetništvo“.
Foto: JunkLuggers
Uostalom, iskustvo osnivača i vlasnika kompanije Džoša Koena svim primaocima franšize može da posluži za primer, kažu u kompaniji. Kada je započinjao posao, Koen je imao svega 21 godinu i koristio je jedno terensko vozilo, koje je, pored toga, bilo i pozajmljeno. Deset godina kasnije, iza imena JunkLuggers stoji respektabilna kompanija sa višemilionskim prometom.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...