Biznis za izazove budućnosti
Očekivano, trend rasta je bio najvidljiviji u Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem i najrazvijenijem tržištu franšiza na svetu – međutim, rast broja franšiznih sistema iz ovog sektora primećuje se i u Evropi. Stručnjaci za franšizno poslovanje slažu se da je sektor kućne pomoći „stvoren za franšizing“. Najviše, jer se radi o sistemima koji teže visokom stepenu uređenosti, zahtevaju posvećenost i poštovanje standarda i plana rada, što i jeste imperativ za sve franšize koje pružaju personalne usluge.
Drugi razlog treba tražiti u opštim demografskim prilikama. Prema izveštaju Ujedinjenih nacija*, populacija osoba starijih od 60 godina raste brže od ukupnog broja stanovnika u svim regijama sveta i očekuje se da će se do 2050. utrostručiti. U ovom trenutku, Evropa je regija sa najvećim procentom starih osoba, a predviđa se da će tako ostati narednih 50 godina. Nije, stoga, neobično što raste broj sistema koji pružaju standardnu kućnu pomoć – čišćenje i održavanje, kuvanje, čuvanje – kao i onih koji pružaju nešto „delikatniju“ – medicinsku pomoć.
S druge strane, veliki broj zainteresovanih za uzimanje franšize iz ovog sektora, javlja se i zbog toga što za pokretanje posla nisu potrebne preterano velike investicije. Najveći deo kapitala treba uložiti u marketing, pronalaženje i obuku osoblja, ali je pogodnost što se posao lako može voditi od kuće. Praksa pokazuje da franšize, i pored relativno niskih početnih investicija, mogu da računaju na visoke prihode, naročito posle prve godine „uhodavanja“ i uspostavljanja dobrog odnosa sa klijentima, koji će biti i najbolji kanal preporuke.
Najzad, ne treba zaboraviti da ljudi u ovaj posao ulaze i iz čisto altruističkih razloga. Osećaj da čine dobro često prevlada satisfakciju koja prirodno dolazi sa razvojem profitabilnog poslovanja. Međutim, kao i u svakom drugom sektoru, postoje jaki razlozi zbog kojih ovaj posao ne može da radi bilo ko. Treba imati na umu da se radi sedam dana u nedelji, 365 dana godišnje, što znači da su zaposleni konstantno „na dužnosti“.
Iako ne postoji jedinstven profil idealnog primaoca franšize, iskusni vlasnici franšiza se slažu da su najbolji kandidati osobe koji su dobri menadžeri, vešte u marketingu i uspostavljanju dobrih odnosa sa klijentima i zaposlenima. Međutim, pre svega, to treba da budu komunikativne osobe sa izraženim osećajem empatije.
Najveći i najuređeniji sistemi iz ovog sektora, sasvim očekivano, potiču iz Sjedinjenih Američkih Država. Veličina tržišta, opšta rasprostranjenost franšizinga, kao i demografski „izazovi“, sa predviđanjima koja pokazuju da će broj stanovnika starijih od 60 godina do 2025. u Americi biti udvostručen – uslovili su pojavu i razvoj velikog broja franšiznih sistema koji pružaju usluge kućne pomoći. Među najrazvijenijima, koji se mogu pohvaliti stotinama franšiznih jedinica, spadaju Comfort Keepers, Bright Star, Right at Home, Home Instead Senior Care, Visiting Angels, Synergy HomeCare...
______________________
* United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2013). World Population Ageing 2013. ST/ESA/SER.A/348.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...