Samouslužno pranje, kao svuda u svetu

LG Laundry Lounge je franšizni koncept prvobitno promovisan u Njujorku odakle je, zahvaljujući kompaniji Bijeli svijet, primaocu franšize za zemlje istočne Evrope, prvo stigla u Zagreb. Nedavno je i u novobeogradskom naselju Bellvile otvorena prva franšizna LG Laundry Lounge perionica.
Primalac master franšize i distributer LG mašina za pranje i sušenje veša za teritoriju Srbije je kompanija VAT. Milan Lončarević, vlasnik i direktor za nove projekte te kompanije, kaže za Franchising portale da se poslom distribucije i servisiranja LG mašina bave već dve godine, a da su ujedno razgovarali sa brojnim zainteresovanim preduzetnicima o pokretanju franšizne perionice. – Imali smo mnogo upita, ali je neverovatno da u Srbiji ljudi mnogo vole da improvizuju, a kada je reč o LG Laundry Lounge franšizi, standardi su jasni i precizni. Franšizing, kao koncept poslovanja, još uvek nije svima razumljiv, a mislim da poštovanje unapred postavljenih pravila zapravo dovodi do uspeha. Srećom, ima ljudi koji to razumeju i konačno je otvorena prva franšizna LG perionica u Beogradu – kaže on.
Perionicu u naselju Bellvile otvorila je porodica Arsić, vlasnici firme Laundrette. Veliborka Arsić kaže da su ona i njen suprug Dejan godinu dana razmišljali o pokretanju posla, ali kroz franšizni model poslovanja.
– Godinu dana smo pratili portal o franšizingu i tražili nešto u čemu bismo se pronašli. Jednom prilikom, kada smo nosili neke stvari na hemijsko čišćenje, poveli smo razgovor o tome kako u Beogradu ne postoji mogućnost da nešto odneseš na pranje i da to bude gotovo za 15 ili 20 minuta te da ne postoje ni samouslužne perionice. Suprug se setio da je na Franchising portalima upravo čitao o LG Laundry Lounge franšizi i tako smo se, zapravo, sasvim slučajno, odlučili za ovu branšu – objašnjava Veliborka Arsić.
Ona kaže da potreba pravnih lica za ovakvom vrstom usluge postoji odavno u Beogradu, ali da je ona sve potrebnija i fizičkim licima, ali i turistima kojih je sve više u Beogradu. – Kada sam razmišljala o potrebi, pošla sam od sebe. Majka sam troje dece, ceo život sam radila u kompanijama i vrlo sam malo vremena imala za sebe. Mislim da žene ne moraju da sede u kući i čekaju da mašina završi s pranjem, jer mogu mnogo pametnijih stvari da urade za to vreme. Zato smo i birali naselje Bellvile koje, zbog blizine tržnog centra i ostalih sadržaja, nudi brojne mogućnosti. Sama perionica je salnoskog tipa i u njoj može da se sedne i pročitaju novine, pogleda televizija, koristi besplatno wi-fi. Naš cilj je bio da ljudima unapredimo kvalitet žvota, a strancima ponudimo uslugu koju do sada nisu imali u Beogradu, a naš grad uvedemo u svet – kaže Veliborka Arsić.
Iako još uvek upoznaju javnost sa postojanjem samouslužne perionice, prve reakcije su, prema njenim rečima, pozitivne i ljudi ulaze da se raspitaju o novoj usluzi. Za razliku od zapadnih tržišta, gde uopšte nema radnika u ovakvom tipu perionica, u beogradskoj će potrošačima uvek neko biti na usluzi kako bi im pomogao oko korišćenja mašina. – Korišćenje je jako jednostavno, ali u ovoj fazi potrebno je da uvek neko bude tu. Pored toga, nismo bili u mogućnosti da, zbog lokalne valute, uvedemo plaćanje na žetonjeri, tako da je neophodno da neko i naplati uslugu – objašnjava ona.
Milan Lončarević veruje da postoji potencijal da se otvore perionice i u centru Beograda, ali i u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. – Postoje ljudi koji napredno razmišljaju po pitanju razvoja poslovanja, posebno oni koji su imali priliku da putuju i da vide kako stvari funkcionišu u inostranstvu. Međutim, realnost je takva da, kada posmatramo region, uvek prednjači Slovenija, zatim sledi Hrvatska, pa tek onda Srbija. Tako je i sa trendovima u ovom biznisu – zaključuje on.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.