Barter trgovina, odnosno, trgovinska razmena dobara ili usluga između kompanija, nisu retkost u poslovnom svetu. Motivi mogu da budu različiti – od nedostaka novca, „prebijanja“ potraživanja ili, jednostavno, isplativog poslovnog aranžmana. Ove razmene naročito dolaze do izražaja u vreme nedostatka likvidnosti, u šta smo mogli da se uverimo i u Srbiji tokom velike finansijske krize koja je izbila 2008. godine. U takvim vremenima, zbog nedostatka novca, preduzetnici često pribegavaju razmeni bez novca, trampeći pri tom proizvode, ali i usluge. Barter trgovina je, praktično, primenjiva u svakoj vrsti biznisa.
Da je takva vrsta trgovine potrebna i poželjna kod preduzetnika i u dobrim vremenima, pokazuju i brojne platforme osmišljene širom sveta sa ciljem da olakšaju trgovanje bez novca. Primetan je i porast startup kompanija u čijem je fokusu upravo barter razmena i povezivanje zainteresovanih preduzetnika, ali ova vrsta biznisa nije novina i neke firme posluju i više od dve decenije.
Jedna od kompanija koja posluje skoro tri decenije jeste i australijska kompanija Bartercard, koja je započela širenje u Evropi – i to putem franšize. Prva franšiza pokrenuta je u Velikoj Britaniji, a nedavno i u Francuskoj.
Nakon sklapanja novog ugovora o master franšizi, Filip Ćiniljo, generalni direktor kompanije Bartercard Europe, istakao je da je Francuska veoma ozbiljno tržište sa tri miliona malih i srednjih preduzeća i 65 miliona stanovnika, što značajno poboljšava startne pozcije ovog sistema.
Primalac master franšize za Francusku je iskusni preduzetnik, vlasnik kompanije Business Network International, poslovne mreže sa više od 18.000 članova. To će, kako su istakli potpisnici ugovora, biti dobra osnova za dalji razvoj poslovanja. Primalac franšize će poslovanje početi u Parizu, ali je plan da se poslovnice otvore širom Francuske.
Francuska je drugo tržište u Evropi za Bartercard, a deveto u svetu.
Bartercard su 1991. osnovali Vejn Šarp, Endru Federovski i Brajan Hol na Zlatnoj obali na istoku Australije. Tri osnivača su imala viziju da Bartercard učine najvećim operaterom za bezbednu i efikasnu trgovinsku razmenu bez novca. Po onome što su postigli, moglo bi se reći da se san osnivača o globalnom poslovanju ostvario, budući da danas ova kompanija posluje na nekoliko kontinenata, uglavnom kroz franšizni model.
Prva Bartercard franšiza je otvorena na matičnom tržištu – u Australiji i to iste godine kada su i osnovani. Dve godine kasnije prodali su prvu međunarodnu franšizu za Novi Zeland. Trenutno, Bartercard posluje u Australiji, Novom Zelandu, Tajlandu, Velikoj Britaniji, UAE, Kipru, SAD, Južnoj Africi i odnedavno u Francuskoj. Bartercard ima oko 50.000 članova koji godišnje izvrše trgovinsku razmenu u vrednosti oko četvrt miliona funti.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...