Spremni za promene
Coding Giants je poljska škola programiranja za decu od 7 do 19 godina. Za nešto više od pet godina rada, kurseve ove škole završilo je više od 100.000 dece zainteresovane za nove tehnologije i razvoj IT veština. Velika potražnja za kursevima uslovila je i brzo širenje mreže škola na domaćem tržištu, ali i podstakla brži razvoj franšize i izlazak na strana tržišta. U ovom trenutku, Coding Giants posluje u Poljskoj, Španiji, i Slovačkoj, a od februara 2021. preko primaoca master franšize prisutan i u Hrvatskoj.
Franšiza je dostupna za tržišta Evrope, pa i zemlje ovog regiona, a u kompaniji kažu da su spremni za zemlje Severne i Južne Amerike i Australiju. Koliko je pandemija koronavirusa, pak, uticala na poslovanje i šta budućnost donosi školama programiranja za decu, razgovarali smo sa Bartošem Jakubovskim, direktorom prodaje i marketinga kompanije Coding Giants.
Da li je pandemija promenila način na koji funkcionišu škole programiranja?
Naravno. Bili smo primorani da svoje časove „preselimo“ u onlajn prostor. I sve se moralo uraditi vrlo brzo. Sve naše aktivnosti pre pandemije uglavnom su bile vezane za klasičnu učionicu. Mi jesmo i ranije držali onlajn kurseve, tako da to nije i bila potpuna novina. Međutim, kompletni prelazak na mrežu primorao nas je da unapredimo i poboljšamo onlajn kurseve.
U početku smo bili pomalo zabrinuti zbog mogućeg pada broja učenika. Očekivali smo pad od oko 20%, ispostavilo se da je bilo neuporedivo bolje od početnih pretpostavki. Odustalo je manje od 5% učenika, što smo nadoknadili već u sledećem semestru. Mislim da to govori da smo se prilično uspešno snašli u pandemiji, imajući na umu da smo održali isti nivo nastave i usluga od pre pandemije. Možemo, stoga, reći da je naš tim bio dobro organizovan i da je dobro reagovao u kriznoj situaciji.
Kakvu ste podršku ponudili svojim primaocima franšize?
U roku od 10 dana od uvođenja lokdauna i zatvaranja škola, uspeli smo da pripremimo kompletno ažuriran paket za primaoce franšize sa uputstvima kako da organizuju onlajn časove. Implementirali smo neophodne alate koji će pomoći u organizaciji (CRM i IT alati), ali i izvođenju nastave (nastavni alati i korisnička podrška). Kao rezultat toga, većina naših primalaca franšize nije pretrpela značajan pad broja učenika i novih upisa. Možda čak i obrnuto. Smatramo, zapravo, da će ove nove opcije uticati na povećanje prodaje kurseva. Kod onih primalaca franšize koji su ipak bili pogođeni krizom, odlučili smo da privremeno ne naplaćujemo franšizne naknade ili da pomerimo rokove plaćanja.
Koliko je ova situacija uticala na potražnju za IT kursevima?
Primećujemo konstantno povećanje potražnje – ona raste godinama, pa i poslednjih meseci. U ovom trenutku je teško predvideti kako je pandemija konkretno uticala na ovaj sektor. Mislim da će programiranje i edukacija budućih IT stručnjaka dobijati sve više na važnosti jer ljudi shvataju koliko su informacione tehnologije važne za današnje generacije dece.
Prvo, ova tehnologija je pomogla svima nama, svuda u svetu, da prebrodimo situaciju s pandemijom. Informacione tehnologije su pomogle kompanijama i školama da presele svoje poslovne i obrazovne aktivnosti „na mrežu“. Mislim da u ovom trenutku shvatamo svu važnost IT-a, pa i koliko je društvo zavisno od ove vrste tehnologije.
Drugo, ljudi takođe uviđaju da postoje određeni poslovi koji su otporni na pandemiju i krize; poslovi koji se mogu obavljati „na daljinu“ i koji ne ugrožavaju bezbednost kompanije – kao što je to posao programera. Mnoge IT kompanije odavno su uvele opciju rada od kuće ili hibridni sistem kombinovanja rada od kuće i rada u kancelariji. Ove kompanije nisu bile pogođene tokom pandemije kao neki drugi biznisi. To nam pokazuje da je IT otporan na krizu i da će u budućnosti presudno uticati na tržište rada.
Kakvi su dalji planovi za Coding Giants?
Želimo da budemo prisutni širom sveta i aktivno radimo na tome. Naravno, nastavljamo razvoj u zemljama u kojima već poslujemo – Poljskoj, Španiji, Hrvatskoj i Slovačkoj.
Što se daljeg međunarodnog širenja tiče, od ovog septembra smo pokrenuli onlajn kurseve u Meksiku i Čileu. Zbog jezičke kompatibilnosti, meksički i čileanski ogranak vode naši saradnici iz Španije. Ovo je najprirodniji način razvoja u tom regionu.
Takođe, u pregovorima smo s još nekoliko potencijalnih primalaca master franšize iz regiona Srednje i Južne Amerike.
Koliko košta pokretanje franšize?
Investicija varira u zavisnosti od franšizne saradnje. Nudimo tri različita modela: pojedinačni primalac franšize, area developer i primalac master franšize. Svakako da je model master franšize najskuplji, budući da je primalac zadužen za teritoriju čitave države ili regiona. Varijacije pri određivanju potrebnih investicija mogu biti veoma, veoma velike. Takođe, u obzir se uzima i stepen razvoja regiona i države u kojima se pokreće franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...