Franšiza za svet modernih berberina
„Salon super izgleda!”, „Je li ovo neka franšiza?” – samo su neki od komentara koje je Ivan Mišković dobijao u poslednje četiri godine, koliko vodi svoju berbernicu Mr. Razor u Zadru. Bio je to, kako nam priča, i jedan od prvih signala da bi od svog malog biznisa mogao napraviti „nešto više“ – ponuditi franšizu i drugim preduzetnim ljudima koji žele da pokrenu dokazan poslovni koncept u oblasti muške nege.
– Berbernice su u usponu i ovo tržište raste iz dana u dan. Trend sa bradama je aktuelan i verujem da je ovo idealan trenutak za sve one koji su željni poslovne saradnje, napretka i stvaranja u ovoj oblasti – poručuje Ivan Mišković potencijalnim franšiznim partnerima.
Nastalo iz ljubavi prema berberskom zanatu
Kada je sam pokretao posao, sve potrebne veštine i znanje Mišković je već „imao u svojim rukama“. Budući da je završio srednju frizersku školu u Zadru te imao dragoceno radno iskustvo sticano širom sveta, otvaranje brijačnice činila se kao dobra ideja. – Imao sam priliku da upoznam i radim sa svetski priznatim i poznatim berberima iz sveta mode i frizerstva. Od Londona, Slovenije, preko Milana do Njujorka, pa ponono među svoje korene, nazad u Hrvatsku, u Zadar – iscrtava Mišković putanju svog profesionalnog razvoja.
– Po povratku sam shvatio da u mom gradu ne postoje brijačnice kakve sam viđao po svetu te sam poželeo da prijateljima i svim drugim ljudima ponudim dobru i kvalitetnu uslugu. I naposetku sam u tome uspeo – kaže Mišković, dodajući da ne bi svoju priču danas mogao pričati da u ovaj poduhvat nije ušao s puno entuzijazma i, naravno, ljubavi! – To je ono što pokreće svet, a to je pokrenulo i ovu priču koja i danas uspešno posluje i stalno raste – ističe on.
Mr. Razor je otvoren prvog jula 2017. Specijalizovani su za usluge muške nege: od šišanja, brijanja, stilizovanja i nege kose i brade, sve do čupanja dlačica iz nosa i ušiju vrućim voskom. Ističu ih i posebne tehnike rada s vatrom, voskom i koncem, kao i unikatno šišanje geometrijskom tehnikom. Po specifičnoj ponudi usluga te interesantnom uređenju salona, jasno je da je Mr. Razor zamišljen kao koncept koji spaja klasičan i moderan stil. – Upravo se ta kombinacija retro i modernog stila salona i premijum usluga pokazala kao jako uspešan model te stoga i privlači stotine zadovoljnih klijenata koji se rado vraćaju – dodaje Mišković.
Ka franšiznom razvoju
Franšizu su, posve prirodno, odlučili da razviju kada su se ljudi počeli intenzivno raspitivati kako mogu „kupiti brend“ i koncept Mr. Razor-a. Mišković kaže da su sada spremni da svoje znanje i dokazan poslovni model ponude zainteresovanim preduzetnicima – za početak, s područja Hrvatske. – Smatramo da u Hrvatskoj postoji neverovatan potencijal za razvoj – naglašava Mišković. Dodaje, međutim, da će u obzir uzeti i upite koji dođu iz drugih zemalja ili gradova van Hrvatske – pre svega, iz zemalja ovog regiona.
Kad opisuje profil svog idealnog primaoca franšize, Mišković kaže da to treba biti energična, preduzetna i harizmatična osoba, koja ima iskustva ili na menadžerskim pozicijama ili u prodaji. Kako je i sam u ovaj posao ušao s puno strasti, napominje da od budućih primaoca franšize očekuje maksimalnu posvećenost pri uvođenju koncepta na lokalno tržište, jer se samo na taj način može podstaknuti i izgraditi uspešan brend. Preporučljivo je da primalac ima određenog iskustva u poznavanju nege kose – međutim, to nije obavezno. Mnogo je važnije, dodaje Mišković, da primalac dobro poznaje lokalno tržište – da zna „ko je ko“ te kakvo je stanje u branši. Uz to, podrazumeva se da će primalac franšize obezbediti dovoljno kapitala kako bi biznis tekao bez problema te da će znati da motiviše i izgradi pouzdan tim.
