Radost čitanja utkana u franšizu
Nijedno dete ne treba da se muči, oseća loše, odbija, plače i beži od čitanja i prepričavanja – bila je ovo jedna od osnovnih ideja kojom se vodila Snežana Milošević Ješić, učiteljica, pedagog i porodični psihoterapeut, kada je pre nekoliko godina sa suprugom Zoranom razvila jedinstvenu metodologiju lakog i brzog učenja čitanja, prepričavanja i pisanja sastava. S jedne strane, kako kaže, oslonili su se na bogato iskustvo rada s decom, s druge, na roditeljski instinkt. Uvideli su na koji način deca najlakše uče, šta im najviše prija, šta ih podstiče i motiviše. Kada su pokrenuli radionicu za učenje čitanja, pošli su upravo od toga da čitanje za dete treba da bude radost, a program koji su osmislili nazvali su – sasvim prigodno – „Čitaj za 5“.
Kako s razvojem kognitivnih veština treba krenuti što je moguće ranije, tako je i program „Čitaj za 5“ namenjen deci od četvrte godine života – pa do bilo kog uzrasta u kome dete još nije naučilo da čita, prepričava i piše sastave, kaže naša sagovornica. Program ima tri nivoa, svaki nivo traje tri meseca. Tokom tih devet meseci, deca koriste poseban set radnih knjiga koje je napisao i objavio bračni par Ješić.
– Naš program je specifičan po visokom i proverljivom nivou veština koje polaznici steknu i razviju u kratkom roku. Osoba koja je ovladala našim programom može kasnije da koristi veštine čitanja, prepričavanja i pisanja u gotovo svim oblastima života. Svakako, jedan od bitnih dugoročnih efekata jeste navika čitanja i funkcionalna primena te veštine – ističe prednosti programa Snežana Milošević Ješić.
Decu u Srbiji, da podsetimo, prvi zvanični „veliki test“ funkcionalne pismenosti čeka na kraju osmog razreda. Završni ispit iz maternjeg jezika po pravilu sadrži i par pitanja koja su direktno vezana za pažljivo čitanje i razumevanje teksta. Iako osmaci odgovore na ova pitanja olako upisuju u „sigurne bodove“, rezultati s male mature pokazuju da to i nisu tako jednostavni zadaci. – Zato osnova treba da bude kvalitetna. Ako u najranijem dobu, na zanimljiv i lak način usvoje veštine čitanja, prepričavanja i pisanja, deca će istovremeno razviti samopouzdanje i veru u sebe, i pokazaće visok stepen motivacije za dalji rad i učenje – prenosi iskustva iz pedagoške prakse Snežana Milošević Ješić.
Upravo zbog specifične metodologije i ishoda učenja, koji su ciljano skrojeni po meri deteta, kao i rezultata koje su postizali polaznici programa, glas o školici „Čitaj za 5“ brzo se proširio i van granica Srbije.
– Potražnja za našim knjigama je porasla u Srbiji, ali i Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i dijaspori, a znali smo da je priča pošla sasvim novim tokom kada su počeli da stižu i pozivi vlasnika školica i centara za decu, zainteresovani da organizovano primene našu metodologiju u radu sa grupama dece – kaže Milošević Ješić. Tog trenutka su, dodaje ona, i počeli da razmišljaju o razvoju franšize.
Otvori školicu „Čitaj za 5“
Nakon što su „posložili sistem“ i kreirali franšizni paket, Ješići su ponudili svoj brend i know-how zainteresovanim edukatorima, i to iz svih regija gde se govore srpski, bosanski, crnogorski, hrvatski jezik.
Prirodni partneri i ujedno idealni primaoci ove franšize jesu već postojeće školice, edukativni centri i vrtići, koji u svojoj ponudi imaju različite obrazovne programe – matematičke, programerske, jezičke, škole brzog čitanja i slično. – Mi smo svima njima veoma potrebni, jer razvijamo elementarne veštine bez kojih svega toga nema! Nema dobrog matematičara ukoliko dete ne ume da pročita tekstualni zadatak sa razumevanjem; nema rezultata u stranim jezicima ukoliko ne zna elementarne veštine na svom jeziku; nema programiranja bez čitanja sa razumevanjem; nema brzog čitanja i funkcionalnog učenja bez tečnog čitanja i razumevanja pročitanog – naglašava Milošević Ješić.
Da bi pokrenuo školicu „Čitaj za 5“, primalac franšize prvo treba da zaposli stručni kadar – za početak rada, potrebna je jedna do tri osobe koje imaju vaspitačko, učiteljsko ili nastavničko obrazovanje. Primalac, zatim, treba da obezbedi adekvatan učionički prostor, opremljen osnovnim sredstvima za realizaciju programa (stolovi i stolice, tabla, zidna slovarica i odgovarajuće zidne slike predviđene programom).
Ako se radi o postojećim školicama ili edukatvinim centrima, prethodni zahtevi će biti više-manje već ispunjeni. Jedino što se u tom slučaju očekuje je da osoblje prođe posebnu obuku za primenu metodologije rada školice „Čitaj za 5“. – Naravno, i primalac franšize bi trebalo da prođe našu obuku kako bi mogao da vrši instruktivno-savetodavni rad, ali se ne zahteva da radi kao predavač – pojašnjava Snežana Milošević Ješić.
Obuka traje dva dana, a radi veće efikasnosti, organizuje se na licu mesta, u prostoru gde će se i raditi s polaznicima.
Jedna ovakva školica, procenjuje naša sagovornica, može da pokriva područje jedne veće osnovne škole.
Primaocu franšize je, s druge strane, zagarantovana pomoć i podrška davaoca franšize.
– Naši partneri mogu da računaju na prenos znanja, iskustava i saveta po pitanju organizacije programa, odabira i organizacije rada predavača, ali i selekcije, uređenja i opremanja lokacije. Takođe, i know-how po pitanju akvizicije polaznika i organizacije odnosa sa polaznicima, što uključuje i sistem preporuka za cenu programa – navodi Milošević Ješić.
Zašto uzeti franšizu „Čitaj za 5“?
Osim jedinstvenog programa i metodologije učenja koja daje vidljive rezultate, otvaranje ove školice je i dobra poslovna prilika, kaže naša sagovornica. Po pitanju potrebnih investicija, recimo, „Čitaj za 5“ je i vrlo povoljna franšiza. Primalac, naime, treba da izdvoji jedino za početnu franšiznu nakandu (1.000 evra). Za razliku od uobičajene franšizne prakse, primalac ne plaća redovnu naknadu niti naknadu za marketing. U početnu investiciju treba još uključiti i troškove opremanje učionice, ali to nije preterano veliki iznos.
Najzad, dosadašnja potražnja za programom školice pokazuje da je „Čitaj za 5“ franšiza u koju vredi uložiti. – Vidimo da postoji potreba za učenjem veština, čitanja, prepričavanja i pisanja sastava. Stoga je evidentna i tržišna potreba za otvaranjem ovih grupa u privatnim vrtićima, školicama i drugim centrima za rad sa decom – smatra Snežana Milošević Ješić.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...