Novi svet dečije zabave
Ideju da u Rijeci otvori rođendaonicu koja će decu školskog uzrasta uvesti u jedan sasvim novi svet zabave, misterije i avanture, Nikolina Mužić je razvila na osnovu sopstvenog iskustva. Kaže da je nekoliko puta imala priliku da poseti escape room za odrasle te da su igre na nju ostavile pozitivan utisak. – Zapravo, pozitivan utisak je blaga reč – koncept zabave u escape room-u me oduševio! I jednostavno se pojavila ideja: kako bi ovo bilo dobro prilagoditi deci. Osmisliti igre za escape room koje nisu toliko kompleksne, zahtevne niti strašne, a da su deci izazovne i zabavne – predočava Mužić kako je došla na ovu poslovnu ideju.
Bila je svesna da ovakvih koncepata nema u dovoljnom meri na tržištu Hrvatske, stoga i dodatno uverena da će escape room za decu imati dobru prođu i privući veliki broj posetilaca. – Sektor zabavne industrije je u stalnoj ekspanziji, sadržaji za decu su uvek traženi. Prepoznala sam u svojoj ideji potencijal te odlučila da je plasiram na tržište pod brendom KiDS Escape Room – kaže kreatorka i vlasnica koncepta.
Primarna target grupa bila su deca uzrasta od 7 do 12 godina. – Odnosno, deca koja su prerasla klasične igraonice, a koja još uvek nisu dovoljno velika za ozbiljnije koncepte – pojašnjava Mužić.
Kada je 2019. pokrenula posao, vrlo brzo se pokazalo da je escape room za decu bio odlična ideja.
„Ključ“ za franšizu
Naime, nedugo po otvaranju, KiDS Escape Room je postao najtraženije mesto za proslave rođendana dece školskog uzrasta. – Tokom dve i po godine rada, osim dece iz Rijeke i okoline, posetilo nas je puno dece iz drugih gradova Hrvatske, te su njihovi roditelji, oduševljeni sadržajem koji pružamo, poželili takav koncept u svome gradu – kaže Mužić.
Bio je to trenutak koji je označio da je pravo vreme za razvoj franšize. – Odlučili smo franšizirati naš koncept te ponuditi zainteresovanim kupcima kompletan know-how i podršku kako bi u svome gradu mogli otvoriti sopstvenu KiDS Escape Room poslovnicu – kaže Mužić.
Širenje franšizne mreže nije, međutim, ograničeno samo na teritoriju Hrvatske – franšizna saradnja se nudi i preduzetnicima iz drugih zemlja i gradova ovog regiona.
– Primalac franšize, zapravo, može biti svaka osoba koja želi da radi u zabavnoj industriji za decu – kaže Nikolina Mužić. – Potrebne su osnovne komunikacione i organizacione veštine, poznavanje lokalne teritorije i navika korisnika, preduzetnički duh te ambicija i strast za vođenjem objekta ovakvog tipa – opisuje profil idealnog primaoca franšize.
A posebna prednost je, dodaje Mužić, što ne postoje neki drugi specifični uslovi, obrazovnanje niti prethodno poslovno iskustvo koje budući primalac franšize treba da ima.
Sveobuhvatan paket podrške
Da bi otvorio sopstveni KiDS Escape Room, primalac franšize će od davaoca dobiti potrebne smernice za uređenje i opremanje prostora, a sve prema standardima brenda i vizuelnog identiteta franšize. Kako bi, međutim, i u daljem radu poštovao standarde sistema i imao pomoć u svakom trenutku, primalac franšize dobija i detaljan operativni priručnik, koji sadrži objašnjenja i smernice za sve segmente poslovanja.
Standardni paket podrške davaoca franšize uključuje i: obuku osoblja, verifikaciju lokacije, podršku pri opremanju lokacije i tematskih soba, izradu custom rekvizita i eksponata. Posebna olakšica je što primalac nabavlja opremu prema listi i od proverenih dobavljača davaoca franšize.
– Najzad, primaoci s naše strane dobijaju i marketing plan pre i nakon otvaranja, a potom i marketinšku podršku, savetovanje i podršku tokom poslovanja, kao i motivaciju za ostvarenje ciljeva – navodi Mužić.
Obuka se organizuje u Rijeci, u matičnoj poslovnici KiDS Escape Room-a, a predviđeno je da obuka traje dva dana. – Primalac franšize mora obavezno proći obuku čak iako ne planira da radi u poslovnici, već da je samo vodi – kaže Nikolina Mužić i dodaje da je ona, kao kreatorka brenda i sadržaja tematskih soba, lično zadužena za obuku budućih franšiznih partnera.
Korak po korak do escape room-a
Za ovakvu vrstu koncepta idealni su gradovi sa više od 50.000 stanovnika. Sama lokacija poslovnice treba da bude u blizini javnog parkinga i ugostiteljskog objekta. Može da se nalazi u prizemlju ili na prvom spratu, a preporučena kvadratura je minimalno 80 m2.
Primalac franšize u pokretanje posla treba da investira oko 15-20.000 evra, što pokriva troškove opreme i uređenja prostora. Povraćaj investicije se može očekivati unutar godinu i po dana.
Osim početne investicije, primalac franšize plaća i ulaznu franšiznu naknadu u iznosu od 10.000 evra, a potom i royalty fee koji se plaća na mesečnom nivou, u iznosu od 6% od mesečnog prometa.
– Ipak, obezbedili smo i poseban popust od 25% za ulaznu naknadu, i to za prve franšizne partnere u 2022. Ova će naknada za njih iznositi 7.500 evra – ističe Mužić.
A šta će dodatno privući zainteresovane za ovu franšizu? Jedna od prednosti je, kako objašnjava naša sagovornica, to što primalac franšize ne mora lično da bude angažovan u samom poslovanju. – Preporučeno je zaposliti studente srodnih fakulteta na mestu animatora, minimalno troje. Samim tim, ovo je koncept koji primaocu franšize daje slobodu u kreiranju radnog vremena – kaže ona.
S druge strane, KiDS Escape Room je novi koncept na tržištu koji deci donosi inovativno i nesvakidašnje iskustvo. – Sve to garantuje veliki broj posetilaca i uspešno poslovanje, a primaocu franšize pruža izvrsnu priliku za zaradu i brz povraćaj početne investicije – kaže Nikolina Mužić.
Zabava može da počneKiDS Escape Room je nastao kao spoj dva segmenta: edukacije i zabave. Usluge koncepta namenjene su deci u uzrastu od 7 do 12 godina, a glavna niša brenda i generator zarade su proslave rođendana. Koncept se bazira na inovativnoj igri u tematskim sobama, nalik escape room igrama za odrasle, ali sa naglaskom na timski rad, edukaciju, razvijanje kreativnosti i mašte te potpuno interaktivnu igru koja podstiče učestvovanje svih članova tima. Cilj je da se kroz razne zagonetke, pazle, fizičke prepreke dođe do rešenja. Igre u tematskim sobama osmišljene su od strane stručnih osoba te su u potpunosti prilagođene dečijem uzrastu pružajući im nezaboravno i posebno iskustvo. |
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
Vrlo brzo po otvaranju „Muzej čokolade“ u Beogradu je postao turistička atrakcija i uverio svog idejnog tvorca i vlasnika da se radi o biznisu u koji je vredelo ulagati.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?