Samouslužno pranje, kao svuda u svetu
LG Laundry Lounge je franšizni koncept prvobitno promovisan u Njujorku odakle je, zahvaljujući kompaniji Bijeli svijet, primaocu franšize za zemlje istočne Evrope, prvo stigla u Zagreb. Nedavno je i u novobeogradskom naselju Bellvile otvorena prva franšizna LG Laundry Lounge perionica.
Primalac master franšize i distributer LG mašina za pranje i sušenje veša za teritoriju Srbije je kompanija VAT. Milan Lončarević, vlasnik i direktor za nove projekte te kompanije, kaže za Franchising portale da se poslom distribucije i servisiranja LG mašina bave već dve godine, a da su ujedno razgovarali sa brojnim zainteresovanim preduzetnicima o pokretanju franšizne perionice. – Imali smo mnogo upita, ali je neverovatno da u Srbiji ljudi mnogo vole da improvizuju, a kada je reč o LG Laundry Lounge franšizi, standardi su jasni i precizni. Franšizing, kao koncept poslovanja, još uvek nije svima razumljiv, a mislim da poštovanje unapred postavljenih pravila zapravo dovodi do uspeha. Srećom, ima ljudi koji to razumeju i konačno je otvorena prva franšizna LG perionica u Beogradu – kaže on.
Perionicu u naselju Bellvile otvorila je porodica Arsić, vlasnici firme Laundrette. Veliborka Arsić kaže da su ona i njen suprug Dejan godinu dana razmišljali o pokretanju posla, ali kroz franšizni model poslovanja.
– Godinu dana smo pratili portal o franšizingu i tražili nešto u čemu bismo se pronašli. Jednom prilikom, kada smo nosili neke stvari na hemijsko čišćenje, poveli smo razgovor o tome kako u Beogradu ne postoji mogućnost da nešto odneseš na pranje i da to bude gotovo za 15 ili 20 minuta te da ne postoje ni samouslužne perionice. Suprug se setio da je na Franchising portalima upravo čitao o LG Laundry Lounge franšizi i tako smo se, zapravo, sasvim slučajno, odlučili za ovu branšu – objašnjava Veliborka Arsić.
Ona kaže da potreba pravnih lica za ovakvom vrstom usluge postoji odavno u Beogradu, ali da je ona sve potrebnija i fizičkim licima, ali i turistima kojih je sve više u Beogradu. – Kada sam razmišljala o potrebi, pošla sam od sebe. Majka sam troje dece, ceo život sam radila u kompanijama i vrlo sam malo vremena imala za sebe. Mislim da žene ne moraju da sede u kući i čekaju da mašina završi s pranjem, jer mogu mnogo pametnijih stvari da urade za to vreme. Zato smo i birali naselje Bellvile koje, zbog blizine tržnog centra i ostalih sadržaja, nudi brojne mogućnosti. Sama perionica je salnoskog tipa i u njoj može da se sedne i pročitaju novine, pogleda televizija, koristi besplatno wi-fi. Naš cilj je bio da ljudima unapredimo kvalitet žvota, a strancima ponudimo uslugu koju do sada nisu imali u Beogradu, a naš grad uvedemo u svet – kaže Veliborka Arsić.
Iako još uvek upoznaju javnost sa postojanjem samouslužne perionice, prve reakcije su, prema njenim rečima, pozitivne i ljudi ulaze da se raspitaju o novoj usluzi. Za razliku od zapadnih tržišta, gde uopšte nema radnika u ovakvom tipu perionica, u beogradskoj će potrošačima uvek neko biti na usluzi kako bi im pomogao oko korišćenja mašina. – Korišćenje je jako jednostavno, ali u ovoj fazi potrebno je da uvek neko bude tu. Pored toga, nismo bili u mogućnosti da, zbog lokalne valute, uvedemo plaćanje na žetonjeri, tako da je neophodno da neko i naplati uslugu – objašnjava ona.
Milan Lončarević veruje da postoji potencijal da se otvore perionice i u centru Beograda, ali i u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. – Postoje ljudi koji napredno razmišljaju po pitanju razvoja poslovanja, posebno oni koji su imali priliku da putuju i da vide kako stvari funkcionišu u inostranstvu. Međutim, realnost je takva da, kada posmatramo region, uvek prednjači Slovenija, zatim sledi Hrvatska, pa tek onda Srbija. Tako je i sa trendovima u ovom biznisu – zaključuje on.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.