Obukom do istih standarda kvaliteta
Franšizni partner, s druge strane, može da računa na potpunu podršku davaoca franšize. To znači da će on i njegovi zaposleni dobiti svu potrebnu edukaciju: od šišanja i brijanja do vođenja brijačnice. Ipak, da bi uopšte mogao da započne poslovanje pod imenom Mr. Razor-a, primalac franšize mora zaposliti stručan kadar, koji će potom proći dodatnu obuku kako bi naučili tehniku geometrijskog šišanja i usvojili iste standarde pružanja usluge, naglašava Mišković.
– Osim prenosa znanja i veština o upravljanju, svoje primaoce ćemo naučiti i komunikacijskim veštinama te osnovama prodaje i marketinga. Cilj nam je da usluga bude kvalitetna, standardizovana te da je pružaju edukovani radnici s vrhunskim profesionalnim alatima – pojašnjava Mišković.
Edukacija se delom održava u prostoru davaoca, a delom u prostoru primaoca franšize. Ali, kako kaže naš sagovornik, primalac će u svakom trenutku imati na raspolaganju savete i stručnu pomoć „iz centrale“. – Po dogovoru, mi možemo raditi neko vreme u salonu primaoca, dati odgovore na sva pitanja. Ukoliko bude potrebno, osoblje primaoca može raditi sa nama u našem prostoru kako bi bolje osetili atmosferu te kako bismo im što lakše pokazali sve tajne berberskog zanata i uspešnog poslovanja. Obuka je uvek „jedan na jedan“, jer se tako najbolje nauči. Pokazujemo svaki detalj i ukazujemo na svaku grešku – kaže Mišković.
Kad pristupi franšiznom sistemu Mr. Razor-a, primalac franšize dobija i niz olakšica. Biće, na primer, povezan s najboljim salonima frizerske opreme i proizvoda. Na taj način, ne samo što će dobiti siguran kanal snabdevanja, već i mogućnost da proizvode visokog kvaliteta nabavlja po najboljim cenama, kaže Mišković.
Brijačnica se može smestiti u prostor s minimalno 20m2, maksimalno 60m2, a idealno 35m2, sugeriše Mišković. Enterijer se uređuje prema vizuelnim standardima franšize. Poželjno je da u blizini lokacije postoji mogućnost parkiranja, a preporučuju se lokali na frekventnim mestima, kao što su urbane sredine, gradski trgovi, kulturna ili turistička mesta, pešačke zone.
Biznis u koji vredi uložiti
Koliko će primalac morati da uloži u pokretanje ovog posla, zavisi pre svega od formata berbernice, pa se investicije kreću od 27.800 evra, za manji, do 58.000 evra za veći format. U ovaj iznos ulaze troškovi ulazne franšizne naknade, opremanja i uređenja brijačnice po standardima franšize, nabavke robe i inventara, transporta, početnog marketinga, kao i „rezervni“ kapital koji će omogućiti primaocu da nesmatano posluje barem prva tri meseca.
Redovna franšizna naknada za oba formata iznosi 7,5% mesečnog promjeta, dok se za marketing izdvaja 1% (manji format), odnosno, 3% (veći format). Kad pokrene posao, primalac će dodatno izdvajati za lokalni marketing po potrebi. Mišković dodaje da će zbog specifičnog znanja, tehnika šišanja i opreme koja se koristi pri prenosu znanja primaoci franšize izdvajati i 50 evra po danu za obuku.
– Berberske usluge su vrlo perspektivna tržišna niša – ističe još jednom Mišković. – Stoga, ko god razmišlja o franšizi Mr. Razor-a, može računati, zapravo, na pokretanje profitabilnog posla za koji nisu potrebna preterano velika ulaganja. Zbog naših visokih standarda kvaliteta, prijatnog i specifičnog enterijera, kao i personalizovane usluge i tehnika šišanja, Mr. Razor je koncept koji privlači veliki broj klijenata. Verujem da sve ove odlike dovoljno govore o atraktivnosti koncepta i da će privući i buduće primaoce franšize – kaže Ivan Mišković.

POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.