Qjob je u Mađarskoj aktivan od januara 2020. godine i do sada ima više od 20.000 registrovanih korisnika
Utorak
24.11.2020.
Onlajn platforma Qjob pomaže u povezivanju raznih firmi i pružalaca usluga s potencijalnim klijentima. Kompanija namerava da posao razvije i u Srbiji. Ko može da dobije licencu?
 

Pronalaženje firme, servisa ili majstora s kvalitetnim referencama često je vrlo težak zadatak. Bez obzira na polje delatnosti u kojem tražimo. Mađarska onlajn platforma Qjob osmišljena je kako bi pomogla svojim korisnicima da pronađu i povežu se s profesionalcima iz različitih profesija. Zahvaljujući ovom konceptu, korisnik lako može da angažuje vodoinstalatera, grafičara, servis za čišćenje ili čuvanje dece, ponekad i po znatno nižim cenama nego što su na tržištu.

Osnivači Qjob-a sada nameravaju da svoj koncept ponude i na drugim tržištima. Odlučili su se za franšizni model, smatrajući da će takav model saradnje doneti najbrži i najkvaliteniji rast. Budući partneri – primaoci franšize – mogu da kupe prava/licencu za određeni grad, regiju ili čak celu zemlju. U poslednjem slučaju, takav partner bi, zapravio, bio primalac master franšize, koji bi potom imao prava da dalje prodaje pojedinačne franšize novim partnerima za manja lokalna tržišta(gradove ili regije).

Razvojni potencijal

Ovakva vrsta servisa odavno nije novost u svetu, slični projekti već uspešno funkcionišu na tržištima Zapada. Vlasnici Qjob-a, međutim, smatraju da postoji vrlo snažan potencijal za razvoj i u zemljama Srednje i Istočne Evrope. – Tržište u ovoj oblasti je prilično segmentirano, ne postoji jedan konsolidovan i jak brend. To želimo da promenimo – kažu u ovoj kompaniji.

Još jedna činjenica ide u prilog ovom konceptu. – Istraživanja tržišta, naime, pokazuju da samo oko 5-7% domaćinstava koristi onlajn platforme kao alat za rešavanje problema. Pandemija COVIDa-19, međutim, polako, ali sigurno menja ovaj trend – kažu osnivači Qjob-a.

Investicija potrebna za dobijanje franšizne licence zavisi od veličine teritorije na kojoj franšizni partner želi da posluje. Preporučuje se da teritorija ima najmanje 200.000 stanovnika. – Naš franšizni koncept nudi rešenje za sve koji žele da pokrenu sopstveni IT start-up koristeći već proveren model poslovanja – kažu osnivači platforme Qjob.

Kako Qjob funkcioniše?

Registrovani korisnici Qjob mogu biti klijenti koji traže uslugu, ali i profesionalci. Klijenti definišu zadatke (projekte ili taskove) za koje im treba profesionalno rešenje i potom ih postuju na platformu. Svi profesionalci, pak, koji su registrovani za određenu kategoriju usluga, bivaju obaveštavani o svakom novom zahtevu – zadatku ili projektu – koji se u takvoj kategoriji pojavio na platformi. Ako mogu da odgovore na takav zahtev, ali i ako ih takav posao zanima, oni daju ponudu. Klijenti koji traže uslugu mogu dobiti više ponuda i odabrati onu koja im najviše odgovara.

Klijenti takođe mogu da pretražuju bazu registrovanih profesionalaca i sami direktno traže ponudu za uslugu koja im je potrebna. Klijent, svakako, na kraju procesa treba da odabere jednog profesionalca za svoj zadatak, a svi ostali profesionalci dobijaju obaveštenje o tome da je zadatak/projekat dodeljen nekom drugom. 


Puna podrška / Davalac franšize pružiće svojim partnerima podršku u oblasti IT-a, SEO-a, onlajn marketinga i menadžmenta. Zahvaljujući tome, primalac franšize može da se fokusira uglavnom na promociju svojih usluga na lokalnom tržištu. Radi lakše komunikacije sa sedištem Qjob-a, primalac franšize bi trebalo da ima osnovno znanje engleskog jezika.