Kad je pomoć najpotrebnija

Prema zvaničnoj statistici, samo tokom prošle godine u Poljskoj sklopljeno je gotovo 193.000 brakova, dok je, u isto vreme, više od 65.000 okončano razvodom – za dve hiljade više nego prethodne godine. S povećanjem broja razvoda i složenijim sudskim procesom, poslednjih godina se i javila potreba za uslugama pružanja pravne i psihološke pomoći, ali i detektivskih usluga i usluga medijacije u brakorazvodnom postupku. Centar „Žena i razvod“ (Kobieta i Rozwód), kako i samo ime sugeriše, osnovan je upravo s ciljem da ponudi sve ove usluge, da pomogne, podrži i potraži rešenja za žene koje su se našle u ovoj teškoj životnoj situaciji. Danas, „Žena i razvod“ ima razvijenu mrežu centara širom Poljske, a većinu poslovnica drže, zapravo, primaoci franšize.
Agnješka Vojevoda je jedna od njih. Svoj centar za pomoć ženama prilikom i nakon razvoda otvorila je pre godinu dana. Samu ideju za posao dobila je na Sajmu franšiza, koji se u oktobru održava u Varšavi. – Na sajam sam i otišla da pronađem ideju za posao. Pošto sam oduvek bila preduzetnik, nisam ni mogla da se zamislim u nekoj drugoj ulozi. Kada sam naišla na ovaj koncept, ideja mi se odmah dopala. Već sledećeg dana sam ih obavestila da sam odlučila da kupim franšizu i otvorim centar u Varšavi – priča Vojevoda.
U ovoj mreži rade uglavnom – žene. Vlasnice franšiznih centara treba da budu preduzetne, komunikativne žene koje su vešte u pregovorima i imaju znanja o razvodu, bilo iz ličnog, bilo iz iskustva bliskih osoba.
– Razvela sam se pre 12 godina. Iako nisam imala težak razvod i još uvek održavam dobar odnos s bivšim mužem, znam koliko može da bude bolan ovaj proces – kaže Vojevoda.
I pored toga što je stopa razvoda u Poljskoj prilično velika, kompanija „Žena i razvod“ nema konkurenciju na tržištu. – Videla sam da ovaj koncept ima veliki potencijal. Za vreme razvoda, advokat nije dovoljan. Žena obično nije spremna za ovo iskustvo, čak i kad je ona inicijator razvoda. Ako ima porodicu koja je podržava i prijatelja koji je advokat, možda i može računati na pravu pomoć, ali to se zaista retko dešava. Žena često nema nikoga s kim bi mogla da popriča. Porodica ponekad nema razumevanja ili, jednostavno, ne želi da se meša. „Žena i razvod“, sa svim svojim uslugama, popunjava taj duboki jaz – objašnjava Vojevoda.
S druge strane... Lično iskustvo nije dovoljno da bi se razumeo čitav brakorazvodni postupak. Budući primalac ove franšize, stoga, mora da prođe kroz brojne obuke koje će upotpuniti njegovo znanje o pravnim pitanjima i pitanjima medijacije. – Nisam ni advokat ni psiholog. Morala sam da se upoznam sa svim aspektima porodičnog prava, mnogo vremena sam provela sa stručnjacima. Prošala sam kroz čitav proces edukacije o medijaciji. Sve je to „škola“, koja se nikada ne završava... – potvrđuje Agnješka Vojevoda. – Ipak, ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potreban posao kojim se bavimo, kakva smo podrška našim klijentkinjama. Prvi put imam osećaj dvostrukog uspeha – sama sam napredovala u nekim veštinama, a pri tom, pomažem drugima – dodaje ona.
Koliko klijentkinje plaćaju za ovu vrstu pomoći? – Cena zavisi od složenosti slučaja i vrsti usluge. Za prvu posetu klijentkinja će platiti 200 zlota, odnosno, oko 50 evra, dok sveobuhtvatno savetovanje može da košta od 400 do 9.500 evra – kaže Vojevoda.
Trenutno, u mreži centra „Žena i razvod“ radi 16 poslovnica. Po pravilu, jedan centar pokriva veću teritoriju, a udaljenost između dva franšizna centra treba da bude najmanje 50km kako bi se izbegao problem konkurentnosti. Osim što ulažu u kupovinu franšize, primaoci imaju obavezu da plaćaju i mesečnu naknadu, ali – tek posle šest meseci poslovanja. Kako praksa pokazuje, kroz svaki centar, u proseku, prođe od 15 do 30 klijentkinja mesečno.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.