Preko partnera do Evrope
Kompanija CarGo Technologies nastala je 2015. godine u Beogradu sa idejom da, kako kaže direktor kompanije Vuk Guberinić, građanima pruži inovativnu, brzu i povoljnu organizaciju prevoza putnika. Dolazeći iz softverske industrije i prateći trendove u svetu i način na koji se razvija industrija prevoza putnika, Guberinić je odlučio da se upusti u razvoj aplikacije CarGo. Danas je ova aplikacija dostupna za korišćenje isključivo članovima Udruženja građana „CarGo“, što se postaje skidanjem aplikacije na telefon, a kada je reč o tržištu Srbije, za sada aplikaciju mogu da koriste samo stanovnici Beograda.
Međutim, ova aplikacija za poručivanje vožnje je odnedavno dostupna i građanima Ciriha i Beča. Naime, kompanija CarGo Technologies je u decembru 2018. godine potpisala sporazum sa švajcarskim prevoznikom „Züri taxi 7x2“, koji nije samo taksi, već i limo servis, a potom i sa više partnera u Beču. Time je aplikacija CarGo proširila svoje poslovanje na tržišta Evrope. Partneri iz inostranstva su, kako nam kaže Guberinić, tražili sličnu opciju Uberu i tako su došli do CarGo aplikacije.
– Ponosni smo na to što je kompanija iz jedne uređene zemlje prihvatila naš način poslovanja. Sam ugovor koji imamo sa partnerom iz Švajcarske je tipičan za ovu industriju i reč je o ugovoru o podeli prihoda te oni nama na mesečnom nivou isplaćuju određeni procenat prihoda. Aplikacija je prilagođenja njihovom govornom području i njihovim potrebama. Možemo da kažemo da za sada saradnja ide odlično, građani Ciriha su prepoznali CarGokao servis preko kojeg mogu poručiti uslugu brzo i jednostavno – objašnjava Vuk Guberinić, osnivač i direktor kompanije CarGo.
Ugovor sa partnerom iz Ciriha podrazumeva da partner, pored aplikacije, dobija i znanje u oblasti marketinga, koji se partnerski razvija. Što se tiče tehnologije, CarGo Technologies je zadužena za razvoj aplikacije, unapređenje i sve inovacije, a partner sve to dobija po principu „ključ u ruke“.
– Imamo veliko iskustvo u razvoju onlajn marketinga i targetiranje ciljnih grupa. Za taj deo smo uglavnom mi zaduženi preko firme koju imamo u inostranstvu. S druge strane, lokalni partner razvija ostali segment marketinga. Takođe, mi prenosimo i sva pozitivna iskustva koja smo do sada imali u razvoju poslovanja – objašnjava Guberinić.
Nakon Ciriha su, po sličnom modelu, potpisali i nekoliko ugovora sa kompanijama koje se bave prevozom putnika u Beču, a aplikacija je u glavnom gradu Austrije dostupna od aprila 2019.
– Priroda partnerstva je ista kao i u Beogradu, sarađujemo sa partnerima koji u Beču obavljaju servis iznajmljivanja vozila sa vozačem. Očekujemo odličnu saradnju, ipak je Beč grad u kojem živi mnogo Srba, tako da smo već dobili bezbroj poruka od naših ljudi koji tamo žive da se raduju dolasku srpske aplikacije i da jedva čekaju da je koriste – kaže on.
Njihovi prirodni partneri upravo i jesu kompanije koje se bave organizovanjem ili prevozom putnika.
Za sada CarGo u Srbiji posluje samo u Beogradu, ali Guberinić kaže da svakodnevno dobijaju poruke od građana Novog Sada i Niša sa molbama da se poslovanje proširi i u njihovim gradovima. – CarGo Technologies i Udruženje građana „CarGo“ već duži vremenski period se bore u Srbiji za svoj opstanak, za slobodno tržište, bez monopola taksista, a velika podrška građana pokazuje nam da je srpskom tržištu potrebna CarGo aplikacija. Svakako nam je u planu da svoju uslugu, pre svega, omogućimo za korišćenje građanima naše zemlje, jer verujemo u to da CarGo treba da postane srpski brend kojim će se Srbija ponositi. Nakon Ciriha i Beča, u planu je, takođe, dalje širenje poslovanja na region, čime ćemo težiti da postanemo lider u regionu koji će moći da se nosi sa konkurencijom svetski poznatih aplikacija poput Ubera – objašnjava on.
Ukoliko se uporede tržište prevoza u regionu, Guberinić kaže da Hrvatska ima najrazvijenije i potpuno slobodno tržište u oblasti transporta, jer tamošnji građani mogu da koriste taksi, ali i da organizuju prevoz preko namenske aplikacije. – Za Hrvatskom zaostaju sva ostala tržišta regiona, tako da svakako postoji prostor za širenje poslovanja – kaže Guberinić.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.