Preko partnera do Evrope

Kompanija CarGo Technologies nastala je 2015. godine u Beogradu sa idejom da, kako kaže direktor kompanije Vuk Guberinić, građanima pruži inovativnu, brzu i povoljnu organizaciju prevoza putnika. Dolazeći iz softverske industrije i prateći trendove u svetu i način na koji se razvija industrija prevoza putnika, Guberinić je odlučio da se upusti u razvoj aplikacije CarGo. Danas je ova aplikacija dostupna za korišćenje isključivo članovima Udruženja građana „CarGo“, što se postaje skidanjem aplikacije na telefon, a kada je reč o tržištu Srbije, za sada aplikaciju mogu da koriste samo stanovnici Beograda.
Međutim, ova aplikacija za poručivanje vožnje je odnedavno dostupna i građanima Ciriha i Beča. Naime, kompanija CarGo Technologies je u decembru 2018. godine potpisala sporazum sa švajcarskim prevoznikom „Züri taxi 7x2“, koji nije samo taksi, već i limo servis, a potom i sa više partnera u Beču. Time je aplikacija CarGo proširila svoje poslovanje na tržišta Evrope. Partneri iz inostranstva su, kako nam kaže Guberinić, tražili sličnu opciju Uberu i tako su došli do CarGo aplikacije.
– Ponosni smo na to što je kompanija iz jedne uređene zemlje prihvatila naš način poslovanja. Sam ugovor koji imamo sa partnerom iz Švajcarske je tipičan za ovu industriju i reč je o ugovoru o podeli prihoda te oni nama na mesečnom nivou isplaćuju određeni procenat prihoda. Aplikacija je prilagođenja njihovom govornom području i njihovim potrebama. Možemo da kažemo da za sada saradnja ide odlično, građani Ciriha su prepoznali CarGokao servis preko kojeg mogu poručiti uslugu brzo i jednostavno – objašnjava Vuk Guberinić, osnivač i direktor kompanije CarGo.
Ugovor sa partnerom iz Ciriha podrazumeva da partner, pored aplikacije, dobija i znanje u oblasti marketinga, koji se partnerski razvija. Što se tiče tehnologije, CarGo Technologies je zadužena za razvoj aplikacije, unapređenje i sve inovacije, a partner sve to dobija po principu „ključ u ruke“.
– Imamo veliko iskustvo u razvoju onlajn marketinga i targetiranje ciljnih grupa. Za taj deo smo uglavnom mi zaduženi preko firme koju imamo u inostranstvu. S druge strane, lokalni partner razvija ostali segment marketinga. Takođe, mi prenosimo i sva pozitivna iskustva koja smo do sada imali u razvoju poslovanja – objašnjava Guberinić.
Nakon Ciriha su, po sličnom modelu, potpisali i nekoliko ugovora sa kompanijama koje se bave prevozom putnika u Beču, a aplikacija je u glavnom gradu Austrije dostupna od aprila 2019.
– Priroda partnerstva je ista kao i u Beogradu, sarađujemo sa partnerima koji u Beču obavljaju servis iznajmljivanja vozila sa vozačem. Očekujemo odličnu saradnju, ipak je Beč grad u kojem živi mnogo Srba, tako da smo već dobili bezbroj poruka od naših ljudi koji tamo žive da se raduju dolasku srpske aplikacije i da jedva čekaju da je koriste – kaže on.
Njihovi prirodni partneri upravo i jesu kompanije koje se bave organizovanjem ili prevozom putnika.
Za sada CarGo u Srbiji posluje samo u Beogradu, ali Guberinić kaže da svakodnevno dobijaju poruke od građana Novog Sada i Niša sa molbama da se poslovanje proširi i u njihovim gradovima. – CarGo Technologies i Udruženje građana „CarGo“ već duži vremenski period se bore u Srbiji za svoj opstanak, za slobodno tržište, bez monopola taksista, a velika podrška građana pokazuje nam da je srpskom tržištu potrebna CarGo aplikacija. Svakako nam je u planu da svoju uslugu, pre svega, omogućimo za korišćenje građanima naše zemlje, jer verujemo u to da CarGo treba da postane srpski brend kojim će se Srbija ponositi. Nakon Ciriha i Beča, u planu je, takođe, dalje širenje poslovanja na region, čime ćemo težiti da postanemo lider u regionu koji će moći da se nosi sa konkurencijom svetski poznatih aplikacija poput Ubera – objašnjava on.
Ukoliko se uporede tržište prevoza u regionu, Guberinić kaže da Hrvatska ima najrazvijenije i potpuno slobodno tržište u oblasti transporta, jer tamošnji građani mogu da koriste taksi, ali i da organizuju prevoz preko namenske aplikacije. – Za Hrvatskom zaostaju sva ostala tržišta regiona, tako da svakako postoji prostor za širenje poslovanja – kaže Guberinić.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.